| Forfatter |
|
VonLarsen Forum Bruger


Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået købt mig et Sony KLD 40S2000 med indbygget DVB-T tuner. Problemet er bare at der kun er én antenneindgang, så det er enten/eller mht. analog og digital.
Hvis jeg sætter en ekstern stueantenne i indgangen viser den de digitale kanaler perfekt, men hvis jeg i stedet har kablet fra min fælllesantenne (stofa) sat i, så kan den slet ikke finde de digitale kanaler. Kan det passe at man ikke kan bruge begge dele på samme tid?
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum


Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans123
Opstillingen er ikke velegnet ved Kabel Tv, det er godt nok irriterende skulle skifte manuelt. 
Og da intet Tv har godt af få skiftet antennestik hele tiden, skal det ligesom ske i et separat T-Stik.
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kikker igen på linket kan du se at det er til kabeltv
Ikke noget mad kabler der skal skiftes, men kanal filter er nødvendigt

Tegningen er lånt fra recordere.dk
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
tf-uno Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
har samme problem... har købt et samsung 40R83BD,.. men har så ikke lige en normal antenne jeg kan prøve og sætte til... men kan det virkelig passe stofa ikke lever signalet digital over deres antennenet...
|
| Til top |
|
| |
tf-uno Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan se på deres side at man kan bestille signalet digital... det koster bare ekstra.. :(
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum


Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans123
Nu ved jeg hvor det er jeg går forkert. Der er kun praksis som vil afgøre det her.
|
| Til top |
|
| |
lunds Forum Bruger


Bruger siden: 10 December 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Genopliver lige tråden her. Jeg har lavet installationen som vist på tegningen fra recordere.dk men døjer lidt med støj på de kanaler, som ligger tæt op af kanalfilteret. Jeg har således et kanal 29 filter og der er en del støj på kanal 28 og 30.
Nogen der har oplevet det samme?
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum


Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hør her hverken kanal- eller andre filtre er beregnet til denne opstilling. Al fysisk/radioteknisk bygger på andre principper "I dette konkrete tilfælde".
Beskrivelsen og blokdiagrammet ovenover vil for nogle ikke eller aldrig komme til at virke.
I første omgang kunne man anvende en form for omskfter, fordi hvis man hiver ind og ud i antennestik går disse på et tidspunkt i stykker.
Den rigtige måde gøre det på er for dyrt for hver enkel.
En boks med mekanisk omskifter, indgang fra for eks. kanal 25 digital antenne og så fra ens Kabeloperatør, og så antenneledninger ind til ens udstyr, som så ikke belastes. Så billigt som muligt. __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum


Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Løsningen som Hans123 angiver her i tråden.
Alt Radioteknisk fortæller mig at løsningen er meget anderledes end beskrevet. Igen er min holdning at "Tingene skal kunne lykkes for alle". Og det gør samme Blokdiagram bestemt ikke, virker for alle.
Og når tilligemed signalet er Digitalt (en Mux), Murphy's love om ting som går galt. __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt en DVB-T stueantenne med en on/off knap på... og 45db gain. Det spiller bare.
Er forbundet med almindelig T-stik ved fjernsynet. Hvis jeg vil have kabel-signal, slukker jeg bare for antennen.
... med den antenne trækker jeg forøvrigt 100% signal på de danske kanaler fra mit eksil i Tyskland  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
lunds Forum Bruger


Bruger siden: 10 December 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Løsningen virker i princippet fint - hos mig. Det eneste problem som
jeg har er lidt støj på kanalerne omkring kanal 29, ellers virker det
fint. Jeg har derfor også tænkt mig at koble en kontakt ind over
antennen, så jeg let kan slukke den, hvis jeg skal se en af kanaler som
har lidt støj på.  Med venlig hilsen Lunds
|
| Til top |
|
| |