Emne: Anetenneforstærker eller ej? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige plottet en ekstra skærm til min stofa adgang, desværre er det sådan at nogle af kanalerne på "den nye enhed" som jeg har sat til er ret grynet, men det er ikke alle sammen. Så derfor er mit spm om en antenneforstærker til kunne afhjælpe problemet, eller er det kun gavnligt hvis det er ALLE kanalerne som ikke er ret gode?
Michael
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der ! Du skulle da gerne kunne sætte to tv til uden tab af signalet, ellers så lige snakke med Stofa. Et langt kabel kan jo give et tab, vis det ikke lykes kan en antene forstærker komme på tale, en der kan justet udgangene til begge tv og den skal sede helt henne vet antene boksen, grunden til justeringerne er fordig signalet kan bliver for kraftigt og så kommer der sille ben ( bølger ) på skærmen spar ikke pengene der, har set fler bilige løsninger der ikke gik godt
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
Hej der !
Du skulle da gerne kunne sætte to tv til uden tab af signalet, ellers så lige snakke med Stofa.
Et langt kabel kan jo give et tab, vis det ikke lykes kan en antene forstærker komme på tale, en der kan justet udgangene til begge tv og den skal sede helt henne vet antene boksen, grunden til justeringerne er fordig signalet kan bliver for kraftigt og så kommer der sille ben ( bølger ) på skærmen spar ikke pengene der, har set fler bilige løsninger der ikke gik godt 
|
|
|
Hejsa
Mange tak for dit svar. Det der er i det er, at jeg har to tv sat til stikket via et T-stik. De fungerer fint som de skal, men så har jeg på det nævnte T-stik sat et T stik mere, for at få plads til den installation som jeg har gjort nu, hvor jeg har sat min pc til også. Det er kanalerne der driller...
Når jeg kanalscanner på pcén via "CABLE" tilslutningen, så finder den kun 16 kanaler, selvom jeg ved at jeg har 39 eller sådan noget.
Jeg har så prøvet at scanne via "antenne" muligheden som også er i programmet, og hvor underligt det end lyder, når jeg nu ikke har en antenne men en kabeltilslutning, så finder den ved den løsning ALLE kanalerne, men hvor det så er nogle af dem som er dårlige 
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
nhj4 skrev:
Hej der !
Du skulle da gerne kunne sætte to tv til uden tab af signalet, ellers så lige snakke med Stofa.
Et langt kabel kan jo give et tab, vis det ikke lykes kan en antene forstærker komme på tale, en der kan justet udgangene til begge tv og den skal sede helt henne vet antene boksen, grunden til justeringerne er fordig signalet kan bliver for kraftigt og så kommer der sille ben ( bølger ) på skærmen spar ikke pengene der, har set fler bilige løsninger der ikke gik godt 
|
|
|
Hejsa
Mange tak for dit svar. Det der er i det er, at jeg har to tv sat til stikket via et T-stik. De fungerer fint som de skal, men så har jeg på det nævnte T-stik sat et T stik mere, for at få plads til den installation som jeg har gjort nu, hvor jeg har sat min pc til også. Det er kanalerne der driller... Hej igen, et t-stik har en dæmpning på 4db og to 8db som du har sat dem sammen, det kan være det er der skoen trykker, dit pc tuner kort kræver måske de siste db, få far i en der kan dele i tre prøv at se om du kan finde noget her http://www.antennelageret.dk/
Når jeg kanalscanner på pcén via "CABLE" tilslutningen, så finder den kun 16 kanaler, selvom jeg ved at jeg har 39 eller sådan noget.
Jeg har så prøvet at scanne via "antenne" muligheden som også er i programmet, og hvor underligt det end lyder, når jeg nu ikke har en antenne men en kabeltilslutning, så finder den ved den løsning ALLE kanalerne, men hvor det så er nogle af dem som er dårlige  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
rattanhuset skrev:
nhj4 skrev:
Hej der !
|
|
|
Hejsa
Mange tak for dit svar. Det der er i det er, at jeg har to tv sat til stikket via et T-stik. De fungerer fint som de skal, men så har jeg på det nævnte T-stik sat et T stik mere, for at få plads til den installation som jeg har gjort nu, hvor jeg har sat min pc til også. Det er kanalerne der driller... Hej igen, et t-stik har en dæmpning på 4db og to 8db som du har sat dem sammen, det kan være det er der skoen trykker, dit pc tuner kort kræver måske de siste db, få far i en der kan dele i tre prøv at se om du kan finde noget her http://www.antennelageret.dk/
Jeg har så prøvet at scanne via "antenne" muligheden som også er i programmet, og hvor underligt det end lyder, når jeg nu ikke har en antenne men en kabeltilslutning, så finder den ved den løsning ALLE kanalerne, men hvor det så er nogle af dem som er dårlige 
|
|
|
|
|
|
Mange tak for dit svar. Jeg vil prøve at ringe til dem på mandag og se hvad de siger.
Michael
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|