Hej med Jer.
Nu har jeg i længere tid gået og luret på at købe en projektor til film og spil, og jeg er nogenlunde nået frem til, at det skal være en Sanyo PLV-Z4, fra digitalo.de, til ca 85oo, inkl. fragt. Har også overvejet Panasonic PT-AE-900 og Hitachi PJ-TX-200. Men jeg ser, at rigtig mange har Sanyoen og er rigtigt glade for den, så det bliver nok den, selvom man nok ikke går galt i byen med nogen af dem.
Så skal jeg jo også have et lærred, og hvis jeg har forstået det rigtigt, så er et gråt vist det rigtige for mig. Det baserer jeg på at jeg nok gerne vil have lidt "ambient" lys i stuen under brug, det skal oftest bruges om aftenen og mange nævner, at et gråt lærred giver bedre kontrast(på bekostning af lidt lysstyrke), og mere dybde i billedet, også selvom det er lidt andet lys i rummet, (og der ikke er malet sort på væggene)?
Så kommer det med budgettet.
Først kan jeg lige nævne, at jeg stadig er rystet over, hvor meget et sådant lærred kan koste, når man som newbie i første omgang tænker, at det bare er et "rullegardin". :)
Ok, det har jeg så erfaret, at det ikke "bare" er, og har langsomt accepteret, at man er nødt at punge lidt ud for et lærred, som ikke er fra IKEA.
Så kommer problemet, med at finde et gråt 16:9 rullelærred i ca. 76", til en bare nogenlunde pris. Stort set alle de billige er hvide?
Det billigste med de nævnte specs er dette til 2200,-
Projecta Procinema
Er der virkelig ikke andre alternativer?
Hvis ikke, går man så helt galt i byen med Projectas Procinema?
På forhånd tak for svar.