Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 05:38   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: HD-CRT vs LCD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ressurex
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 16 September 2006 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejr seriøst at smide de 6500 efter dette tv, selv uden at have set på det.

De specs kan man ikke diskutere..

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/406081_- ws-32z409-slimfit-samsung.html

Kan man finde et LCD der kan det samme pris ydelse ?

det er jo "kun" 42 cm dybt ( godt en albue)

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=731&zoneid=5

Til top Vis ressurex's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ressurex Besøg ressurex's Websted
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 17 September 2006 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

Du finder helt sikkert ikke et LCD TV der giver samme billedkvalitet. Måske plasma, men det koster minimum dobbelt så meget som omtalte CRT TV.

Men er omtalte TV overhovedet "rigtig" HD? Hvilken opløsning kører det reelt med?
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
larl
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 912
Sendt: 17 September 2006 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Du finder helt sikkert ikke et LCD TV der giver samme billedkvalitet. Måske plasma, men det koster minimum dobbelt så meget som omtalte CRT TV.

Men er omtalte TV overhovedet "rigtig" HD? Hvilken opløsning kører det reelt med?

Man kan ikke rigtigt snakke opløsning på et billedrør - ihvertfald ikke pixels.

Men der er minimum 720 linier - ellers må de ikke kalde det HD-Ready.

  /Lars



__________________
recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
Til top Vis larl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larl Besøg larl's Websted
 
Mickey BG
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1206
Sendt: 17 September 2006 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

Jeg havde klart taget det der i stedet for et LCD/Plasma... CRT er klart det bedste stadig i mine øjne..!

Køre selv med 100Hz 32" Sony Wega CRT.



__________________
My Place - Sound of Life
Til top Vis Mickey BG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mickey BG
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 17 September 2006 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

Mr. MBG skrev:

 CRT er klart det bedste stadig i mine øjne..!


Tjaa. Du skylder nok dig selv at kigge på Panasonic PV60 og de nye fra Pioneer Jeg har også 32" Sony CRT og kunne selvfølgelig ikke leve med LCD, men førnævnte plasma TV er en helt anden sag.

Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
Mickey BG
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1206
Sendt: 17 September 2006 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

Kender godt Panasonic og Pioneer, og nej desiger meget ikke noget stort...

Hvis jeg skulle havde en flad idag så skulle det uden tvivl være et Loewe!

Det er det eneste mærker jeg har oplevet den dybte som jeg savner ved flad som et "gamelt" godt CRT har...

 



__________________
My Place - Sound of Life
Til top Vis Mickey BG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mickey BG
 
Mickey BG
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1206
Sendt: 17 September 2006 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

Og ikke minst rolighed i billedet som mit Sony CRT har...

__________________
My Place - Sound of Life
Til top Vis Mickey BG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mickey BG
 
osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1053
Sendt: 17 September 2006 kl. 02:56 | IP-adresse registreret  

Mr. MBG

Uden kende Dit SONY Tv saa vil et 100 Hz Tv CRT, jo altid kunne vise et HD Billede, personer som stirrer sig blinde i Linier har ligesom glemt/udeladt man engang i  Frankrig sendte 819 Linier.

Om en CRT Skærm har nok linier/farvepixels er da totalt uvedkommende i denne sammenhæng. Ellers skulle det være besynderligt ingen havde lagt mærke til dette endnu, altsaa ved Vores nuværende PAL signal.

En anden ting er naar der skrives om CRT skærme og 100 Hz, saa gaar jeg ud fra det er saadan her kolon  625i/100 Hz ved en liniefrekvens paa 31.250 Hz. Fordi hvis nogen mener samme Liniefrekvens er 15.625 bliver det kun  156 linier per halv-billede.

Eller med andre ord, hvis nogen skriver 100 Hz progressivt, hvad bliver saa de andre værdier ?

Mvh

 

 

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey
 
Fumle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 140
Sendt: 17 September 2006 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

På rent billed side vil en CRT i 99% slå hvad du kan finde a flade, du skal op i den helt dyre klasse på de flade for at finde noget der kan slå det.

__________________
Når det regner bliver man våd
Fumle logik.....
Til top Vis Fumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fumle Besøg Fumle's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes