| Forfatter |
|
Stinac1986 Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen... 
Jeg har set, at El-giganten i denne uge har et 42" HD-ready Plasma-TV af mærket Phillips 42PF5331 på tilbud til 11.999...
Så jeg kørte over for at se på det, og det virkede umiddelbart til at være et udemærket TV til prisen...
Men men...
Så er jeg interesseret i at høre, om der er nogen, der har gode eller dårlige erfaringer med dette TV, eller kan se ud fra specifikationerne, om det er godt eller skidt...?
Se evt. linket med de forskellige specifikationer her:
Der er nogle der har sagt, at det muligvis skulle have et dårligt billede, men er ikke sikker på, om dette er rigtigt...
Det er noget med opløsningen på 1024 x 1080i, der kan have besvær med at fungere optimalt, når det skal køre i 16:9-format...??
Har også hørt godt om LG's 42PC1R eller 42PC1RR-modeller, og er der nogen der evt. kunne fortælle mig noget godt eller skidt om dem...?
Find dem begge her;
Eller er der måske nogen, der kender et andet 42-tommer Plasma-TV til max. 15.000 som kunne anbefales i stedet?
Det skal dog: - være HD-ready - kunne vise 16:9-format - være med minimum 2 HDMI-indgange...og minimum 2 scart-stik... og hvad der nu ellers kræves af et nogenlunde godt TV... 
Med venlig hilsen Chris...
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til ca 13.000 kr kan du få en Panasonic PV60 - Det ville jeg snuppe istedet. Det er ganske enkelt det bedste TV til prisen efter min mening.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
Stinac1986 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicolai18 skrev:
|
Til ca 13.000 kr kan du få en Panasonic PV60 - Det ville jeg snuppe istedet. Det er ganske enkelt det bedste TV til prisen efter min mening.
Nicolai
|
|
|
Okay, tak for forslaget...Hvad er så forskellen på Panasonic PV60 og PV60E?
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 20 September 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen designforskel og prisforskellen kommer kun af, at butikken enten kalder fjernsynet det ene eller det andet.
Husk også at 42" udgaven koster 14k hos Tape Connection og lidt mindre
andre steder, men TC har en meget fordelagtig garanti-ordning.
|
| Til top |
|
| |
Riot Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stinac1986 skrev:
Nicolai18 skrev:
|
Nicolai
|
|
|
Okay, tak for forslaget...Hvad er så forskellen på Panasonic PV60 og PV60E? Udover design og lidt prisforskel..? |
|
|
Det står for Europa. Nogle butikker vælger bare at undlade at ta det med i navnet. Og vil gi Nicolai ret. PV60 er så godt, så godt. Hvis du ikke kan lide designet eller damen/fyren ikke kan, så er dette mindst lige så godt, hvis endda ikke bedre i billedekval: http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=233082Der er dog ikke digital tuner i, men det er der vist heller ikke i PV60, hvis jeg husker rigtigt. Og desuden er der så mange som har parabol eller kabel nu om dage. Og hvis du ikke har det, er det en smal sag at købe en go tuner for en 500 kr. Hvis du ikke gider den extra boks (tuneren) så er der også denne model med indb tuner: http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=233778Dog er den noget dyrere. Men det ka du jo gøre op med dig selv ;)
|
| Til top |
|
| |
Stinac1986 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 06:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
OKay, det lyder godt...Jeg er også begyndt at kigge mere og mere på det Panasonic 42" PV60, for det lyder rimelig fornuftigt...
Så tror jeg smutter ind til Tape Connection i Århus i dag for at se på dyret.. :)
Men skriv endelig stadig med andre forslag eller kommentarer til ovenstående....
|
| Til top |
|
| |
Stinac1986 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, så har jeg været inde og se på det Panasonic...og ja, det var da i orden, men designet var nok ikke lige det fedeste...og billedet var heller ikke så fantastisk godt igen... Så jeg er hoppet over til Pioneers PDP 427XD...som havde et flot design og fantastisk godt billede...og så også lige nogle tusinde dyrere, men det må man jo så tage med... 
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor meget og hvordan var pioneer'en bedre fortæl fortæl,da der ikke er ret mange der har set det endnu,tv'et har kun været på markedet lidt over en uge.
|
| Til top |
|
| |
Fumle Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hlet klart Pioneer eller Loewe begge dele har Design, kvalitet men desværre også en pris....
__________________ Når det regner bliver man våd
Fumle logik.....
|
| Til top |
|
| |
Stinac1986 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, ham i forretningen vidste ikke så meget om det endnu...han sagde, at de hver især havde forskellige indstillinger...det ene kunne noget det andet ikke kunne med hensyn til indstilling af skærmbilledet osv...ellers nogenlunde det samme...men selve billedkvaliteten var selvfølgelig meget bedre på Pioneer end Panasonic...
Men ud fra hvad jeg kunne se, så var det et sindssygt flot og godt TV....klare og flotte billeder, selvom det kørte på DR1 med den dårligste stofa-TV-forbindelse... Kunne desværre ikke komme til at se det i HD-kvalitet, men hvis det kunne blive bedre (hvilket det jo selvfølgelig kan) så var det nok det flotteste Plasma-TV jeg har set indtil videre...også mht. design...så jeg er solgt... 
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stinac1986 skrev:
Nå, så har jeg været inde og se på det
Panasonic...og ja, det var da i orden, men designet var nok ikke lige
det fedeste...og billedet var heller ikke så fantastisk godt igen... Så
jeg er hoppet over til Pioneers PDP 427XD...som havde et flot
design og fantastisk godt billede...og så også lige nogle tusinde
dyrere, men det må man jo så tage med...  |
|
|
Hmm, jeg synes nu at det jeg så i TC på 42PV60 var rigtig pænt. For en
uge siden tog jeg så Fantastic Four med i SCALA Hi-Fi og så samme
scene, som jeg havde set i TC, på det
nye Pioneer, men det synes jeg sq ikk' var ligeså pænt. Sidstnævnte TV
var ikke ISF-kalibreret, hvilket jeg regner med gjorde forskellen. Det
kan selvfølgelig også være at DVD-afspilleren de havde i SCALA var
noget bæ, selvom den var del af en surround-løsning til over 30k
Jeg tror godt jeg kan leve med 42PV60, især når det er mindst 5k billigere  Når der engang, om nogle år, VIRKELIG skal bruges penge på et Pioneer, så skal det gerne være 50" og 1080p  Jeg ville selvfølgelig foretrække Pioneer 427XD nu, men jeg tror sgu ikke pengene bliver til det
|
| Til top |
|
| |
Riot Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 21 September 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stinac1986 skrev:
Nå, så har jeg været inde og se på det Panasonic...og ja, det var da i orden, men designet var nok ikke lige det fedeste...og billedet var heller ikke så fantastisk godt igen... Så jeg er hoppet over til Pioneers PDP 427XD...som havde et flot design og fantastisk godt billede...og så også lige nogle tusinde dyrere, men det må man jo så tage med...  |
|
|
Ja, præcis, det må man jo ta med. Synes det er en acceptabel merpris for et rigtigt pænt design og ligeledes en rigtig pæn billedekvalitet. PV60 har jo det der plastic udseende. Det er også grunden til jeg ikke valgte det. Men det er måske dér Panasonic har sparet og så brugt lidt mere på at gøre billedet bedre... Hvem ved. Men godt at høre du har bestemt dig! Du vil bestemt ikke fortryde. Det er virkelig et blæret fjernsyn.. Hvis du vil ha en pæn, og original fod, så kig her: http://hifilageret.dk/group.asp?group=11&page=1&sub= 6
|
| Til top |
|
| |