Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 01:12   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Lærred foran højttalere??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Klaus Grønlund
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Hej Fellas

Betyder det noget, hvis lærredet hænger ned foran front og centerhøjttaler? Har et Jamo D6 7.1 system og skal til at købe projektor. Overvejer i øvrigt en Panasonic PT AX100.

Vh. Klaus

Til top Vis Klaus Grønlund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klaus Grønlund
 
Andreas KBH
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 469
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Det svare til at sætte en tynd skillevæg op foran dem, ved dog ikke om der findes et lærred der ikke forstyrre lyden alt for meget, men tvivler

__________________
Venligst Andreas

Back home in a cold country...
Til top Vis Andreas KBH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andreas KBH
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Klaus Grønlund skrev:

Betyder det noget, hvis lærredet hænger ned foran front og centerhøjttaler? Har et Jamo D6 7.1 system og skal til at købe projektor. Overvejer i øvrigt en Panasonic PT AX100.



I den situation skal du nok overveje et microperforeret lærred, som er en dug med mikroskopiske huller som lyden kan trænge igennem.


__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Klaus Grønlund
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

 

Hvor langt over gulvet hænger det nederste af jeres lærred? Måske kan det hænge så højt, at højttalerne kan hænge nedenunder!?!

Lige nu er det nederste af mit tv-billede 80cm over gulvet, men højttalerne skal da hænge i mindst 1m højde!

-Klaus

Til top Vis Klaus Grønlund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klaus Grønlund
 
sivertsmed
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 193
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Hejsa der...

Der findes lærreder med microperferering til hjemmebrug.

http://www.stewartfilmscreen.com/home_cinema_screens/home_th eater_6.html

Hygge

 



__________________
Udstyr: H/K AVR 7000 H/K DVD 25 Front: M&K LCR 750THX Center: M&K LCR 750THX Sur: M&K K4-Tripole Sub: M&K MX350 SFX-THX ULTRA TV:Pana. TXP42GA11 Blueray: Pana DMP-80EG
Til top Vis sivertsmed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sivertsmed
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Klaus Grønlund skrev:

Hvor langt over gulvet hænger det nederste af jeres lærred? Måske kan det hænge så højt, at højttalerne kan hænge nedenunder!?!

Lige nu er det nederste af mit tv-billede 80cm over gulvet, men højttalerne skal da hænge i mindst 1m højde!



Microperforeret lærreder er sædvanligvis dyrere end normale lærreder. Så du skal virkelig have en god grund til at stille højtalerne bagved lærredet (mer-prisen giver ikke udslag i bedre performance, kun i transperant lydgengivelse).


__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Klaus Grønlund
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

 

De lærreder er for dyre til mit budget, og de reducerer også lysmængden fra lærredet med over 10%.

Jeg er mere interesseret i at høre hvor højt jeres lærreder hænger over gulvet. Måske kan jeg hænge højttalerne lige under lærredet i stedet.

-Klaus

Til top Vis Klaus Grønlund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klaus Grønlund
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes