Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 17:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Projektor - Infocus (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tiësto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 17 September 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Jeg står og overvejer at anskaffe mig en projektor, så der sker lidt på billedsiden. Har ikke de store erfaringer med det, men vil gerne høre hvad
der er godt til prisen. Hvad er vigtig ved køb:? Opløsning, levetid...

Jeg har dog haft kigget på Infocus 72 og 74. Der er jo kommet nye prisændringer på dem og der er god omtale af dem

72´eren er kommet ned i 8.999

74´eren er kommet til 13.999

Dette er også det prisleje jeg vil give.

Hvad kan der bruger af lærred. Gerne med motor..

Tiësto
Til top Vis Tiësto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tiësto

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Tiësto skrev:

72´eren er kommet ned i 8.999

74´eren er kommet til 13.999

Dette er også det prisleje jeg vil give.

Hvs du ikke har fået købt endnu, så er IN76 kommet ned i 17k. Ikke meget mere end IN74.

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Kan kun anbefale IN76 med HD opløsning. Netop opløsningen er vigtig da billedet jo er meget stort på lærredet. Kontrast er også vigtigt, og her må du ikke lade dig imponere af tårnhøje tal på diverse lcd modeller. IN76 har en reel kontrast på 3000:1 og har dybde og sort helt iorden selv på hvidt lærred. Er selv ejer af IN76 og hvidt lærred og kan kun anbefale dig at bruge de ekstra kroner op til denne model med de 1280 x 720p opløsning.

M.v.h. Strong

Til top Vis strong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strong

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Vendt dog lige et par måneder endnu, alle mærkerne er på trapperne med næste generation. Nogle er allerede ude med deres budget modeller, f.eks. Optoma HD70, der er 720p DLP projektor til 7500 i tyskland (jeg ved godt at den ikke totalt matcher f.eks. in76, men det snerper ... og til den pris...)
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Tiësto
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Super,

Jeg har ikke købt endnu, da jeg flytter i større lejlighed til den 1 nov. og derefter er det så planen at jeg vil købe projekter og lærred. Jeg har
overvejet at købe in76 pga bl.a. opløsning.

Læste også en del om Optoma HD 70, bl.a. fra indlægene fra messen i kbh. Dog synes jeg, der er delte meninger om dette produkt, nogle er for
og andre siger der findes langt bedre alternativer..

Så ved ikke helt endnu. Men selvfølgelig skal produkterne ses i aktion og så er det jo op til mig..

Hvilke lærreder kan i anbefale (bruger i selv). Gerne med motor

Tiësto

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Lærredet er efter min mening noget af det sværeste valg, men også et meget vigtigt element i et godt setup. Et godt lærred er efter min mening et der ikke buler og et der kaster rigeligt lys retur dog uden at kontrasten udvaskes af for meget lys. Omsat til egen erfaring med diverse lærreder er jeg personligt endt op med et Lisssau mathvid, gain 1.0, tab tension med motor Her slipper man ikke helt billigt, men hvis man ser sådan på det at dit lærred er for din projektor hvad dine højtalere er for din forstærker, så er det naturligt at det skal koste lidt før det bli'r rigtig godt... (har læst den sætning et sted og syntes det lød rigtigt)

Typisk er prisen omkring 10.000.- og op efter for et motorlærred med tab tension. Hvis det springer budgettet en del så kan jeg anbefale et Infocus manuel rullelærred grå, gain 1.1, det startede jeg selv med til min IN76. Bortset fra en lille smule ujævnheder (ved 92") er selve lærredet perfekt afstemt til IN76. Prisen er her kun 2.999.- Se evt. her: www.steensen.dk

Min pointe er bare pas lidt på de mange billige motorlærreder derude, et dårligt lærred ødelægger hurtigt en go' projektor... (den fandt jeg selv på)

M.v.h. Strong

hilfiger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Hvis vi er heldige kan Benq 8720 med lens shift snart købes for omkring 15000 herhjemme. Det koster den ca pt i norge og ca 17000 i sverige. Den har kostet ca 50000 i snart et helt år, så hvis du har bare lidt tålmodighed vil du få meget mere for pengene. Den har samme opløsning som infocus modellerne, men har langt bedre optik, lens shift og bedre chip. Desuden er den blevet sammenlignet med marantz og yamaha projektorer til  næsten 100000. Jeg tror vi går nogle spændene måneder i møde.

Til top Vis hilfiger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hilfiger

Tiësto
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Det kunne godt være jeg skulle vente med at købe til starten af 2007. Så må jeg se hvad der giver det bedste billede til laveste pris.

Det kunne godt ske jeg skullle nøjes med et rulllelæred. Kan ikke smide 10 k af på det også..

Tiësto

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Tiësto skrev:

Det kunne godt være jeg skulle vente med at købe til starten af 2007. Så må jeg se hvad der giver det bedste billede til laveste pris.

Det kunne godt ske jeg skullle nøjes med et rulllelæred. Kan ikke smide 10 k af på det også..

Hvor stort skal det lærred være?? kunne jo evt kigge efter et brugt.

Tiësto
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Nope, det skal være nyt. Gider ikke brugt

Tiësto

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

strong skrev:

Kan kun anbefale IN76 med HD opløsning. Netop opløsningen er vigtig da billedet jo er meget stort på lærredet. Kontrast er også vigtigt, og her må du ikke lade dig imponere af tårnhøje tal på diverse lcd modeller. IN76 har en reel kontrast på 3000:1 og har dybde og sort helt iorden selv på hvidt lærred. Er selv ejer af IN76 og hvidt lærred og kan kun anbefale dig at bruge de ekstra kroner op til denne model med de 1280 x 720p opløsning.

M.v.h. Strong

Jeg overvejer at udskifte min Infocus 4800 med en IN 76 i det nye år. Kan du ikke fortælle lidt om dine erfaringer med 76`eren. Støj, billede, tilslutninger...duer HDMI indgangen f.eks, passer projektoren til de gamle ophæng.

Mvh

Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

Themann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Kigger med

Holfi Mathilda m. Mørch arm, Rohmann PU og Densen RIAA!
Til top Vis Themann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Themann

znefi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

har selv lige købt en infocus In72 som jeg er rigtig glad for med et infocus rulle lærred til - men jeg ville nu også gå efter 76 modellen vis pengene kan strækkes til det og efter hvor meget og seriøst du vil bruge det. jeg syntes bare ikke jeg ville ofre de sidste knapper og til det jeg bruger er 72'eren fin. Bedst er at den ikke larmer så meget som mange af de andre jeg har set til den pris
Til top Vis znefi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af znefi

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Dr. Lyd skrev:
strong skrev:

M.v.h. Strong

Jeg overvejer at udskifte min Infocus 4800 med en IN 76 i det nye år. Kan du ikke fortælle lidt om dine erfaringer med 76`eren. Støj, billede, tilslutninger...duer HDMI indgangen f.eks, passer projektoren til de gamle ophæng.

Mvh

Hej.

Det gamle loftbeslag passer fint på. Billedet er bedre end på 7205 efter min mening. Startede selv med 7205 (pris ca. 40.000.-), kontrasten er bare endnu bedre på IN76 i forhold til 7205 og der må bestemt også være en verden til forskel kontra 4800 (uden at forklejne din pj) HDMI fungerer fint, støjen er stadig lidt i overkanten af lcd modellerne, men lavere end 7205 f.eks.

Det må være bedste køb for 17K i øjeblikket for en HD DLP.

Personligt nyder jeg billedet hver gang der ses film, ikke for mørkt/lyst, klare farver uden for mange regnbuer (ser måske en enkelt i en film hvis jeg er "heldig") 

M.v.h. Strong

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes