| Forfatter |
|
Chucara Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har i et stykke tid siddet og savlet over at fremskaffe mig en projektor, på trods af kærestens formaninger om, at jeg allerede har elektronik nok. Hvilket selvfølglig er løgn - man kan aldrig få for meget elektronik.
Anyway..
Det, der starede mit mundvand var, at en gut vil sælge sin Sanyo PLV-Z2, da han køber en Z4.
Så enten skal jeg købe den nu, eller også skal jeg spare lidt op til en ny, bedre projektor. Jeg skal primært bruge projektoren til film, bold når vennerne er på besøg samt evt. spille lidt Xbox360.
For lige at hjælpe lidt, er en beskrivelse af rummet, hvor projektoren skal være:
4m x 5m Mulighed for at gøre det ganske mørkt. Der står allerede et 32" CRT TV til hverdagsbrug. Jeg har en Xbox360 som det eneste HD device, denne vil jeg naturligvis gerne kunne spænde til. Derudover er der det sædvanlige - DVD, HTPC(composite/VGA out) -Engang skal det udvides med et godt surround anlæg, og når engang HDTV rammer DK, også det. Om jeg så skal købe den billige projektor nu, kan jeg godt købe en om nogle år igen.
Mine spørgsmål:
Skal jeg købe en god projektor (ca. 10000 kr) - eller tage Z2'eren? Hvad er en fair pris for Z2'eren (har kørt 400 timer på den lampe, der sidder i). Desuden medfølger et Lissau 81" fastramme lærred, der er helt nyt.
Hvis i vil anbefale mig at købe en god projektor, hvad skal det så være? Pt. har jeg kig på en Panasonic PT AE900 til ca. 9000. Er dette et godt køb, eller vil i anbefale andre i ca. samme prisklasse? Kan jeg evt. gøre det billigere?
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville anbefale dig en DLP projektor, personligt kan jeg ikke leve med det sort niveau en LCD'er har. Derudover syntes jeg de LCD'er jeg har set har et underligt kunstigs billed, hud-farve ser somregl ikke ægte ud i mine øje. Her er DLP efter min mening LCD langt overlegen. DLP har tilgengæld regnbuer - Dem kan jeg heldigvis ikke se. Så hvis du ikke kan se regnbuer er DLP'er sagen.
Den nye Infocus IN 76 har et super lækkert billed.
Persoligt har jeg en Toshiba MT400 som jeg er super glad for.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
Chucara Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Infocus IN 76 ser ud til at koste ca. 17.000 - dvs tæt på dobbelt pris af f.eks. Panasonic PT AE900.
Toshiba MT400 kan ikke klare 1080p.. Er billedet virkelig så meget bedre i forhold til en LCD projektor?
Og kan man ikke få en god DLP projektor i 10.000 krs klassen, der kan klare 1080p?
|
| Til top |
|
| |
Chucara Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige for at vende tilbage:
En Z2 incl. 81" fastramme lærred til 3000, er det galt?
Og ville det være et bedre køb end en IN70 / HD70 f.eks.?
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder ret billigt, hvis lærrede er fornuftigt, kan du altid bruge z2'eren ind til du vil have en anden, også bare smide den ud. Regn ikke med at få en nogen som helts projektor i 10.000,- klassen der kan tage 1080p. Sats hellere på 720p, ellers bliver du ruineret.
__________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan jo overveje HD70 til omkring 7.5k i tyskland - det er en DLP, og den er vist testet herTror selv jeg køber den pga. testen op mod HD72i - det lyder jo super.
|
| Til top |
|
| |
DenUkendteFisk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg skulle købe en projektor første gange, et pr mrd siden nu, var mit udgangs punkt også en z2 som en ven havde. Jeg valgte en hitachi tx-200 og synes billedet er væsentlig bedre på min, mest fordi jeg synes at "hønsenettet" var tydligt på en Z2. Derfor vil jeg anbefale dig at finde en nyere model. Om det skal være LCD eller DLP kommer an på dine øjne. Jeg kan se regnbuer på en IN76, så jeg valgte en LCD
__________________ Don't ever argue with an idiot, he will bring you down to his level and beat you with experience
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også ny i det her projektor halløj. Jeg valgte en Infocus 4805 DLP af flere årsager. Den har fået rigtig god omtale, og billedet er super flot synes jeg. Den larmer en del, men det kan jeg godt abstrahere fra, men nogle kan ikke. Jeg ser også regnbuer, men det kommer meget an på selve filmen også. Der er en verden til forskel på kvaliteten af film.
Jeg har bestilt et ND2 filter til at sætte for linsen. Så jeg kommer ned på 12-18 Foot Lamberts, som er det man sigter efter i biografen. (Jeg ser alligevel ikke film når det er lyst) Det skulle også fjerne regnbue effekter.
Om det skal være LCD eller DLP er jo op til den enkelte, men jeg er mest til DLP. Personligt synes jeg man får et bedre billede.
Den Optoma HD70 lyder som et rigtigt godt køb, men det gør den Z2 incl. lærred nu også
LCD falmer jo med tiden, men DLP mister også effekt på pæren, men med en ND2 filter kan man bare fjerne det igen, og så er man kørende igen.
Læs lidt på www.romabio.dk om de forskellige ting. Indstillinger, valg af div. osv.
Men alt i alt. Så er det noget federe at se film på BIGSCREEN end tv __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |