| Forfatter |
|
Oligru Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg endelig fået mit nye Pioneer 50"507XD med DVB-T og først og fremmest må jeg sige at det er fantastisk. Jeg så "24 timer" på tv2 over den digitale tuner og ind imellem glemte jeg simpelthen at det ikke var en DVD jeg så på.
Her ud over har jeg konstateret at det kører 1:1 pixel mapping over VGA porten, jeg har ikke kunnet få det til at virke over HDMI endnu, men har ej heller nørdet så meget med det.
Mit spørgsmål er om der er nogen andre der har købt dette tv og måske har nogle gode erfaringer med indstillinger generelt, jeg syntes ligesom jeg bliver sneblind når jeg først går igen.
Oliver
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger


Bruger siden: 15 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 444
|
| Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre har jeg ik selv så lækkert tv...endnu Men dit problem med pixelmapping er garanteret det samme som på Samsungs LCD TV, der kan de også lave 1:1 over vga men ikke over HDMI.
Men ellers tillykke med det fede tv. Kan du ikke smide et par pics op? Og hvad har du givet for det og hvor har du handlet? __________________ Samsung LE-32R51B
Samsung HT-P70
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil gætte på,at han har givet 28k gennem Recordere.dk ´s Fælleskøb ??
De er forøvrigt ved,at mobilisere et FK på et LG 50" plasma til lige under 17K !
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert TV 
Jeg skulle selv modtage mit 507XD i morgen hvil fragtmanden kan finde vej
Hvor meget ha du gjort ud af indstillingerne på tv'et ?
Hans
|
| Til top |
|
| |
Oligru Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indtil videre har jeg konstateret at jeg bedst kan lide "Film" presetet. Dog skal det siges at det betyder en del hvorvidt man beskuer apperatet i dagslys eller i lav aftenbelysning. En ting er sikkert, når man bruger selectoren skal sharpness skrues ned, i modsætning til digi tuneren. Det er som om TDC påfører edgeenhancement eller noget i den stil, lidt som fx Samsungs DVD (ØV)
Oliver
|
| Til top |
|
| |
Oligru Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg fået rodet lidt mere med dyret. Jeg har i mellemtiden købt et mediecenter ( brugte ekstra kasse for at få et med HDMI udgang), men, billedet er langt bedre over vga, hvor der opnås 1:1 mapping end over hdmi. Det undrer mig noget, men er jo i princippet ligegyldig.
Nu har jeg haft apparatet stående i to ugers tid og jeg bliver faktisk gladere og gladere for det. Jeg har ligeledes købt en selectorbox og biledet især på filmkanalerne er rigtig gode. Jeg har ellers altid svoret at intet plasma ( eller lcd) kunne nærme sig billedkvaliteten fra min BenQ 8700+, men det er faktisk lige ved at være tilfældet.
Jeg glæder mig god stadig som en gal til at prisen på Blue Ray afspillere kommer ned i et mere fornuftigt leje, og hvor er det dog irriterende at HD tv nærmest er gået i stå netop som det kom i gang. TDC sælger simpelthen ikke HD selectoren mere!!
Oliver
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er også meget glad for mit 507XD
Har haft det en uge og er meget tilfreds. Havde et 37'' JVC lcd før men dette tv slår det gamle med flere længder.
Jeg var også lidt bange for plasma, da jeg for et par år siden havde et 42'' skod phillips.
Også jeg venter på noget hdtv som sådan et tv fortjener

|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger


Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser super nice ud det tv... hold da op.. jeg er lige lidt misundelig eller også er jeg meget  det er det fedeste tv det der!! __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
Cubie Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey, jeg er lige på trapperne til at købe et 50" pioneer, men kan ikke rigtig bestemme mig om det skal være XA el. XD modellen, forskellen er vel egentlig kun den digitale tuner?? Der er også en Electronic Program Guide, er den til noget?? Kan man med en stue antenne fange de digitale signaler, hvis man bor midt inde i Århus by, i stue etage??
Anders
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, forskellen på XA og XD er kun den digitale tuner. Mere specifikt
har XD både analog og digital tuner. Jeg ved ikke om der kræves en
speciel stueantenne til DVB-T, men det kan lade sig gøre uden at have
en 'rigtig' antenne på taget.
|
| Til top |
|
| |
Oligru Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
I øjeblikket består min antenne af en bøjle fra renseriet samt en samlemuffe. Det fungerer glimrende og jeg bor endda inde i kbh.
|
| Til top |
|
| |
Cubie Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænkte på om det ikke er lige så smartat købe XA modellen, og så fx. købe en Pioneer DVR-540HXN, en DVD optager med digital tuner?? Giver det ikke det samme, eller giver det bedre billed at have den digitale tuner direkte i tv'et??
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
det giver det samme billede som tuneren i tv, men så skal du jo bare se tv via optageren
Hans
|
| Til top |
|
| |
Oligru Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg endelig min 20mbit opkobling op at køre og det betød at jeg straks skulle teste Sputniks HD streaming. WOW, et super billlede og ja jeg er godt klar over at trods opløsning kan det ikke sammenlignes med det HD signa vi kommer til at få fra HD DVD/blue ray.
Til alle der har hurtigt internet og en HD fladskærm vil jeg sige : Prøv det.
NB! desværre er prisen lige i overkanten til bare at se det i flæn (45 dask)
Oliver
|
| Til top |
|
| |
Cubie Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal ha sådan en Pioneer....NU... Hvor skaffer man lige nogle hurtige penge??
hans123.. Har du ikke nogle billeder af det fantastiske TV?? Menu'er på skærmen osv???
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er et enkelt billede oppe af siden her af mit TV
Ønsker du billeder af menu'erne ? Dem kan jeg da godt fange
Hans
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |