Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 00:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: PC Til Sony KDE-W50A11E (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hejms
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Oktober 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

Hejsa, jeg har lige købt mig et plasma TV af mærket Sony KDE-W50A11E, og jeg har nu sat min pc til via mit grafikkort Asus N6200. (DVI-Udgangen fra mit grafikkort har jeg omformet til et HDMI-stik, som er sat i fjernsynet.)

Men spørgsmålet er så hvilken opløsning jeg skal sætte computeren på?  Lige nu kører jeg 1128 X 632, hvilket ser okay ud, men det ser ikke ligefrem perfekt ud, så hvilken opsætning? Eller skal jeg gøre det på en helt anden måde?

 

(Newbie. :))

Til top Vis Hejms's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hejms
 
bøje
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 550
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

Ikke for noget men du har ikke et plasma tv, du har et 3LCD Bagprojektions TV med en opløsning på 1280 x720 hvilket burde være den opløsning du skal bruge og så har du en VGA PC indgang på TV'et som du skal bruge istedet for HDMI stikket da jeg måske tror at du vil løbe ind i problemer med HDCP på et tidspunkt kun et gæt det med HDMI stikket. 
Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje
 
bøje
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 550
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 01:35 | IP-adresse registreret  

HDCP er kopibeskyttelse f.eks ved afspilning af HD Film o.lign.

Mvh.

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje
 
Hejms
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Oktober 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 01:57 | IP-adresse registreret  

bøje skrev:
Ikke for noget men du har ikke et plasma tv, du har et 3LCD Bagprojektions TV med en opløsning på 1280 x720 hvilket burde være den opløsning du skal bruge og så har du en VGA PC indgang på TV'et som du skal bruge istedet for HDMI stikket da jeg måske tror at du vil løbe ind i problemer med HDCP på et tidspunkt kun et gæt det med HDMI stikket. 

 

Øhm.. Nej det er altså et plasma-tv, og der er ikke nogen VGA-indgang på TV'et..

Til top Vis Hejms's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hejms
 
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1050
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123
 
Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

bøje

VGA indgange på Sony's bagprojektions TV acceptere kun 1024x768. HDMI indgangen kan fint bruges til PC uden problemer.

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted
 
Hejms
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Oktober 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Hehe ja ja, I skal jo ikke diskutere om det er et plasmatv eller ej! I skal jo bare svare.
Til top Vis Hejms's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hejms
 
Hejms
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Oktober 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

HM!
Til top Vis Hejms's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hejms
 
Hejms
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Oktober 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Ville et nyere grafikkort hjælpe?
Til top Vis Hejms's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hejms
 
bøje
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 550
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Det er rigtigt at det er et plasma, jeg havde lige læst forkert på model betegnelsen, det må du undskylde, troede det var den herEmbarrassed

http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=KDF-E50A1 1E&site=odw_da_DK&pageType=Overview&category=TVP +Rear+Projection+TV

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje
 
Hejms
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Oktober 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

bøje skrev:

Det er rigtigt at det er et plasma, jeg havde lige læst forkert på model betegnelsen, det må du undskylde, troede det var den herEmbarrassed

http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=KDF-E50A1 1E&site=odw_da_DK&pageType=Overview&category=TVP +Rear+Projection+TV

 

Det går nok :)

Til top Vis Hejms's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hejms
 
bøje
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 550
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Du må skulle bruge en opløsning der er højest muligt i 50Hz eller 60Hz men om det er 1365x768 eller 1280x720p ved jeg ikke. sidstnævnte er jo en HD opløsning efter HD Ready normen.

Mvh.

 

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje
 
bøje
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 550
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

måske der er nogen der kan få noget ud af manualen http://pdf.crse.com/manuals/2657531212.pdf

Mvh.

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes