Emne: Nyt TV - LCD eller Plasma? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
agupma Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ny her på forumet - så bær over med mig, men har brugt lidt tid på at læse diverse "tråde " herinde. Jeg
skal have mig et ny TV engang umiddelbart efter nytår, men er blevet
meget i tvivl efter at have læst forskellige indlæg her på siden, om
det skal være LCD eller Plasma.
TV'et skal primært bruges til spil (Xbox 360), DVD-film og alm. tv-kiggeri - i den rækkefølge!
Personligt er jeg meget stor tilhænger af Samsungs design.
Jeg har set på følgende modeller: Samsung 32R75B: http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le32r75b.asp?pag e=Specifications
Samsung 40R73BB - kan ikke finde link, men samme som ovenstående bare i 40" og med digital tuner.
Samsing PS-42Q7H: http://www.samsung.com/dk/products/tv/plasmatv/ps_42q7h.asp
Sony 32V2000:
http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=KDL-32V 20
00&site=odw_da_DK&pageType=Overview&category =TVP +LCD+TV
1. spørgsmål: Hvad er bedst når det primært handler om spil og DVD og kun tv når der er en god film - LCD eller Plasma? 2. spørgsmål: Er det godt eller skidt, at der er indbygget digital tuner? 3. spørgsmål: Er burn-in meget udbredt på Samsungs PS-42Q7H? Og hvad kan man gøre som 100% forhindre det? 4. Hvilket af ovennævnte ville I vælge og hvorfor? Gerne erfaringer. Opdateret liste med LCD - kom med erfaringer osv: JVC 37M60ZU JVC 32R70BU / 37R70BU Sony 32V2000 / 40V2000 Amoi LC32AF1E / LC37AF1E
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
agupma skrev:
1. spørgsmål: Hvad er bedst når det primært handler om spil og DVD og kun tv når der er en god film - LCD eller Plasma? |
|
|
Det bedste tv (køb et Panasonic plasma...). Der findes dårlige tv inden for begge kategorier, dog flest dårlige LCD-tv, og flest gode plasma-tv.
Flere vil nok argumentere for LCD pga. risiko for indbrænding når du spiller meget på den, og det kan også være et fornuftigt argument - jeg vil mene det ikke er et væsentligt problem i de nyeste generationer.
agupma skrev:
2. spørgsmål: Er det godt eller skidt, at der er indbygget digital tuner? |
|
|
Det kan aldrig være skidt. Om det er godt, afhænger af om du skal bruge den.
agupma skrev:
| 4. Hvilket af ovennævnte ville I vælge og hvorfor? Gerne erfaringer. |
|
|
JEG ville ikke vælge nogen af dem... Hvis jeg var i din situation, og det SKULLE være et af de fire, så ville jeg starte med at diskvalificere de to Samsung LCD'er, Sony'en er bedre. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
agupma Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
agupma skrev:
| 4. Hvilket af ovennævnte ville I vælge og hvorfor? Gerne erfaringer. |
|
|
JEG ville ikke vælge nogen af dem... Hvis jeg var i din situation, og det SKULLE være et af de fire, så ville jeg starte med at diskvalificere de to Samsung LCD'er, Sony'en er bedre. |
|
|
Hmm... hva med Samsung Plasmaen - hvordan er den? Jeg vil gerne have en kombination af et lækkert design og ok billedkvalitet, da min lejlighed ikk er vildt stor, og derfor kommer jeg til at kunne se på tv'et konstant. Samtidig er budgettet ikke til langt over 13000 kr (som man kan købe PS-42Q7H for). Har du nogle andre idéer hvad angår modeller og mærker, når der nu er de to ovennævnte kommentarer tilknyttet?
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer 427XA (som fås til lidt under 17k) er langt bedre end alt nævnt
her i tråden (måske på nær Panasonic, hvor det nok blot er 'bedre'), og
så vil jeg mene at designet sagtens kan hamle op med alt Samsung kan
finde på. Men hvad er vigtigst; et godt billede eller et godt design?
|
| Til top |
|
| |
agupma Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
| Pioneer 427XA (som fås til lidt under 17k) er langt bedre end alt nævnt
her i tråden (måske på nær Panasonic, hvor det nok blot er 'bedre'), og
så vil jeg mene at designet sagtens kan hamle op med alt Samsung kan
finde på. Men hvad er vigtigst; et godt billede eller et godt design?
|
|
|
Jeg synes ikke, at jeg vil sige enten eller... jeg er villig til at gå en lille smule på kompromis med billedet, hvis designet er pænt. Dermed sagt, at jeg ikke har lyst til at have en gråt og grimt tv til at hænge på min væg, nu jeg kommer til at se på det konstant. Men jeg har kigget lidt rundt omkring og har fundet nogle andre alternativer til Samsung, som jeg skal ud og se lidt nærmere på: JVC 37M60ZU JVC 32R70BU / 37R70BU Sony 32V2000 / 40V2000 Amoi LC32AF1E / LC37AF1E Nogen som kender til de ovenstående og kan sige godt eller skidt om dem??
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
| Pioneer 427XA (som fås til lidt under 17k) er langt bedre end alt nævnt her i tråden (måske på nær Panasonic, hvor det nok blot er 'bedre'), og så vil jeg mene at designet sagtens kan hamle op med alt Samsung kan finde på. Men hvad er vigtigst; et godt billede eller et godt design? |
|
|
Nu er Pioneer suverænt det mærke, der hyppigst optræder i tråde om indbrænding herinde - så det er nok ikke det optimale valg, når spil har 1. prioritet...
Desuden overså du vist 13Kkr. grænsen...
(Men de er da nydelige - både tændt og slukket )
|
| Til top |
|
| |
agupma Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
Naiera skrev:
| Pioneer 427XA (som fås til lidt under 17k) er langt bedre end alt nævnt her i tråden (måske på nær Panasonic, hvor det nok blot er 'bedre'), og så vil jeg mene at designet sagtens kan hamle op med alt Samsung kan finde på. Men hvad er vigtigst; et godt billede eller et godt design? |
|
|
Nu er Pioneer suverænt det mærke, der hyppigst optræder i tråde om indbrænding herinde - så det er nok ikke det optimale valgt, når spil har 1. prioritet...
Desuden overså du vist 13Kkr. grænsen...
(Men de er da nydelige - både tændt og slukket ) |
|
|
Jeg har haft kigget på Pioneeren, og synes da billedet og designet er flot - men jeg vil ikke betale ~20.000 kr for det.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
| Desuden overså du vist 13Kkr. grænsen... |
|
|
13k var ikke en ultimativ grænse. Desuden fås XA'eren til 17k, som jeg skrev, hvilket altså er 3k fra ~20k.
Desuden er alle de Pioneer med indbrænding der snakkes om ikke fra denne generation.
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
kaso skrev:
| Desuden overså du vist 13Kkr. grænsen... |
|
|
13k var ikke en ultimativ grænse. Desuden fås XA'eren til 17k, som jeg skrev, hvilket altså er 3k fra ~20k. |
|
|
Øhh - ja - men det er 4k fra 13k... (Hvor kom de 20k fra?!? )
Naiera skrev:
Desuden er alle de Pioneer med indbrænding der snakkes om ikke fra denne generation.
|
|
|
Næhh - men jeg ville ikke turde satse på, at det denne gang var lykkedes for Pioneer at eliminere problemet, når det nu ikke var lykkedes i de foregående 7(?) generationer....
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
|
(Hvor kom de 20k fra?!? )
|
|
|
Fra agupmas sidste indlæg. Pointen med at fremhæve Pioneers modeller
er vel at design OG billedkvalitet koster lidt ekstra. Med Samsung er
du kun garanteret den ene af de to ting.
Citér:
Næhh - men jeg ville ikke turde satse på, at det denne gang var lykkedes for Pioneer at eliminere problemet, når det nu ikke var lykkedes i de foregående 7(?) generationer.... |
|
|
Nej, men det virker jo også som om du har en lettere overdrevet frygt for indbrænding.
Panasonic har angiveligt haft styr på det i nogle generationer, men i
deres seks eller syv første generationer havde de måske knapt så godt
styr på det, men det invaliderer jo ikke det faktum at deres nyeste
generation har det fint med at undgå indbrænding. Indtil videre har jeg
ikke hørt om indbrænding på de nye Pioneer modeller, og der er trods
alt mange brugere på et par danske fora der har dem, efterhånden.
(det er i øvrigt foregående seks generationer, eftersom de nye skærme er fra den syvende generation)
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
kaso skrev:
|
(Hvor kom de 20k fra?!? )
|
|
|
Fra agupmas sidste indlæg. Pointen med at fremhæve Pioneers modeller er vel at design OG billedkvalitet koster lidt ekstra. Med Samsung er du kun garanteret den ene af de to ting. |
|
|
Nåå - jeg synes nu også, at Samsungs design er ganske pænt 
Ahh - men det er jo historieforfalskning - der var kun omtalt 13kkr. grænsen, da du skrev dit oprindelige indlæg
Naiera skrev:
Citér:
Næhh - men jeg ville ikke turde satse på, at det denne gang var lykkedes for Pioneer at eliminere problemet, når det nu ikke var lykkedes i de foregående 7(?) generationer.... |
|
|
Nej, men det virker jo også som om du har en lettere overdrevet frygt for indbrænding. Panasonic har angiveligt haft styr på det i nogle generationer, men i deres seks eller syv første generationer havde de måske knapt så godt styr på det, men det invaliderer jo ikke det faktum at deres nyeste generation har det fint med at undgå indbrænding. Indtil videre har jeg ikke hørt om indbrænding på de nye Pioneer modeller, og der er trods alt mange brugere på et par danske fora der har dem, efterhånden.
(det er i øvrigt foregående seks generationer, eftersom de nye skærme er fra den syvende generation)
|
|
|
Måske overdreven frygt - men jeg gider ikke gamble med så mange penge - og jeg vil ikke anbefale andre at gamble med så mange penge. Og selv Panasonic har trods alt eksempler med indbrænding - trods at de lader til at have bedre styr på det...
(OK med generationer - jeg kunne ikke helt huske antallet!)
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
Ahh - men det er jo historieforfalskning - der var kun omtalt 13kkr. grænsen, da du skrev dit oprindelige indlæg |
|
|
Ja, det er rigtigt, jeg påstår skam heller ikke andet. Det jeg
forholdte mig til var at budgettet ikke var 'langt over' 13k da jeg
foreslog XA'eren, vel vidende at det alligevel var et godt stykke over.
|
| Til top |
|
| |
agupma Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu været fundt i El-Giganten, Fona, Merlin, Elektric City, Bilka, Hifi-Klubben og Tape Connection her i dag. Langt de fleste gange synes jeg, at Sony 32V2000 / 40V2000 levere den bedste LCD-skærm (det afhænger vel angiveligt af kalibreringen??)
Derfor tror jeg, at det bliver til enten 32V2000 eller 40V2000 alt efter hvad pengene strækker sig til, engang inde i det nye år.
Nogen som har erfaringer med Sonyen??
|
| Til top |
|
| |
Peter VTEC Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
agupma skrev:
|
Jeg har nu været fundt i El-Giganten, Fona, Merlin, Elektric City, Bilka, Hifi-Klubben og Tape Connection her i dag. Langt de fleste gange synes jeg, at Sony 32V2000 / 40V2000 levere den bedste LCD-skærm (det afhænger vel angiveligt af kalibreringen??)
Derfor tror jeg, at det bliver til enten 32V2000 eller 40V2000 alt efter hvad pengene strækker sig til, engang inde i det nye år.
|
|
|
Jeg har selv lige købt mig sådan en Sony KDL32V2000 skærm som afløser for en Hugoson 3221. Det var en enorm forbedring, jeg er meget overrasket over hvor god en skærm den Sony er, specielt farverne er rigtigt gode på den og også sort nivouet er OK hvis man eks benytter den indbyggede lysføler eller aktivere strømspare funktionen. Der er hos mig slet ikke nogen som helst fnidder eller slør af nogen art i billedet og må alt i alt sige at den gør tingene bedre end mit Panasonic 28" CRT fjernsyn som har 4 år på bagen...ja lige på nær sort niveu ved et fuldt mørkelagt rum, men som tingene har ændret sig fra Hugosonen til Sonyen så går der nok ikke længe før alt er på plads med billedet. Sony er ihvertfald klart med på min liste når et kommende 40" skal findes..
Men husk at billedet skal justeres ind, direkte fra kassen imponere det ikke. __________________ Mmmm VTEC!
|
| Til top |
|
| |
agupma Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter VTEC skrev:
agupma skrev:
|
|
|
|
Jeg har selv lige købt mig sådan en Sony KDL32V2000 skærm som afløser for en Hugoson 3221. Det var en enorm forbedring, jeg er meget overrasket over hvor god en skærm den Sony er, specielt farverne er rigtigt gode på den og også sort nivouet er OK hvis man eks benytter den indbyggede lysføler eller aktivere strømspare funktionen. Der er hos mig slet ikke nogen som helst fnidder eller slør af nogen art i billedet og må alt i alt sige at den gør tingene bedre end mit Panasonic 28" CRT fjernsyn som har 4 år på bagen...ja lige på nær sort niveu ved et fuldt mørkelagt rum, men som tingene har ændret sig fra Hugosonen til Sonyen så går der nok ikke længe før alt er på plads med billedet. Sony er ihvertfald klart med på min liste når et kommende 40" skal findes..
Men husk at billedet skal justeres ind, direkte fra kassen imponere det ikke.
|
|
|
Det lyder rigtigt godt... Har du evt. tid til at se, hvordan dit Sony er indstillet, så jeg kan prøve, om den ser pænt ud, når jeg engang får et også?
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du først regner med at købe i det nye år, så lad være med at beslutte dig nu, der kan nå at ske meget med priserne i den periode. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Peter VTEC Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
agupma skrev:
Peter VTEC skrev:
agupma skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Det lyder rigtigt godt... Har du evt. tid til at se, hvordan dit Sony er indstillet, så jeg kan prøve, om den ser pænt ud, når jeg engang får et også?
|
|
|
Jo selvfølgelig vil jeg lægge mine billedindstillinger ind, men husk at det jo kun er vejledende og hvad jeg synes ser bedst ud..måske har du en anden mening .
Husk at Sony lancere en opdateret V serie i december eller januar måned, under navnet V2500 istedet. Den lyder spændene ... __________________ Mmmm VTEC!
|
| Til top |
|
| |
agupma Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter VTEC skrev:
agupma skrev:
Peter VTEC skrev:
agupma skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jo selvfølgelig vil jeg lægge mine billedindstillinger ind, men husk at det jo kun er vejledende og hvad jeg synes ser bedst ud..måske har du en anden mening .
Husk at Sony lancere en opdateret V serie i december eller januar måned, under navnet V2500 istedet. Den lyder spændene ...
|
|
|
Jo det ved jeg godt mht indstillingerne, men det er jo rart at have et udgangspunkt :)
Nej jeg vidst ikke at de kom med en V2500 - har du links eller andet? Måske kan du fortælle lidt om den?
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|