| Forfatter |
|
Jules Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvilket Alfaview ville I foretrække:
42'' LCD: 13.495 kr.
42'' Plasma: 17.995 kr.
LCD'en er 1366 x 768 og plasma'en er 1024 x 768.
Jeg har hørt at plasma skulle være bedre til film og LCD bedre til dektop fra computer. Men hvad nu når Bluray/HD-DVD kommer? Så skulle man da
tro at den højere opløsning ville være til LCD'ens fordel?
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du er vilig til at betale 18K for et Alfaview, er du også villig til at betale 19K for et Pioneer  . Så skynd dig over på recordere.dk og deltag i fællskøbet
__________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jules skrev:
LCD'en er 1366 x 768 og plasma'en er 1024 x 768.
Jeg har hørt at plasma skulle være bedre til film og LCD bedre til
dektop fra computer. Men hvad nu når Bluray/HD-DVD kommer? Så skulle
man da tro at den højere opløsning ville være til LCD'ens fordel? |
|
|
Du kan på ingen måde bruge specifikationer, herunder opløsning, til at
vurdere et tv´s billedekvalitet. Uanset hvilken af de to opløsninger du
nævner, skal der nedskaleres fra 1080P.
__________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jules skrev:
Jeg har hørt at plasma skulle være bedre til film og LCD bedre til
dektop fra computer. Men hvad nu når Bluray/HD-DVD kommer? Så skulle
man da tro at den højere opløsning ville være til LCD'ens fordel? |
|
|
Som nævnt er der mange andre faktorer der spiller ind end opløsning.
Plasma TV er gode til mange andre ting der giver god billedgengivelse.
Så må du bestemme med dig selv om en stor computerskærm eller god
kvalitet på alt andet er vigtigst for dig.
Men for at se på de to TV du overvejer, så er der altså ingen tvivl om
hvad det bedste køb er. Alfaview er noget discount-pis der sælges til
overpris mens Pioneer sandsynligvis er de bedste TV på
forbrugermarkedet. Der er absolut ingen tvivl om hvad du bør vælge.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag ud og kig på dem... Vi kan sagtens sige at det ene eller det andet er bedst, men det er jo din mening der tæller...
Men jo, en høj opløsning er en fordel ved Blu-Ray, HD-DVD eller hvis der køres fra en PC...
Derudover er jeg enig i at du ikke bør vælge Alfaview, uanset om du vælger LCD eller Plasma, de er pæne, men deres teknologi holder ikke...
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
| Men jo, en høj opløsning er en fordel ved Blu-Ray, HD-DVD eller hvis der køres fra en PC... |
|
|
1366*768 er ikke en 'høj' opløsning i forhold til 1024*768. Selv ved
42" er der ingen der kan se forskel, og så har plasma TV'et altså
fordel af at have langt overlegen billedbehandling.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
Exxtreme skrev:
| Men jo, en høj opløsning er en fordel ved Blu-Ray, HD-DVD eller hvis der køres fra en PC... |
|
|
1366*768 er ikke en 'høj' opløsning i forhold til 1024*768. Selv ved 42" er der ingen der kan se forskel, og så har plasma TV'et altså fordel af at have langt overlegen billedbehandling.
|
|
|
Jeg sagde heller ikke at 1366*768 var høj i forhold til 1024*768... Jeg sagde at det er en fordel med en høj opløsning, jeg kom ikke ind på nogle af de 2 nævnte modeller i den sammenhæng, og her er Plasma bagefter, med mindre man vil købe noget af det aller dyreste på markedet...
Og mht. Plasmaens billedbehandling, så er jeg slet ikke enig i at Plasma her er overlegen, måske lige hvis vi tænker på de 2 modeller han nævner, men ellers ikke, hvis vi kigger på bl.a. Samsungs nye modeller (fra M71 og frem ad) er Plasma tvært imod kommet bagud...
Og med Samsungs M91 er Plasmaens sidste fordel, sort-niveauet indhentet...
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jules skrev:
Hej
Hvilket Alfaview ville I foretrække:
42'' LCD: 13.495 kr.
42'' Plasma: 17.995 kr.
LCD'en er 1366 x 768 og plasma'en er 1024 x 768.
Jeg har hørt at plasma skulle være bedre til film og LCD bedre til dektop fra computer. Men hvad nu når Bluray/HD-DVD kommer? Så skulle man da tro at den højere opløsning ville være til LCD'ens fordel? |
|
|
Drop Alfaview og find et bedre produkt, skal du have plasma så kik på de nye fra pioner,
Glem alt om opløsninger, og brug dine øjne i stedet og på den måde vælg det du syntes best om
Hans
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
hans123 skrev:
Jules skrev:
Hej
Hvilket Alfaview ville I foretrække:
42'' LCD: 13.495 kr.
42'' Plasma: 17.995 kr.
LCD'en er 1366 x 768 og plasma'en er 1024 x 768.
Jeg har hørt at plasma skulle være bedre til film og LCD bedre til dektop fra computer. Men hvad nu når Bluray/HD-DVD kommer? Så skulle man da tro at den højere opløsning ville være til LCD'ens fordel? |
|
|
Drop Alfaview og find et bedre produkt, skal du have plasma så kik på de nye fra pioner,
Glem alt om opløsninger, og brug dine øjne i stedet og på den måde vælg det du syntes best om
Hans
|
|
|
Det ville være meget dumt at glemme alt om opløsninger, jeg er enig i at opløsninger ikke er altafgørende for ens valg af skærm, men det ville være dumt ikke at se lidt frem ad... Fremtidssikring...
|
| Til top |
|
| |
Jules Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Jeg sætter pris på, at I anbefaler mig at gå over til et andet mærke, men det jeg ønsker at høre er jeres mening om netop de to modellers
indbyrdes forhold.
Jeg har set begge modeller i butikken, hvor de blev fodret med 1080i. Jeg synes at LCD'en så skarpere ud. Især ved tekst o.lign. Jeg kunne ikke
umiddelbart se, at plasma'en skulle have et bedre sortniveau eller højere kontrast, men det kan være at jeg ikke er øvet nok. Jeg kunne
umiddelbart heller ikke se motion blur på LCD'en.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun tilslutte mig "koret"; drop Alfaview - det er ikke pengene værd!
LCD ctr. Plasma er debatteret 117 gange før - prøv at søge lidt 
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger


Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jules skrev:
Hej igen
Jeg sætter pris på, at I anbefaler mig at gå over til et andet mærke, men det jeg ønsker at høre er jeres mening om netop de to modellers indbyrdes forhold.
Jeg har set begge modeller i butikken, hvor de blev fodret med 1080i. Jeg synes at LCD'en så skarpere ud. Især ved tekst o.lign. Jeg kunne ikke umiddelbart se, at plasma'en skulle have et bedre sortniveau eller højere kontrast, men det kan være at jeg ikke er øvet nok. Jeg kunne umiddelbart heller ikke se motion blur på LCD'en. |
|
|
Har du set skærmene med et alm. antennesignal?? for en ting er hvordan den ser ud med et HD signal men noget andet er med et alm antenne signal.. for der plejer de at fejle.. ikke en god tuner i de udgaver jeg har set __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Og mht. Plasmaens billedbehandling (...) er Plasma tvært imod kommet bagud...
Og med Samsungs M91 er Plasmaens sidste fordel, sort-niveauet indhentet... |
|
|
Dét er vi vist nogen der skal se, før vi tror på det.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Det ville være meget dumt at glemme alt om
opløsninger, jeg er enig i at opløsninger ikke er altafgørende for ens
valg af skærm, men det ville være dumt ikke at se lidt frem ad...
Fremtidssikring... |
|
|
Ikke enig. Den eneste måde at være fremsynet på (og undgå skalering) er
at købe et 1080P panel. Om opløsningen er 1366*768 eller 1024*768 er
IMHO fuldstændig underordnet.
__________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan har du tænkt dig at undgå skalering ved at købe 1080p? Der går
MANGE år før ALLE signaler du får er 1920*1080. Alt andet skal skaleres.
For ikke at nævne problemet i at gå efter opløsning over billedkvalitet...
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
| Hvordan har du tænkt dig at undgå skalering ved at købe 1080p? Der går
MANGE år før ALLE signaler du får er 1920*1080. Alt andet skal skaleres.
|
|
|
Går ud fra det er mig skriver til?
Det er ikke mig der bringer "fremtidssikring" på banen, men skal man
købe noget der er "fremtidssikret" må det nødvendigvis være optimeret
til "fremtidens" formater/opløsninger.
Naiera skrev:
For ikke at nævne problemet i at gå efter opløsning over billedkvalitet...
|
|
|
Bestemt ikke uenig med dig.
__________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Det er ikke mig der bringer "fremtidssikring" på banen, men skal man
købe noget der er "fremtidssikret" må det nødvendigvis være optimeret
til "fremtidens" formater/opløsninger.
|
|
|
Jeg synes ikke at et TV er specielt 'fremtidssikret' bare fordi det kan
vise 1080p når et 1024*768 plasma TV i alle tilfælde giver et bedre
billede.
Man er aldrig rigtig 'fremtidssikret' når man køber teknologi i dag.
Det bedste man kan gøre er at sørge for at der er mange indgange
(f.eks. 2x HDMI og RGB + VGA) og at billedet er så godt som muligt. Man
leder så efter det bedste billede blandt de TV der har det antal
tilslutningsmuligheder man som minimum kræver.
|
| Til top |
|
| |
Lique Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Extreme, M91'eren som du priser så højt, hvornår kommer den til at lande på det danske marked? Og i hvilke størrelser kommer den til at udkomme i?
Jeg leder nemlig netop i disse dage efter det perfekte LCD til menneskepenge (say ca. 12k), det ku være man sku vente til M91?
Har du ellers andre oplysninger om M91, design, specs osv.?
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
Man er aldrig rigtig 'fremtidssikret' når man køber teknologi i dag.
Det bedste man kan gøre er at sørge for at der er mange indgange
(f.eks. 2x HDMI og RGB + VGA) og at billedet er så godt som muligt. Man
leder så efter det bedste billede blandt de TV der har det antal
tilslutningsmuligheder man som minimum kræver.
|
|
|
Jeg tror bestemt ikke vi at uenige. Min snak om 1080P panel bunder i,
at Exxtreme taler om, at jo højere opløsning jo bedre når Blue Ray og
HD-DVD kommer. Min pointe hertil er, at enhver opløsning på panelet
under 1920*1080 kræver skalering. Vil man undgå dette ved de nye
formater kræver det et 1080P panel. Men som sagt tror jeg vi er enige.
__________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes da du skal kigge på et samsung 40" LCD f.eks. LE40M61 modellen. http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/oesg/326 044_-le-40m61-samsung.html 1683€ = 12622,5 + porto. Det burde kunne findes hos Fona, Merlin eller andre forretninger, så du kan se tv'et.  Jeg er ret sikker på at der vil være meget bedre billed på det end Alfaview.
|
| Til top |
|
| |