| Forfatter |
|
tcramer Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kastede mig ud i sådan en fætter. Super skarpt billede og rigtig fedt design. Men nu har jeg set et par dvd'er på den og jeg synes jævnligt, at bevægelserne "trækkes" henover skærmen eller "ghosting" som det vist kaldes. Eksempelvis kampscenerne i Bourne Identity. Men oplever det også på almindeligt tv. Skærmen er tilsluttet en Panasonic HD optager via HDMI.
Spørgsmålet er: skal det bare være sådan, fordi det nu engang er LCD i 40" eller kan man justere sig ud af det eller er der simpelthen noget galt med skærmen?
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er noget man bare må leve med hvis det absolut skal være LCD over CRT eller plasma.
|
| Til top |
|
| |
troelsit Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ville ALDRIG ske på en PV60 eller 427XD
|
| Til top |
|
| |
tcramer Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu var det ikke fordi jeg ville puste til ilden omkring debatten mellem LCD og plasma. Jeg er simpelthen bare bekymret for om der skulle være noget galt med skærmen, så jeg vil da meget gerne høre fra andre med store LCD skærme om de oplever det samme?
I øvrigt har jeg eksperimenteret lidt med at slå 100 hz fra. Det fjerner faktisk problemet, men giver så også et lidt mere uroligt og mindre skarpt billede.
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke observeret problemet på mit 46" - men det er også uden 100Hz.
Du skriver, at problemet er væk når du slår 100Hz fra, men at billedet bliver mindre skarpt. Har du prøvet at justere "skarpheden" for at se, om du kan ramme "det bedste af begge verdener"?
(Se bare bort fra "plasmamafiaens" platheder - de kommer alligevel ikke med konstruktive svar!)
|
| Til top |
|
| |
Caraedoc Branchemedlem

Strax Service
Bruger siden: 16 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
|
(Se bare bort fra "plasmamafiaens" platheder - de kommer alligevel ikke med konstruktive svar!) |
|
|
Naiera må være deres Al Capone... __________________ Undskyld stavefejl, jeg skal lige vænne mig til min nye spændetrøje - Radio/TV-fagtekniker.
|
| Til top |
|
| |
CoolMLJ Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fulgt lidt med rundt i de forskellige fora.. og ang m71, er det som reglt deres 100 hz / smooth vision der er skyld i disse fejl.
|
| Til top |
|
| |
ullum Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
tcramer skrev:
|
Kastede mig ud i sådan en fætter. Super skarpt billede og rigtig fedt design. Men nu har jeg set et par dvd'er på den og jeg synes jævnligt, at bevægelserne "trækkes" henover skærmen eller "ghosting" som det vist kaldes. Eksempelvis kampscenerne i Bourne Identity. Men oplever det også på almindeligt tv. Skærmen er tilsluttet en Panasonic HD optager via HDMI.
Spørgsmålet er: skal det bare være sådan, fordi det nu engang er LCD i 40" eller kan man justere sig ud af det eller er der simpelthen noget galt med skærmen?
|
|
|
Det er et gængs fenomen ved denne skærm ved 100Hz - der er derfor ikke noget specifikt galt med lige din skærm. Du kan evt. justere så det bliver mindre tydeligt med få det til at forvinde kan du ikke.
|
| Til top |
|
| |
CoolMLJ Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
har læst på recorder.dk at hvis man slår dette fra, altås 100 hz, så står billedet helt perfekt, så det med mine egne øjne i computercity...
|
| Til top |
|
| |
CoolMLJ Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
OT.
Hvordan ville i forbinde denne skærm med en Sony 720 dvd/hdd optager.
skal jeg bruge compoment, eller scart.??
|
| Til top |
|
| |
bohlendach Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har et billede af fjernbetjeningen til dette tv? Den hedder tm87a
|
| Til top |
|
| |