| Forfatter |
|
Hejms Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, jeg har lige købt mig et plasma TV af mærket Sony KDE-W50A11E, og jeg har nu sat min pc til via mit grafikkort Asus N6200. (DVI-Udgangen fra mit grafikkort har jeg omformet til et HDMI-stik, som er sat i fjernsynet.)
Men spørgsmålet er så hvilken opløsning jeg skal sætte computeren på? Lige nu kører jeg 1128 X 632, hvilket ser okay ud, men det ser ikke ligefrem perfekt ud, så hvilken opsætning? Eller skal jeg gøre det på en helt anden måde?
(Newbie. :))
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 01:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke for noget men du har ikke et plasma tv, du har et 3LCD Bagprojektions TV med en opløsning på 1280 x720 hvilket burde være den opløsning du skal bruge og så har du en VGA PC indgang på TV'et som du skal bruge istedet for HDMI stikket da jeg måske tror at du vil løbe ind i problemer med HDCP på et tidspunkt kun et gæt det med HDMI stikket.
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
HDCP er kopibeskyttelse f.eks ved afspilning af HD Film o.lign.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Hejms Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 01:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
bøje skrev:
| Ikke for noget men du har ikke et plasma tv, du har et 3LCD Bagprojektions TV med en opløsning på 1280 x720 hvilket burde være den opløsning du skal bruge og så har du en VGA PC indgang på TV'et som du skal bruge istedet for HDMI stikket da jeg måske tror at du vil løbe ind i problemer med HDCP på et tidspunkt kun et gæt det med HDMI stikket. |
|
|
Øhm.. Nej det er altså et plasma-tv, og der er ikke nogen VGA-indgang på TV'et..
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Eeyore Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
bøje
VGA indgange på Sony's bagprojektions TV acceptere kun 1024x768. HDMI indgangen kan fint bruges til PC uden problemer.
|
| Til top |
|
| |
Hejms Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe ja ja, I skal jo ikke diskutere om det er et plasmatv eller ej! I skal jo bare svare.
|
| Til top |
|
| |
Hejms Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
HM!
|
| Til top |
|
| |
Hejms Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville et nyere grafikkort hjælpe?
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hejms Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må skulle bruge en opløsning der er højest muligt i 50Hz eller 60Hz men om det er 1365x768 eller 1280x720p ved jeg ikke. sidstnævnte er jo en HD opløsning efter HD Ready normen.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |