| Sendt: 28 November 2006 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom jeg lidt veidere i søgningen efter en løsning, men ikke med noget godt resultat.
Først tak til BioJensen og til Hifiklubben som begge har været behjælpelige. Nu har jeg prøvet at få det til at fungere med 2 forskellige DVD maskiner og 3 forskellige kvalitetskabler. Intet fungerer. Pana'en vil ikke arbejde sammen med et 10 meter kable uanset leverandøre af DVD eller kabler.
Nå så må Pana da hjælpe...... Men her blev jeg meget klogere. Efter at være blevet henvist af den danske forhandler hvor jeg købte Pana'en til Panasonic selv. Svaret fra Panasonic er helt generelt at det må jeg selv bøvle med og kan jo starte med at søge på google var rådet. Det havde de selv gjort og havde fundet nogen som skrev at 5 meter var anbefalet max længde.
Men ok, nu kan jeg være sur og den møg service jeg synes jeg fik, men det hjælper mig jo ikke. Jeg kan konstatere at det ikke er helt let at få et 10M kabel til at fungere. Det afhænger af lidt held, hvilket også kan læses mellem linerne på HDMI hjemmeside. Hvor der står at der ikke bliver garanteret noget max længde men at man må tage en kvalitets kabel eller bruge en repeater, men så burde det også fungere til ca 15 meter.
Øv Øv det ser ud til at jeg må bruge en anden forbindelse end HDMI. Er der nogen som har et 10 meter component kable til salg ? *G*
PS. De kabler jeg har forsøgt med er SUPRA, Wyrevisard (Nordost) og argon.
|