| Forfatter |
|
Rahimnax! Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum


Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder jo meget godt alt sammen og det er satme billigt.
Men har ikke set billedet og det er det eneste der kan bruges til noget. Men panelet er fra samsung så det kan da ikke være helt galt.
Men til prisen så er det sikkert top.
|
| Til top |
|
| |
Rahimnax! Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for dit svar Hi-Sonny-Fi. Hvis du skulle give en karakter, hvad vil du så give?
__________________ Rahimnax!
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det virker som et godt køb vurderet ud fra data kontra pris, men derfor kan det sagtens være et dårligt tv, men til 5000,- finder man næppe et virkelig godt 32" LCD-tv
Rahimnax! <-- Det er jo ikke muligt at give det en karakter når man ikke har set tv'et live... Data er ikke alt...
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum


Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
|
Det virker som et godt køb vurderet ud fra data kontra pris, men derfor kan det sagtens være et dårligt tv, men til 5000,- finder man næppe et virkelig godt 32" LCD-tv
Rahimnax! <-- Det er jo ikke muligt at give det en karakter når man ikke har set tv'et live... Data er ikke alt...
|
|
|
Enig. Men der er jo også en begrænsning for hvor dårligt et TV kan være.
Men skal jeg give en karakter ud fra de data også til prisen så er det klart 19, måske 20.
Det ser ud til at være et super godt køb.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
Exxtreme skrev:
|
Det virker som et godt køb vurderet ud fra data kontra pris, men derfor kan det sagtens være et dårligt tv, men til 5000,- finder man næppe et virkelig godt 32" LCD-tv
Rahimnax! <-- Det er jo ikke muligt at give det en karakter når man ikke har set tv'et live... Data er ikke alt...
|
|
|
Enig. Men der er jo også en begrænsning for hvor dårligt et TV kan være.
Men skal jeg give en karakter ud fra de data også til prisen så er det klart 19, måske 20.
Det ser ud til at være et super godt køb.
|
|
|
Det er desværre ikke tilfældet... Jeg har godt nok set en del der ikke burde have forladt fabrikken...
Du har givet 19-20... Ud af hvor mange?
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum


Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Exxtreme skrev:
|
Det virker som et godt køb vurderet ud fra data kontra pris, men derfor kan det sagtens være et dårligt tv, men til 5000,- finder man næppe et virkelig godt 32" LCD-tv
Rahimnax! <-- Det er jo ikke muligt at give det en karakter når man ikke har set tv'et live... Data er ikke alt...
|
|
|
Enig. Men der er jo også en begrænsning for hvor dårligt et TV kan være.
Men skal jeg give en karakter ud fra de data også til prisen så er det klart 19, måske 20.
Det ser ud til at være et super godt køb.
|
|
|
Det er desværre ikke tilfældet... Jeg har godt nok set en del der ikke burde have forladt fabrikken...
Du har givet 19-20... Ud af hvor mange?
|
|
|
på en skala fra 1 til 20 får det det 19 eller 20 begrundet på data'en når man samtidig ser på prisen. Det er satme da billigt.
Men njaar der er vi lidt uenige, nogle skærme er bedre end andre men med en dvd film på så ser alle skærme sku ok ud. Min Mening.
|
| Til top |
|
| |
Rahimnax! Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
| med en dvd film på så ser alle skærme sku ok ud |
|
|
Synes du? Ok, med det udgangspunkt er det jo heller ikke ret svært at blive tilfreds
Ikke dermed sagt noget om den konkrete skærm, men testen fra Flatpanels lyder ikke til,
at det er helt håbløst.
Det afhænger vel af, hvad man sammenligner med. De fleste kendte mærker begynder vel omkring de 8.000,
fx Samsung og Toshiba, så spørgsmålet vel, hvor mange penge du har til rådighed/vil ofre.
Jeg ville nok foretrække et billedrør til den pris eller måske at finde en billig pris på forrige års Samsung el.lign.
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum


Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
| med en dvd film på så ser alle skærme sku ok ud
|
|
|
Synes du? Ok, med det udgangspunkt er det jo heller ikke ret svært at blive tilfreds
Ikke dermed sagt noget om den konkrete skærm, men testen fra Flatpanels lyder ikke til, at det er helt håbløst.
Det afhænger vel af, hvad man sammenligner med. De fleste kendte mærker begynder vel omkring de 8.000, fx Samsung og Toshiba, så spørgsmålet vel, hvor mange penge du har til rådighed/vil ofre.
Jeg ville nok foretrække et billedrør til den pris eller måske at finde en billig pris på forrige års Samsung el.lign. |
|
|
Med chance for at blive upopulær, så ja. har ikke selv set en skærm som er dicideret DÅRLIG. Jeg har set dem der er ringere end andre. men ingen som der ikke er til at holde ud at se på. Det ringeste jeg har set er de gamle fra Medion som igen er ok med en DVD på.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du aldrig har set en dårlig
skærm er der noget galt med dine standarder. Du burde nok holde dig fra
at anbefale noget som helst AV-agtigt til andre mennesker
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum


Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
Hvis du aldrig har set en dårlig skærm er der noget galt med dine standarder. Du burde nok holde dig fra at anbefale noget som helst AV-agtigt til andre mennesker  |
|
|
Næ nej. Når jeg siger at jeg aldrig har set en dårlig skærm så mener jeg at der findes da mange som i sikkert vil kalde dårlige, jeg syntes dog bare ikke at fordi at billedet ikke er 100% super så er det elendigt.
Også er det også fordi jeg kigger også på prisen samtidig. og pris og kvali følges tit ad. så ser jeg et TV til 40.000 der har et billede som et medion så er det fandme DÅRLIG men koster det 5000 så er det sku meget fair.
Håber du forstår hva jeg mener.
|
| Til top |
|
| |
Rahimnax! Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle jeres svar!
Jeg har et spørgsmål:
Synes i ærligt talt at jeg skal købe det her. Jeg vil have et tv som jeg kan spille xbox360 med, se tv, dvd, pc osv... Er det noget det kan bruges til?
Seriøse svar tak!  __________________ Rahimnax!
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer bestemt an på hvor meget du vil ofre på tv... Vil du ikke ofre mere end de 5000,- så tror jeg roligt du kan købe det...
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rahimnax! skrev:
| Synes i ærligt talt at jeg skal købe det her. Jeg vil
have et tv som jeg kan spille xbox360 med, se tv, dvd, pc osv... Er det
noget det kan bruges til? |
|
|
Du ville få LANGT bedre kvalitet ud af et normalt CRT TV til de samme
penge. Skal du have noget ordentligt der er fladt (plasma!), så skal du
af med små 10k mere. Ellers er et gammeldags billedrør altså bedre.
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum


Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
Rahimnax! skrev:
| Synes i ærligt talt at jeg skal købe det her. Jeg vil have et tv som jeg kan spille xbox360 med, se tv, dvd, pc osv... Er det noget det kan bruges til? |
|
|
Du ville få LANGT bedre kvalitet ud af et normalt CRT TV til de samme penge. Skal du have noget ordentligt der er fladt (plasma!), så skal du af med små 10k mere. Ellers er et gammeldags billedrør altså bedre.
|
|
|
Enig til den pris vil CRT vare klart bedst.
Men skal det være fladt og koste omkring 5000 så det nok det bedst bud.
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
Næ nej. Når jeg siger at jeg aldrig har set en dårlig skærm så mener jeg at der findes da mange som i sikkert vil kalde
dårlige, jeg syntes dog bare ikke at fordi at billedet ikke er 100% super så er det elendigt.
|
|
|
Bare for at vi forstår hinanden rigtigt, så var min reference sådan set heller ikke meget dyre fladskærme. Jeg er
helt med på at se det ift pris, men jeg synes dog jeg ser meget (sådan cirka alle skærme i den lokale Kvickly o.lign),
hvor billedet ligner noget, som Sovjetborgere i begyndelsen af 80erne ville være utilfredse med.
Sagen er jo, at de fleste har en form for reference i forvejen, som ikke er toptunede pioneer plasmaskærme, men
gammeldags CRT-fjernsyn, som giver uhyggelig god value for money (hvis man kan leve med ulemperne!). Anyway,
min pointe var sådan set ikke at spille perfektionist, jeg var ganske enkelt blot helt overrasket over, at nogen ville
sige at alle fladskærme er gode med dvd.
Vedrørende køb af det konkrete tv er det altså meget svært for os at sige, om du bør købe det. Det lader ikke til, at
nogen her har set det i praksis og vi kender jo hverken din økonomi, dine pladsforhold eller dine kvalitetskrav.
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum


Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Næ nej. Når jeg siger at jeg aldrig har set en dårlig skærm så mener jeg at der findes da mange som i sikkert vil kalde dårlige, jeg syntes dog bare ikke at fordi at billedet ikke er 100% super så er det elendigt.
|
|
|
Bare for at vi forstår hinanden rigtigt, så var min reference sådan set heller ikke meget dyre fladskærme. Jeg er helt med på at se det ift pris, men jeg synes dog jeg ser meget (sådan cirka alle skærme i den lokale Kvickly o.lign), hvor billedet ligner noget, som Sovjetborgere i begyndelsen af 80erne ville være utilfredse med.
Sagen er jo, at de fleste har en form for reference i forvejen, som ikke er toptunede pioneer plasmaskærme, men gammeldags CRT-fjernsyn, som giver uhyggelig god value for money (hvis man kan leve med ulemperne!). Anyway, min pointe var sådan set ikke at spille perfektionist, jeg var ganske enkelt blot helt overrasket over, at nogen ville sige at alle fladskærme er gode med dvd.
Vedrørende køb af det konkrete tv er det altså meget svært for os at sige, om du bør købe det. Det lader ikke til, at nogen her har set det i praksis og vi kender jo hverken din økonomi, dine pladsforhold eller dine kvalitetskrav. |
|
|
Arbejder selv i Kvickly Xtra så ingen kommentar.
Min reference er Pioneer, (Har jeg selv)
Og jeg er da også enig med dig i at self er kke alt lige godt med DVD men syntes altså stadig ikke at der findes noget som er dicideret dårlig. Jeg kan da godt sidde hjemme ved folk og kigge på deres Aldi skærm og tænke godt det ikke er mig. Men det er set med "hifi øjene" ligesom når jeg er på messe kan jeg godt stå ved et sæt højttalere til 50.000 og sige det lyder alhelvedes til, men det er samlignet med det der er bedre. altså, det spiller musik og man kan høre hva der bliver sunget. også er det ikke dårligt. men der findes det der er bedre. Helt klart.
Med vores referencer her inde på forumet så er Sony minianlæget til 1500 kr noget l**t, men derfor er det ikke et dårligt anlæg, det er kun hvis vi igen ser på det med seriøse hifi øjene.
|
| Til top |
|
| |