| Forfatter |
|
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad mener i om Samsung's 46'' lcd
Ønsker indput fra bruger der har dette tv
Er det OK er der negative ting ?
Det fås jo snart til meget rimelig pris..
HAns
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er der jo flere 46 tommer LCD fra Samsung, så hvilket snakker du om? Gætter på du mener M51...
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok det er ikke den nye så ja det må være M51 modellen
Hans
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke rigtig noget til den... Men har læst flere positive anmeldelser af M51 seriens mindre skærme... Hovedsageligt 32 tommer udgaven
|
| Til top |
|
| |
Fumle Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
46 tommer LCD, uhmmm der tror jeg hurtigt du kan komme galt i byen, jeg ville nok se efter en plasma når du kommer derop, LCD max 32".
Men igen det er min egen mening __________________ Når det regner bliver man våd
Fumle logik.....
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har nu 37'' lcd og er meget glad for den, men den skal være størrer............
Og jeg siger nej til plasma pga mine tidligere erfaringer med philips plasma.
Genskind og image retention dirver mig til vandvid 
Har set det i hifiklubben men de kan jo kun fremvise nogle hd klip ikke rigtig tv.
Så nogen ma da have købt et her i forumet..
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
N71 er et helt nyt tv, og er faktisk et M71, men uden Smooth Motion... Jeg er overbevist om at det er et fint tv, dog uden at have set det live...
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft en 46M51 i ca. ½ år og er godt tilfreds.
Hvis man ofrer ½ time på finindstilling, får man et flot billede, og selv et dårligt antennesignal klares fint.
Jeg har slået "Dynamisk kontrast" fra - det kan virke generende, at den skruer op og ned for baggrundsbelysningen ifht. billedet.
Der er delte meningen om LCD i denne størrelse - men personligt er jeg godt tilfreds. Du bør gå ud og se den selv - både med antennesignal og med CD og HD-input. Jeg valgte den i direkte sammenligning med en Pioneer 50" plasma.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
| Du bør gå ud og se den selv - både med antennesignal og med CD og HD-input. Jeg valgte den i direkte sammenligning med en Pioneer 50" plasma. |
|
|
Går ud fra du mener DVD istedet for CD... 
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hans123 skrev:
|
jeg har nu 37'' lcd og er meget glad for den, men den skal være størrer............
Og jeg siger nej til plasma pga mine tidligere erfaringer med philips plasma.
Genskind og image retention dirver mig til vandvid 
Har set det i hifiklubben men de kan jo kun fremvise nogle hd klip ikke rigtig tv.
Så nogen ma da have købt et her i forumet..
Mvh Hans
|
|
|
Så er det heldigvis en trøst at HD-klip er i bedre kvalitet end almindelige tv-signaler.
Image retention og genskind?? LCD er ikke et "hak" bedre....
Når det er sagt, så er det intet problem at få Hifi Klubben til at vise deres plasma med tv-signal på - om ikke andet kræver det bare at man spørger 
Det er trist at du lader en dårlig erfaring overskygger andre potentielle plasma-tv - det burde netop motivere til at se om ikke det kan gøres bedre. M51 er en ældre generation LCD-panel, og i forhold til de nyere modellere - uanset om det er Samsung eller andre, er den ikke nær så skarpt, samt den gule farve er klart overeksponeret således at f.eks. græs overhovedet ikke ser naturligt ud. Skal det endelig være en LCD så ville jeg klart kigge på en nyere generation, igen uanset om det er Samsung eller et andet mærke! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 18 September 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhh.. det m Hi-Fi Klubben og plasma,var vist en joke ? De har jo kun haft LCD i en rum tid ??
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
kaso skrev:
| Du bør gå ud og se den selv - både med antennesignal og med CD og HD-input. Jeg valgte den i direkte sammenligning med en Pioneer 50" plasma. |
|
|
Går ud fra du mener DVD istedet for CD... 
|
|
|
Nå-ja -en af de dér blanke skiver med en masse bits på 
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
|
|
|
Jo - på de to punkter har LCD da en klar fordel.
Bortset fra det, er det da rigtigt, at Samsung har 2 nyere modeller i 46" - M71 og F71 - men de er også en god sjat dyrere. Jeg har ikke selv set dem, men de leverer utvivlsomt flotte billeder. M51 er som sagt nu heller ikke ringe - så man må veje pris vs. billede op her.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
Ronin skrev:
|
|
|
|
Bortset fra det, er det da rigtigt, at Samsung har 2 nyere modeller i 46" - M71 og F71 - men de er også en god sjat dyrere. Jeg har ikke selv set dem, men de leverer utvivlsomt flotte billeder. M51 er som sagt nu heller ikke ringe - så man må veje pris vs. billede op her.
|
|
|
Jeg synes ikke personligt at LCD har nogen fordel på de to punkter, og så krydrer de det med en del andre svagheder, men igen - det er kun min mening 
M71 leverer et godt billede, men det måtte godt være lidt skarpere for at kunne følge med de bedste i klassen. M51 er i min terminologi for gammel - der er for mange punkter hvor den ikke kan være med længere, men det kan man vist heller ikke bebrejde den når man tænker på hvor længe den har været med i "gamet". Til prisen er den dog rigtig fornuftig. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
| Øhh.. det m Hi-Fi Klubben og plasma,var vist en joke ? De har jo kun haft LCD i en rum tid ?? |
|
|
Ved ikke om det var en joke - fremgik ikke rigtigt, men Hifi Klubben satser jo på LCD, så det kan sagtens være tilfældet at den givne butik måske har en plasma stående, men bare ikke gør det vilde ud af at promovere den. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
kaso skrev:
Ronin skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Jeg synes ikke personligt at LCD har nogen fordel på de to punkter, og så krydrer de det med en del andre svagheder, men igen - det er kun min mening  |
|
|
Genskin er jo kun interessant for de, der af placeringsmæssige årsager måtte blive generet af en meget blank skærm. I min stue ville det være rimeligt generende, da fjernsynet er placeret overfor vinduerne (det generede en del på vores gl. CRT).
Retention og indbrænding forekommer ikke på LCD i praksis. Worst case er "hængede pixels", der kan fjernes - men jeg har aldrig set det i praksis. Tilsvarende er der tilsyneladende også stor forskel på, hvor meget plasma er generet af fænomenet - det virker som om nogle mærker er mere plagede end andre.
Ronin skrev:
|
M71 leverer et godt billede, men det måtte godt være lidt skarpere for at kunne følge med de bedste i klassen. M51 er i min terminologi for gammel - der er for mange punkter hvor den ikke kan være med længere, men det kan man vist heller ikke bebrejde den når man tænker på hvor længe den har været med i "gamet". Til prisen er den dog rigtig fornuftig. |
|
|
Ja - det er jo altid balancen ifht. prisen - og om man kan "presse" den nyere skærm langt nok ned i pris. Skulle jeg købe idag, ville jeg nok kigge en ekstra gang på M71 - F71 lader til at blive noget dyrere (en pris på 36.000 blev nævnt i en anden tråd). Jeg kunne nu godt tænke mig at se de 3 ved siden af hinanden hhv. med antenne, DVD og HD (1080p)...
|
| Til top |
|
| |
jacobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et 46m51 som er købt for ca 3 uger siden. Jeg synes det er kanon, men ved da godt der er bedre tv på markedet, men design, pris og billedet overbevidste mig om at den var ok til pengene. Jeg bestemte mig for ikke at vente på den nye m71 da jeg synes der var godt nok billede på til mig og den nok ville blive 10000k dyre og jeg mente ikke det kunne blive 10000k bedre billede jeg fik.
Jeg vurderede også mit tv mod et plasma på analog signal, og det var bestemt ikke til plasmas fordel. Samtidig kunne jeg ikke drømme om at købe tv med det genskind der er på plasma og så så jeg at samtlige pioneer plasma der stod i butikken havde fået brændt electricity ind i skærmen, sååeee, det var ikke lige mig. __________________ Mvh.
Jacobi
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
46m71 er til at finden til 27000.- hos danske internet shops
De nye pioner plasma er nice, men syntes stadig at der er for meget genskin. og jeg har intet genskin på mit 37'' lcd.
Til Ronin. Hifiklubben har ikke plasma i Køge og tror heller ikke at de har det Roskilde mere.
Og et hurtigt kik på deres hjemmeside er der kun LCD tilbage http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Billede/LCD_TV/
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2006 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jacobi skrev:
|
Jeg har et 46m51 som er købt for ca 3 uger siden. Jeg synes det er kanon, men ved da godt der er bedre tv på markedet, men design, pris og billedet overbevidste mig om at den var ok til pengene. Jeg bestemte mig for ikke at vente på den nye m71 da jeg synes der var godt nok billede på til mig og den nok ville blive 10000k dyre og jeg mente ikke det kunne blive 10000k bedre billede jeg fik.
Jeg vurderede også mit tv mod et plasma på analog signal, og det var bestemt ikke til plasmas fordel. Samtidig kunne jeg ikke drømme om at købe tv med det genskind der er på plasma og så så jeg at samtlige pioneer plasma der stod i butikken havde fået brændt electricity ind i skærmen, sååeee, det var ikke lige mig.
|
|
|
Har egen antenne eller kabeltv ?
Har du noget brum fra tvet eller andre generende ting ?
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |