| Forfatter |
|
Chronic Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Jeg er lige flyttet ind i ny lejlighed med 6 meter bred og 3 meter høj hvid væg, som der simpelthen er ideel til en projektor :) Problemet er bare, at jeg aner ikke en skid om projektorer, så jeg tænkte med det samme på at jeg da bare kunne spørge herinde!
Den skal gerne være billig, da jeg i øjeblikket ik kører på andet end SU... Den skal kun bruges til film, så det må vel betyde at den skal have en god linse eller lignende?
Link venligst med navn på projektor! På forhånd tak
MVH Jesper | Chronic
|
| Til top |
|
| |
Chronic Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået anbefalet at købe INFOCUS Projektor Screenplay 4805. Det skulle være en biografprojektor, og derfor have de specifikationer som jeg søger.
Hvad siger i andre?
|
| Til top |
|
| |
Eeyore Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 06:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kan skrabe lidt flere penge sammen, vil de være godt givet ud til en Optoma HD70. Den kan fås i Tyskland for omkring 7.500 kroner.
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 06:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
En 4805 leverer et rigtigt godt billede til prisen, men jeg ville nu også tage et kig på den Optoma HD70 inden jeg bestemte mig. Den er nyere, og larmer sikkert også mindre end 4805. Jeg er godt tilfreds med min, men den har da lidt år på bagen efterhånden. Jeg har ikke set Optoma HD70 vs, Infocus SP4805, så jeg kan ikke udtale mig om forskelle desværre
__________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
Chronic Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 07:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Eeyore Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 07:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan ikke direkte sammenligne de 2 anmeldelser, da de er skrevet med et tidsmæssigt stort mellemrum. Infocus var en meget god projektor sammenlignet med andre da den kom frem derfor de gode karakterer. Sammenlignet med andre projektorer idag er HD70 "dårligere" derfor den lavere score. Hvis du derimod sammenlignede HD70 mod de projektorer som Infocus 4805 blev sammenlignet med, vil den uden tvivl få højere karakterer end Infocus'en. Det er simpelthen standarden som er belevet hævet betydeligt siden Infocus 4805 blev anmeldt.
|
| Til top |
|
| |
Chronic Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eeyore skrev:
Du kan ikke direkte sammenligne de 2 anmeldelser, da de er skrevet med et tidsmæssigt stort mellemrum. Infocus var en meget
god projektor sammenlignet med andre da den kom frem derfor de gode karakterer. Sammenlignet med andre projektorer idag er HD70 "dårligere"
derfor den lavere score. Hvis du derimod sammenlignede HD70 mod de projektorer som Infocus 4805 blev sammenlignet med, vil den uden tvivl få
højere karakterer end Infocus'en. Det er simpelthen standarden som er belevet hævet betydeligt siden Infocus 4805 blev anmeldt. |
|
|
Ahh, okay. Så jeg kan roligt investere i den HD70 uden at blive skuffet?
|
| Til top |
|
| |
Eeyore Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chronic
Jeg vil anbefale at du ser den live et eller andet sted inden du køber. Du kan være uheldig at være blandet dem der ser regnbuer på DLP projektorer. Jeg ved dog ikke helt hvor slemt det er på HD70.
|
| Til top |
|
| |
Chronic Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eeyore skrev:
Chronic
Jeg vil anbefale at du ser den live et eller andet sted inden du køber. Du kan være uheldig at være blandet dem der ser regnbuer på DLP
projektorer. Jeg ved dog ikke helt hvor slemt det er på HD70. |
|
|
Okay, tak for rådet, jeg vil prøve at se om jeg kan finde den i en butik et sted!
|
| Til top |
|
| |
eldadan Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er inge regnbuer at se på hd70
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
eldadan skrev:
| der er inge regnbuer at se på hd70 |
|
|
Jow der er. Måske ikke så meget som på gamle DLP-projektorer, men regnbuer på HD70 ligger på samme niveau som de fleste andre single-chip DLP'er på markedet i øjeblikket. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
eldadan Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
eldadan skrev:
|
|
Jow der er. Måske ikke så meget som på gamle DLP-projektorer, men regnbuer på HD70 ligger på samme niveau som de fleste andre single-chip DLP'er på markedet i øjeblikket.
|
|
|
Det er der måske for en ekspert som dig selv men for os "almindelige" forbrugere er der altså ikke noget at sætte en finger på. Du vil sikkert også kunne se hønsenettet på de gode lcd-projektorer men det er jo heller ikke noget der irriterer os.. Så er det jo bare et spørgsmål om man gerne vil have det gode sortniveau der er på dlp'erne - og det syntes jeg nu ret godt om.. 
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
eldadan skrev:
AV Precision skrev:
eldadan skrev:
|
|
Jow der er. Måske ikke så meget som på gamle DLP-projektorer, men regnbuer på HD70 ligger på samme niveau som de fleste andre single-chip DLP'er på markedet i øjeblikket.
|
|
|
Det er der måske for en ekspert som dig selv men for os "almindelige" forbrugere er der altså ikke noget at sætte en finger på. Du vil sikkert også kunne se hønsenettet på de gode lcd-projektorer men det er jo heller ikke noget der irriterer os.. Så er det jo bare et spørgsmål om man gerne vil have det gode sortniveau der er på dlp'erne - og det syntes jeg nu ret godt om..  |
|
|
Der er stor forskel på hvor følsomme folks øjne er. Jeg er feks. ikke plaget af regnbuer fra de DLPere jeg har haft. (INFOCUS SP7205 og OPTOMA H79) Derimod er jeg voldsomt plaget af VB fra alm. LCD projektorer. Så selv om DU ikke ser regnbuer ,er det ikke ensbetydende med, at de ikke er der  MVH WRONG  __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
eldadan skrev:
Det er der måske for en ekspert som dig selv men for os "almindelige" forbrugere er der altså ikke noget at sætte en finger på. Du vil sikkert også kunne se hønsenettet på de gode lcd-projektorer men det er jo heller ikke noget der irriterer os.. Så er det jo bare et spørgsmål om man gerne vil have det gode sortniveau der er på dlp'erne - og det syntes jeg nu ret godt om..  |
|
|
Jeg anfægter ikke at mange ikke kan se det, slet ikke - jeg har selv en DLP-projektor (dog med en tand mindre regnbuer end på HD70... ), og jeg er meget sjældent generet af det i praksis. Men det ændrer ikke på at de er der - ikke dermed sagt at det nødvendigvis er et problem, men at sige at de ikke er der er forkert, og det kan foranledige folk som er meget følsomme overfor regnbuer til at tro at nu er problemet endeligt løst, købe sådan en fætter, og så bliver de skuffede fordi det er præcist som på alle de andre DLP'er. Kort sagt: Hvis regnbuerne ikke er et problem på HD70, så er det heller ikke et problem på alle andre (interessante) DLP'er på markedet.
Og så bryder jeg mig ikke rigtigt om at du siger "os almindelige forbrugere"... Hvem er "os"? Som Wrong siger, der er meget stor forskel på hvad folk generes af. Nogle mener ikke at forskellen i sort-niveau er noget værd (måske fordi de ikke bruger projektoren i et mørklagt rum), mens de til gengæld er hysteriske omkring støjniveau. Kort sagt: Folk er individuelle, med individuelle krav - også selv om man ikke nødvendigvis er kræsen.
"Almindelige forbrugere" er på visse punkter de sværeste at stille tilfreds, fordi de ikke har samme forståelse for den tekniske årsag til ét eller andet problem - eksempelvis når folk forlanger et tv uden sorte bjælker. Dét er sgu et rimeligt vanskeligt problem at løse... Men det gør det ikke til et mindre problem, i forbrugerens øjne. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
GuldLos Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil lige ytre min mening også...
Synes bestemt ikke at man behøver at være "ekspert" for at se regnbuer
på Single-Chip DLP'er. Da jeg var på projektor jagt for et par år siden
så jeg regnbuerne med det samme... Det var inden jeg egentligt vidste
hvad regnbuer var og troede derfor at det var en decideret fejl på
projektoren første gang jeg så en DLP.
Men ja, det er meget forskelligt hvor meget (og om) man ser det. Derfor
er det meget vigtigt at se projektoren (mere end bare 5 min.) inden man
køber den.
Jeg endte med en LCD og kan pga af et (for) stor lærrede en gang
imellem se hønsenettet. Det er dog ikke nær så distraherende som
regnbuer... for mig!
Jeg er meget glad for min LCD projektor.
Uanset teknologi, vil jeg mene at det i disse HD dage, er vigtigt at du
får en projektor med mindst 1280 x 720 opløsning... Alt efter behov
selvfølgelig.
Vh
Rune
Edit: Det skal lige siges at jeg har set mange projektorer sidenhen og altså ikke bygger mine meninger på 2 år gammelt data...
__________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
| Til top |
|
| |
eldadan Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil give jer ret i at det er en helt og aldeles individuel sag. Når jeg læser det kan jeg godt se at "Almindelige forbrugere" nok lyder lidt dårligt hehe.
Måske også lidt hårnakket af mig at påstå at der ingen regnbuer er - det er jo selvfølgelig en subjektiv vurdering. Jeg er helt enig i, at man bør tage ud og kigge på udvalget, for det erfterhånden stort. Men en ting kan vi da blive enige om, projektor er et most for en bio ..
|
| Til top |
|
| |