Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 22:54   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Projektor vudering/hjælp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hasselstream
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Har fundet nedstående til salg, dog ved jeg ikke så meget om projektore, den skal bruges i hjemmebio, men desvære er det ikke helt så let at gøre rummet totalt mørkt. Jeg ved ikke om den kan køre HDMI, hvilket ville være dejligt, det jeg faldt for er at der indbygget tuner..

Specification:
. Model No.: HP-070VTTL
. Resolution: 800 x 600 and 1,024 x 768
. Brightness: 1200ANSI Lumens
. Contrast: 500: 1
. Color: 17,600,000 pix
. Input: AV, S-VIDEO, VGA, TV
. Ration: 4: 3 & 16: 9 switch freely

. Lamp: 200w, lamp life: 6,000-8000 hours
. Speakers: 3w x 1
. Projecting size: 38"-150"
. Functions: Picture rotation, IR remote control, abnormal working temperature alarm, over-heat alarm, trapezia calibration, etc.
. Video Compatible: PAL-NTSC, PAL-SECAM
. Projection System: LCD Type, 7" LCD x 1
. Power Consumption: 230w-250w
. Power Supply: 220v +-10v
. Audio Noise: <32db

Til top Vis hasselstream's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselstream
 
Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Hold dig fra den. Ud fra specifikationerne gætter jeg på, at den er beregnet til en foredragsholder, den kan have den med i tasken. Den indbyggede speaker pejer ihvertfald i den retning.

Dels kan den jo ikke både have en resolution på 800x600 og 1024x768, jeg gætter på at den kører 800x600 og kan opskalere til 1024x768. 500:1 i kontrast er fint til Powerpoint præsentationer men alt for lidt til film.

 

Hvis du vil spare penge bør du istedet prøve at finde en brugt Pioneer ae700.

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin
 
nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 869
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Made in China!

1 x 7" LCD? Det er vist ikke en helt normal projektor!

Opløsning 800x480.

HDMI ? Det bliver næppe før om et par generationer.

Jeg ville holde mig langt væk......

http://www.made-in-china.com/showroom/walcom/product-detailI aLEnZrysJHB/China-Digital-Home-Cinema-Lcd-Projector-TV-HP-07 0VTTL-VTTS-.html

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam
 
hasselstream
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

DEt gør jeg så, godt jeg spurgte herinde først så, pyha, var lige ved at købe den, fandt den på qxl. Hvilken projektor vil i anbefale mig så?

Nesdam, har projektorer, ikke hdmi?? For så kan det da ikke betale sig for mig at købe NAD´s Maskine med HDMI.

Til top Vis hasselstream's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselstream
 
nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 869
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

De fleste nye projektorer i prisklassen fra ca. 8000 kr og opefter har HDMI. Projektorer i 5000 kr. klassen har normalt ikke HDMI.

Hvilken projektor jeg vil anbefale afhænger af hvad den må koste. De gode projektorer koster fra omkring 1000 euro i Tyskland og 10.000 kr. i Danmark. Det kunne eksempelvis være Sanyo Z4 eller Optoma HD 70. Sidstnævnte har en høj lysstyrke som egner sig til rum der ikke er helt mørklagte. Til gengæld er den sværere at placere korrekt i en almindelig stue på grund af begrænset zoom og mangel på lens shift.

Husk at du kun får det optimale billede når rummet er mørklagt!

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam
 
hasselstream
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Det er nemlig det jeg ved, at jo mørkere rum jo bedere.

Min bror har en sharp projektor, som jeg faktisk syntes gør det meget godt. Købt hos digitalo.de

På deres side fandt jeg en BenQ til 578Euro.

Allgemein
Gerätetyp: DLP Projektor
Integrierte Peripheriegeräte: Lautsprecher
Breite: 23.8 cm
Tiefe: 28.3 cm
Höhe: 9.4 cm
Gewicht: 2.7 kg
Projektor / Leinwand
Helligkeit: 2000 ANSI-Lumen
Kontrastverhältnis: 2000:1
Seitenverhältnis des Bildes: 16:9, 4:3
Sichtbare Bildfläche: 0.79 m - 7.62 m
Max. Auflösung: 800 x 600 (nativ) / 1280 x 1024 (komprimiert)
Farbunterstützung: 24 Bit (16,7 Millionen Farben)
Max. Bildwiederholungsrate (V x H): 85 Hz x 82 kHz
Lampentyp: 200 Watt
Lampenlebensdauer: 3000 Stunde(n) / 4000 Stunde(n) (Energiesparmodus)
OSD-Sprachen: Tschechisch, Thailändisch, Chinesisch (tradionell), Chinesisch (vereinfacht), Englisch, Deutsch, Französisch , Italienisch , Portugiesisch , Polnisch, Schwedisch , Russisch, Spanisch, Holländisch, Türkisch, Japanisch, Koreanisch
Besonderheiten: Bild sperren
Projektor-Linsensystem
Zoomfaktor: 1.15x
Videoeingang
Analoges Videoformat: NTSC, SECAM, PAL
Analoges Videosignal: RGB, S-Video, Composite Video, Component Video
Videoausgang
Analoges Videosignal: RGB
Audioausgang
Typ: Lautsprecher - integriert
Soundmodus: Mono
Ausgangsleistung/Kanal: 2 Watt
Lautsprecher: 1 x Misch-Kanal
Eingabegerät
Typ: Fernbedienung - extern - drahtlos
Erweiterung / Konnektivität
Schnittstellen: 1 x Component-Video-/RGB-Eingang - HD D-Sub (HD-15), 15-polig
RGB-Ausgang - HD D-Sub (HD-15), 15-polig
1 x S-Video-Eingang - Mini-DIN 4-polig
1 x Composite-Video-Eingang - RCA
1 x Audio Line-In - Mini-Phone Stereo 3.5 mm
1 x USB - Mini-USB, Typ B
1 x seriell RS-232 - Mini-DIN 8-polig
Verschiedenes
Zubehör: Tragetasche
Enthaltene Kabel: 1 x USB-Kabel
1 x VGA-Kabel
Sicherheitsmerkmale: Kennwortschutz
Stromversorgung
Stromversorgungsgerät: Stromversorgung - intern
Erforderliche Netzspannung: Wechselstrom 120/230 V ( 50/60 Hz )
Leistungsaufnahme im Betrieb: 285 Watt
Umgebungsbedingungen

Geräuschentwicklung: 29 dB

 

 

Hvad syntes i om den? Regner med at skulle flytte snart, så der bliver der nok mulighed, for mørklægning...

Hvordan vil
Til top Vis hasselstream's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselstream
 
Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Max. Auflösung: 800 x 600 (nativ) / 1280 x 1024 (komprimiert)

Der er igen ikke tale om en HD projector, men den er sikkert udmærket til DVD film.

Jeg vil dog foreslå at du køber en HD projector, d.v.s. en der kan vise 720p. Så kan du altid købe en DVD afspiller med en ordenlig skaler senere.

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin
 
Kim Dahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har snart min Panasonic AE700 til salg. 
Til top Vis Kim Dahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim Dahl
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes