Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 22:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: LCD til PC brug (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Monolithos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2006
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Vær hilset!

Står og skal bruge en LCD fjerner til mit computer rum. Bestilte et LG LCD for et stykke tid siden, men afbestilte hurtigt igen efter at have læst om diverse fejl på det! Så derfor er jeg på udkig efter et nyt. Har kigget lidt på Toshiba, dog ikke set det live da jeg bor på bornholm kun JVC og Samsung der sælges her så...

Hvad jeg primært skal bruge den til er min PC, konsoler og lidt fjerner når der er Simpsons og South park da vi allerede har Panasonic's PV60 i stuen, men har tænkt os at sælge den da vi vil have en projektør istedet på et tidspunkt, så alt det der med tuner osv. ikke noget der røre mig.

Angående Toshiba's LCD har jeg forstået at den ikke acceptere 1:1 pixelmapping over DVI/HDMI, hvilket LG's LCD gør, men hvor vigtigt er det? bliver sandsynligt også skiftet ud om 2 år når SED kommer.  

Har ca. 10.000kr til rådighed men må gerne være under da vi også skal spare op til rejsen, og minimum 27€ (Samsung's hvis der er nogen der har erfaringer med den?) ellers helst gerne 32€ - jo billigere jo bedre, gerne villig til at handle i tyskland. 

-

Og en helt trejde nogen der ved hvorfor jeg ikke kan få DVI til at virke på mit LCD? det er LG 1980Q Flatron, har sat den til DVI's primære ingang, sat den ned til 60hz såvel som lav opløsning, installeret DVI driveren og valgt den i skærmens menu osv. men får kun "DVI power saving mode" hvor den så går i sleep mode, skal siges at VGA virker fint og har lånt diverse DVI kabler, men stadig uden held. 

(evt. nogen der vil uploade nogle billeder af sit Toshiba? ingen på minhembio.com )

Håber I kan hjælpe                   

Til top Vis Monolithos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monolithos

NikolajC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Pixelmapping er forholdsvis vigtigt hvis du vil bruge skærmen til web osv. udover MCE. Derfor er det nok stadig LG LCD'er som 32LP1R der egner sig bedst til HTPC-brug. Det skulle nok være muligt at få en fejlfri udgave tænker jeg.
Til top Vis NikolajC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NikolajC

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Toshibaen understøtter hverken 1:1 pixelmapping via VGA eller DVI/HDMI, men et sted har de jo skulle spare...
Så til PC-brug ville jeg vælge en anden fabrikant, og når Vista kommer, men krav om HDCP til HD-DVD og BR, så ville jeg nok finde et TV med 1:1 pixelmapping via DVI/HDMI.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Magosa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2005
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Hvem andre end LG tilbyder 1:1pixelmapping via HDMI ??- Sony x-model burde vist også kunne klare det.
Til top Vis Magosa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Magosa

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Samsung har mange modeller med 1:1 pixelmapping.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Magosa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2005
Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Samsung har mange modeller med 1:1 pixelmapping.

Hvilke altså via HDMI?

Til top Vis Magosa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Magosa

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes