Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 17:05   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Alfaview-spørgsmål (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jules
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004
Status: Offline
Indlæg: 176
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvilket Alfaview ville I foretrække:

42'' LCD: 13.495 kr.

42'' Plasma: 17.995 kr.

LCD'en er 1366 x 768 og plasma'en er 1024 x 768.

Jeg har hørt at plasma skulle være bedre til film og LCD bedre til dektop fra computer. Men hvad nu når Bluray/HD-DVD kommer? Så skulle man da
tro at den højere opløsning ville være til LCD'ens fordel?
Til top Vis Jules's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jules
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Jules skrev:


42'' Plasma: 17.995 kr.



Hvis du er vilig til at betale 18K for et Alfaview, er du også villig til at betale 19K for et Pioneer . Så skynd dig over på recordere.dk og deltag i fællskøbet


__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Jules skrev:


LCD'en er 1366 x 768 og plasma'en er 1024 x 768.

Jeg har hørt at plasma skulle være bedre til film og LCD bedre til dektop fra computer. Men hvad nu når Bluray/HD-DVD kommer? Så skulle man da
tro at den højere opløsning ville være til LCD'ens fordel?


Du kan på ingen måde bruge specifikationer, herunder opløsning, til at vurdere et tv´s billedekvalitet. Uanset hvilken af de to opløsninger du nævner, skal der nedskaleres fra 1080P.


__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Jules skrev:


Jeg har hørt at plasma skulle være bedre til film og LCD bedre til dektop fra computer. Men hvad nu når Bluray/HD-DVD kommer? Så skulle man da
tro at den højere opløsning ville være til LCD'ens fordel?


Som nævnt er der mange andre faktorer der spiller ind end opløsning. Plasma TV er gode til mange andre ting der giver god billedgengivelse. Så må du bestemme med dig selv om en stor computerskærm eller god kvalitet på alt andet er vigtigst for dig.

Men for at se på de to TV du overvejer, så er der altså ingen tvivl om hvad det bedste køb er. Alfaview er noget discount-pis der sælges til overpris mens Pioneer sandsynligvis er de bedste TV på forbrugermarkedet. Der er absolut ingen tvivl om hvad du bør vælge.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Tag ud og kig på dem... Vi kan sagtens sige at det ene eller det andet er bedst, men det er jo din mening der tæller...

Men jo, en høj opløsning er en fordel ved Blu-Ray, HD-DVD eller hvis der køres fra en PC...

Derudover er jeg enig i at du ikke bør vælge Alfaview, uanset om du vælger LCD eller Plasma, de er pæne, men deres teknologi holder ikke...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
Men jo, en høj opløsning er en fordel ved Blu-Ray, HD-DVD eller hvis der køres fra en PC...


1366*768 er ikke en 'høj' opløsning i forhold til 1024*768. Selv ved 42" er der ingen der kan se forskel, og så har plasma TV'et altså fordel af at have langt overlegen billedbehandling.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Exxtreme skrev:
Men jo, en høj opløsning er en fordel ved Blu-Ray, HD-DVD eller hvis der køres fra en PC...


1366*768 er ikke en 'høj' opløsning i forhold til 1024*768. Selv ved 42" er der ingen der kan se forskel, og så har plasma TV'et altså fordel af at have langt overlegen billedbehandling.

Jeg sagde heller ikke at 1366*768 var høj i forhold til 1024*768... Jeg sagde at det er en fordel med en høj opløsning, jeg kom ikke ind på nogle af de 2 nævnte modeller i den sammenhæng, og her er Plasma bagefter, med mindre man vil købe noget af det aller dyreste på markedet...

Og mht. Plasmaens billedbehandling, så er jeg slet ikke enig i at Plasma her er overlegen, måske lige hvis vi tænker på de 2 modeller han nævner, men ellers ikke, hvis vi kigger på bl.a. Samsungs nye modeller (fra M71 og frem ad) er Plasma tvært imod kommet bagud...

Og med Samsungs M91 er Plasmaens sidste fordel, sort-niveauet indhentet...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1050
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Jules skrev:
Hej

Hvilket Alfaview ville I foretrække:

42'' LCD: 13.495 kr.

42'' Plasma: 17.995 kr.

LCD'en er 1366 x 768 og plasma'en er 1024 x 768.

Jeg har hørt at plasma skulle være bedre til film og LCD bedre til dektop fra computer. Men hvad nu når Bluray/HD-DVD kommer? Så skulle man da
tro at den højere opløsning ville være til LCD'ens fordel?

Drop Alfaview   og find et bedre produkt,  skal du have plasma så kik på de nye fra pioner,

Glem alt om opløsninger, og brug dine øjne i stedet     og på den måde vælg det du syntes best om

Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

hans123 skrev:

Jules skrev:
Hej

Hvilket Alfaview ville I foretrække:

42'' LCD: 13.495 kr.

42'' Plasma: 17.995 kr.

LCD'en er 1366 x 768 og plasma'en er 1024 x 768.

Jeg har hørt at plasma skulle være bedre til film og LCD bedre til dektop fra computer. Men hvad nu når Bluray/HD-DVD kommer? Så skulle man da
tro at den højere opløsning ville være til LCD'ens fordel?

Drop Alfaview   og find et bedre produkt,  skal du have plasma så kik på de nye fra pioner,

Glem alt om opløsninger, og brug dine øjne i stedet     og på den måde vælg det du syntes best om

Hans

Det ville være meget dumt at glemme alt om opløsninger, jeg er enig i at opløsninger ikke er altafgørende for ens valg af skærm, men det ville være dumt ikke at se lidt frem ad... Fremtidssikring...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
Jules
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004
Status: Offline
Indlæg: 176
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Jeg sætter pris på, at I anbefaler mig at gå over til et andet mærke, men det jeg ønsker at høre er jeres mening om netop de to modellers
indbyrdes forhold.

Jeg har set begge modeller i butikken, hvor de blev fodret med 1080i. Jeg synes at LCD'en så skarpere ud. Især ved tekst o.lign. Jeg kunne ikke
umiddelbart se, at plasma'en skulle have et bedre sortniveau eller højere kontrast, men det kan være at jeg ikke er øvet nok. Jeg kunne
umiddelbart heller ikke se motion blur på LCD'en.
Til top Vis Jules's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jules
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun tilslutte mig "koret"; drop Alfaview - det er ikke pengene værd!

LCD ctr. Plasma er debatteret 117 gange før - prøv at søge lidt

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 893
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Jules skrev:
Hej igen

Jeg sætter pris på, at I anbefaler mig at gå over til et andet mærke, men det jeg ønsker at høre er jeres mening om netop de to modellers
indbyrdes forhold.

Jeg har set begge modeller i butikken, hvor de blev fodret med 1080i. Jeg synes at LCD'en så skarpere ud. Især ved tekst o.lign. Jeg kunne ikke
umiddelbart se, at plasma'en skulle have et bedre sortniveau eller højere kontrast, men det kan være at jeg ikke er øvet nok. Jeg kunne
umiddelbart heller ikke se motion blur på LCD'en.

Har du set skærmene med et alm. antennesignal?? for en ting er hvordan den ser ud med et HD signal men noget andet er med et alm antenne signal.. for der plejer de at fejle.. ikke en god tuner i de udgaver jeg har set



__________________
Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
Og mht. Plasmaens billedbehandling (...) er Plasma tvært imod kommet bagud...

Og med Samsungs M91 er Plasmaens sidste fordel, sort-niveauet indhentet...


Dét er vi vist nogen der skal se, før vi tror på det.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:

Det ville være meget dumt at glemme alt om opløsninger, jeg er enig i at opløsninger ikke er altafgørende for ens valg af skærm, men det ville være dumt ikke at se lidt frem ad... Fremtidssikring...



Ikke enig. Den eneste måde at være fremsynet på (og undgå skalering) er at købe et 1080P panel. Om opløsningen er 1366*768 eller 1024*768 er IMHO fuldstændig underordnet.


__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Hvordan har du tænkt dig at undgå skalering ved at købe 1080p? Der går MANGE år før ALLE signaler du får er 1920*1080. Alt andet skal skaleres.

For ikke at nævne problemet i at gå efter opløsning over billedkvalitet...
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Hvordan har du tænkt dig at undgå skalering ved at købe 1080p? Der går MANGE år før ALLE signaler du får er 1920*1080. Alt andet skal skaleres.


Går ud fra det er mig skriver til?

Det er ikke mig der bringer "fremtidssikring" på banen, men skal man købe noget der er "fremtidssikret" må det nødvendigvis være optimeret til "fremtidens" formater/opløsninger.


Naiera skrev:

For ikke at nævne problemet i at gå efter opløsning over billedkvalitet...


Bestemt ikke uenig med dig.


__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
Det er ikke mig der bringer "fremtidssikring" på banen, men skal man købe noget der er "fremtidssikret" må det nødvendigvis være optimeret til "fremtidens" formater/opløsninger.


Jeg synes ikke at et TV er specielt 'fremtidssikret' bare fordi det kan vise 1080p når et 1024*768 plasma TV i alle tilfælde giver et bedre billede.

Man er aldrig rigtig 'fremtidssikret' når man køber teknologi i dag. Det bedste man kan gøre er at sørge for at der er mange indgange (f.eks. 2x HDMI og RGB + VGA) og at billedet er så godt som muligt. Man leder så efter det bedste billede blandt de TV der har det antal tilslutningsmuligheder man som minimum kræver.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
Lique
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Extreme, M91'eren som du priser så højt, hvornår kommer den til at lande på det danske marked? Og i hvilke størrelser kommer den til at udkomme i?

Jeg leder nemlig netop i disse dage efter det perfekte LCD til menneskepenge (say ca. 12k), det ku være man sku vente til M91?

Har du ellers andre oplysninger om M91, design, specs osv.?
Til top Vis Lique's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lique
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:


Man er aldrig rigtig 'fremtidssikret' når man køber teknologi i dag. Det bedste man kan gøre er at sørge for at der er mange indgange (f.eks. 2x HDMI og RGB + VGA) og at billedet er så godt som muligt. Man leder så efter det bedste billede blandt de TV der har det antal tilslutningsmuligheder man som minimum kræver.


Jeg tror bestemt ikke vi at uenige. Min snak om 1080P panel bunder i, at Exxtreme taler om, at jo højere opløsning jo bedre når Blue Ray og HD-DVD kommer. Min pointe hertil er, at enhver opløsning på panelet under 1920*1080 kræver skalering. Vil man undgå dette ved de nye formater kræver det et 1080P panel. Men som sagt tror jeg vi er enige.


__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1595
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes da du skal kigge på et samsung 40" LCD f.eks. LE40M61 modellen.

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/oesg/326 044_-le-40m61-samsung.html
1683€ = 12622,5 + porto.

Det burde kunne findes hos Fona, Merlin eller andre forretninger, så du kan se tv'et.



Jeg er ret sikker på at der vil være meget bedre billed på det end Alfaview.
Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257
 

Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes