Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 21:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvilken af disse 26" vil du vælge? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Tæt op af min anden tråd har jeg nu fundet nogle kandidater til mit næste fjernsyn.

Samsung LE-26R72B
LG 26LX1R
Samsung LE27S71BX
Sony kdl-26s2010

Hvilken vil du vælge og hvorfor?

Hælder pt nok mest til sonyen, men det ændrer sig efter humør


__________________
Tak for et godt forum og god stemning
Til top Vis Deathie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deathie
 
Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Ingen hjælp?

__________________
Tak for et godt forum og god stemning
Til top Vis Deathie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deathie
 
Rauff
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

er selv i samme situation.. Jeg har selv kigget på

Samsung LE-26M51B

Samsung LE-26R72BX

Så vidt jeg kan forstå har samsungs R modeller et dårligere billedrør end deres M modeller. Men 51 er en ældre model end 72.

Men jeg ved ikke meget om den sony du skriver om. Men det er  nok fordi jeg godt kan lide Samsugs design.  Så jeg er med på en lytter i denne tråd(hvis jeg må)
Til top Vis Rauff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rauff
 
Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Selvfølelig 

Sonyen fandt jeg frem til via recodere.dk hvor de (det bliver vidst ikke til noget) ville lave fælleskøb på den. Ud fra specs slår den de samsunger, men den koster så også 8000 kr.


__________________
Tak for et godt forum og god stemning
Til top Vis Deathie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deathie
 
Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Har været en tur i merlin/fona og se på Samung og sony.

Samsung m51 stå omtrent lige så godt som den sonyen. R72BX stod ikke nært så godt som de to.
Jeg vil nok sige sonyen stod en anelse bedre, men det er jo svært at sige ved siden af 10 andre skærme hvor der kører The Fast and the fourius tokyo drift på (dvd).

Der var ikke noget slør og den sorte var ret god på alle skærmene. Må indrømme jeg hælder mest til M51'eren på grund af et bedre design (synes jeg) og så er sonyen lidt dyrere og ikke (for mig) nævneværdigt bedre.

Sonyen har jeg set til 8000 kr ved en netbutik og M51eren til 6000 kr.
Fona sælger M51eren til  8000 og det sjove er at der hvor jeg så det, ligger merlin lige overfor (storcenter nord, århus) og der kostede den vidst 7000 kr mener jeg, men er ikke sikker. Merlin har vidst kørt noget paralel import, og derfor har de en noget billigere pris. De får flere M51eren ind om 2 uger.

Håber jeg kan presse min ven der arbejder i den omtalte Merlin, lidt ned i pris og/eller evt. smide et Vogel ophæng med :)





__________________
Tak for et godt forum og god stemning
Til top Vis Deathie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deathie
 
Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Ok nu er jeg godt forvirret. Hvordan kan R72eren som, så vidt jeg ved er deres lowend serie, være dyrere end M51B?

__________________
Tak for et godt forum og god stemning
Til top Vis Deathie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deathie
 
larl
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 912
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Deathie skrev:
Hvordan kan R72eren som, så vidt jeg ved er deres lowend serie, være dyrere end M51B?

Forskellige årgange. M51 er en af de ældre modeller.

R71, R72 og R75 er lowend i forhold til M71 modellen.

  /Lars



__________________
recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
Til top Vis larl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larl Besøg larl's Websted
 
Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Ja, men nu forholder det sig sådan, at jeg ikke skal over 26" og M71'eren er kun i 32/40.

Er M51'eren så "bedre" end R7X? Prisen er jo næsten ens. Har kigget lidt på to af dem i to butikker og der var M51'eren nok lidt bedre, men igen. Det var to forskellige butikker og dermed to forskellige opsætninger.


__________________
Tak for et godt forum og god stemning
Til top Vis Deathie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deathie
 
Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Ok, tror jeg har fundet en forklaring efter at se på de tyske priser på produkterne.

Grunden til at R72B koster ca det samme som M51B er vidst, der ingen konkurrence er om prisen.
Flere stedet kører de priskrig på M51B, så den kan fåes for 6000 kr på nettet.

Jeg glæder mig til at se prisen når Merlin i Storcenter nord får den igen.


__________________
Tak for et godt forum og god stemning
Til top Vis Deathie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deathie
 
Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

og jeg er kommet i tvivl igen.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16467& PN=1&TPN=1

Har dog som skrevet deri, kontaktet Samsung nu for at få en afklaring.

Det ændrer dog ikke ved jeg køber den skærm der står bedst


__________________
Tak for et godt forum og god stemning
Til top Vis Deathie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deathie
 
Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 01 November 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Det blev en LE-26R72B som er det nyeste skud på samsungtræet. Så billedet i en butik og det var ok. Kan ikke helt finde ud af om det var lidt dårligere end M51 som "desværre" er gået ud af produktion og dermed forældet

__________________
Tak for et godt forum og god stemning
Til top Vis Deathie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deathie
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes