| Forfatter |
|
Olsen Forum Bruger


Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 30 September 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 30 September 2006 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den digitale tuner skal du bruge for at kunne se de tre programmer du nævner når DR stopper med at sende analogt. Alternativet er at købe en DVB-T receiver som du sætter ind mellem din antenne og dit tv. Jeg mener jo at det er smartest hvis den er indbygget så man slipper for et ekstra apparat og kabel og fjernbetjening. For mig ville det altså være et krav, hvis jeg skulle købe nyt tv. Læs evt. mere om digitalt tv her : http://www.dr.dk/digitalttv/html/
Dit andet spørgsmål er der nok ikke noget entydigt svar på. Begge systemer har deres fordele og deres tilhængere. Hvis du søger under tidligere indlæg om emnet, vil du finde en del forskellige svar på det. Der bliver du altså nødt til at gå ud og se på begge typer for at se hvilket billede du foretrækker.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 30 September 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
2) Hvilke af disse to TV er bedst - henholdsvis LCD og Plasma?
|
|
|
Siden du spørger så direkte, så vil jeg da godt give min uforbeholdne mening: Det er uden tvivl plasma TV'et der er bedst.
Jeg har aldrig set LCD TV'et, men det er langt fra det bedste der
findes, eftersom det er i Samsungs billige R7 serie. Samsung laver
heller ikke generelt de bedste LCD TV; de sælger blot som varmt brød på
grund af designet
Men ja, du ska' da ta' ud og kigge på begge typer TV. Helst i en butik
hvor de har begge dele, ved siden af hinanden, som f.eks. Tape
Connection (der snart åbner i KBH).
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger


Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 30 September 2006 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor mener du plasmaen er bedre? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger


Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 30 September 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil se HD-tv, så køb en ordenlig projekter som understøtter 720P/1080P... Så får du altså et meget bedre billede!
__________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger


Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 30 September 2006 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Makrelsalat: Det er desværre ikke muligt at mørklægge stuen, så billedet vil ikke blive specielt godt med en projektor.
TV avisen i 100" er også lige lovlig voldsomt - selvom det er HD-Tv ;) __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 30 September 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
Hvorfor mener du plasmaen er bedre? |
|
|
Der er mange årsager, men vigtigst af alt så har jeg set det IRL, og
det slår snildt alle LCD TV jeg har set. Jeg kan se du bor i Århus,
så det er altså bare med at komme ned i Tape Connection og kigge  (og der vil du også have rigeligt med LCD TV at kigge på)
|
| Til top |
|
| |
ullum Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 30 September 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan ikke købe et tv idag med indbygget tuner som er klar til HD. En indbygget digital tuner DVB-T er IKKE HD. De få HD kanaler som findes i dag kræver en særskilt HD boks og det samme vil være tilfældet hvis/når de danske kanaler engang begynder at sende HD.
Mit råd er køb Plasma.
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger


Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 30 September 2006 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvad formål har den digitale tuner så? Bliver billedet ikke bedre når DR stopper med at sende analogt - og skifter til digitalt?
Er det et krav at man har en digital tuner for at kunne fange signalet til den tid?
Hvornår forventes der at blive sendt HD signaler fra de store danske tv-stationer? Jeg troede egentligt det var det samme som det den digitale tuner skulle medvirke til. __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 30 September 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Under alle omstændigheder bør digital tuner ikke være noget du baserer
dit køb af TV på. En ekstern digital tuner giver meget mere
fleksibilitet end en der er indbygget.
Der skiftes først til HD-signaler tidligst i 2009/2010.
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger


Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 30 September 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der først HD signaler fra 2009? Jamen så er det da noget af et reklame stunt, som diverse butikker pt. har gang i. Jeg tænker på skiltet "HD-ready". Der er jo oceaner af tid til "raketten skal fyres af" og meget kan nå at ændre sig i forhold til fladskærmenes performance. __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 30 September 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
'HD-Ready' er et mærkat skærme der kan klare HD-signaler kan
kvalificere sig til at få. Blandt andet kræver det en bestemt opløsning
som minimum og HDMI eller DVI med HDCP. Det har intet at gøre med
hvornår der kommer højopløsnings TV fra DR eller TV2.
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger


Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
yep det kan jeg så forstå. Jeg synes bare man er ret tidligt ude med at markedsføre "HD-ready" som et must - når der trods alt i teknologisk sammenhæng er oceaner af tid til vi der står år 2010 på kalenderen.
Tror der er mange forbrugere der ikke er klar over hvad de så skal lægge vægt på. Og jeg gætter på, at mange af dem der køber et fladskærms tv i dag har det skiftet ud efter 4 år eller kortere tid.
__________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
|
yep det kan jeg så forstå. Jeg synes bare man er ret tidligt ude med at markedsføre "HD-ready" som et must - når der trods alt i teknologisk sammenhæng er oceaner af tid til vi der står år 2010 på kalenderen.
|
|
|
Både BlueRay og HD-DVD rammer Europa til efteråret (og afspillere kunne importeres fra USA for næsten et halvt år siden) - så den højere opløsning har helt klart sin berettigelse 
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er heller ingen der ved om der er nogen af de danske stationer der vil sende i HD-TV før 2009... Det eneste der er udmeldt kommer fra DR, som siger at de vil sende i HD-TV 1280*720 fra engang i 2009...
Jeg kunne godt forestille mig at eksempelvis Viasat eller Canal Digital kommer før DR... Canal Digital har jo allerede C More HD, som godt nok kræver parabol...
Og det er jo ikke hverken producenterne af LCD-TV, Plasma TV eller for den sags skyld butikkerne der sælger dem, at Danmark er bagefter med udrulningen af HD-TV... HD-TV er jo allerede en realitet i nogle andre lande, bl.a. USA... Derfor kan man, og har kunnet i noget tid nu, købe HD-TV ready tv...
Hvad du skal vælge af LCD eller Plasma kan du kun selv vurdere... Tag ud og kig på nogle forskellige modeller af begge slags, og dan dig din egen mening, der vil altid være mange der er mest til plasma og lige så mange der er mest til lcd, og vi vil alle kunne farve din mening inden du går ud og vurderer begge teknologier... Så ud og kig...
Og ja, Blu-Ray, HD-DVD og PS3 (Blu-Ray) udnytter den højere opløsning som et HD-Ready TV tilbyder...
Men jeg synes du skal kigge lidt nærmere på dette M61BX fra Samsung, det er klart bedre end det du har fundet, og til en beskeden merpris: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=207805
|
| Til top |
|
| |
Caraedoc Branchemedlem

Strax Service
Bruger siden: 16 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 07:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Panasonicen er også på tilbud i elgiganten...
Men high definition fås pt i DK kun via satellit. Skal ikke kunne sige om det er lagt ind på nogle kabelnet...
Der går flere år inden at der er HD i luften i DK. Der er problemer med udstyret i den nye TV-by. Og ikke penge nok og sådan noget andet politisk pladder. __________________ Undskyld stavefejl, jeg skal lige vænne mig til min nye spændetrøje - Radio/TV-fagtekniker.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Caraedoc skrev:
|
Panasonicen er også på tilbud i elgiganten...
Men high definition fås pt i DK kun via satellit. Skal ikke kunne sige om det er lagt ind på nogle kabelnet...
|
|
|
Der er også HD via den nye TDC Selector.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og Stofa har også HD.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Caraedoc skrev:
| Men high definition fås pt i DK kun via satellit. |
|
|
Forkert... Som skrevet tilbyder både Stofa og TDC, HD-TV gennem deres bokse... Og har gjort det i et stykke tid nu...
|
| Til top |
|
| |
Caraedoc Branchemedlem

Strax Service
Bruger siden: 16 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Caraedoc skrev:
| Men high definition fås pt i DK kun via satellit. |
|
|
Forkert... Som skrevet tilbyder både Stofa og TDC, HD-TV gennem deres bokse... Og har gjort det i et stykke tid nu...
|
|
|
Hvis su så lige læste den næste sætning jeg skrev!!!! __________________ Undskyld stavefejl, jeg skal lige vænne mig til min nye spændetrøje - Radio/TV-fagtekniker.
|
| Til top |
|
| |