Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 21:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 32M61B med orange pletter i ansigter!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hanga
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg købte for nogle måneder siden det lækre Samsung LE-32M61B, og i starten var jeg fuldt tilfreds. Jeg opdagede dog hurtigt, at der i nogle programmer kan opstå orange pletter i ansigter, og at rød generelt kan få et orange skær. Jeg har forsøgt at indstille mig ud af det, men det lader altså til, at det ikke kan lade sig gøre. Jeg har også læst om andre med lignende problem.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13377

Er der overhovedet noget at gøre, eller er det simpelthen en fejl i TV'et? Hvis det er en fejl, skal den vel sendes til rep.?, eller ombyttes? Så er min frygt jo at man får et tv med samme problem, for det lader til at dette er et problem en del har med dette TV.

Prøver at kontakte Samsung imorgen for at høre hvad de har at sige, men umiddelbart siger de vel bare at det skal til rep.

Er der andre der har erfaring med dette problem, og kan fortælle mig hvad jeg skal gøre?

Og så lige en ting til, jeg kan godt blive lidt forvirret over hvad mit signal helt nøjagtigt er. Jeg har Dansk Kabel TV, men får signalet via alm. antennestik. Er det så at betragte som antennesignal eller kabel tv? 
Til top Vis Hanga's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hanga

Rahbek78
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Hanga skrev:
Hej

Jeg købte for nogle måneder siden det lækre Samsung LE-32M61B, og i starten var jeg fuldt tilfreds. Jeg opdagede dog hurtigt, at der i nogle programmer kan opstå orange pletter i ansigter, og at rød generelt kan få et orange skær. Jeg har forsøgt at indstille mig ud af det, men det lader altså til, at det ikke kan lade sig gøre. Jeg har også læst om andre med lignende problem.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13377

Er der overhovedet noget at gøre, eller er det simpelthen en fejl i TV'et? Hvis det er en fejl, skal den vel sendes til rep.?, eller ombyttes? Så er min frygt jo at man får et tv med samme problem, for det lader til at dette er et problem en del har med dette TV.

Prøver at kontakte Samsung imorgen for at høre hvad de har at sige, men umiddelbart siger de vel bare at det skal til rep.

Er der andre der har erfaring med dette problem, og kan fortælle mig hvad jeg skal gøre?

Og så lige en ting til, jeg kan godt blive lidt forvirret over hvad mit signal helt nøjagtigt er. Jeg har Dansk Kabel TV, men får signalet via alm. antennestik. Er det så at betragte som antennesignal eller kabel tv? 

Som forhandler må jeg sige at problemet ikke er ukendt... Skal nok en tur forbi værkstedet desværre...

Til top Vis Rahbek78's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rahbek78

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Det kan være lidt svært at vurdere på et screenshot, men umiddelbart vil jeg som i tidligere Samsung diskussioner påstå at det ikke er en fejl, men en feature. Men jeg bliver som regel flamet af folk der mener deres Samsung er perfekt, så... Jeg vil dog indrømme at de deciderede pletter, det ligner en fejl. Jeg kan ikke huske at jeg har fået tilsvarende klager, men det kan ikke udelukkes. At farverne generelt er skæve, det kan du ikke gøre noget ved.

Hanga skrev:

Et kabel-tv signal er bare et antennesignal der er distribueret i kabler i jorden. Der er ingen teknisk forskel fra tv'ets synspunkt. Hvorfor?

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Hanga
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Det kan være lidt svært at vurdere på et screenshot, men umiddelbart vil jeg som i tidligere Samsung diskussioner påstå at det ikke er en fejl, men en feature. Men jeg bliver som regel flamet af folk der mener deres Samsung er perfekt, så... Jeg vil dog indrømme at de deciderede pletter, det ligner en fejl. Jeg kan ikke huske at jeg har fået tilsvarende klager, men det kan ikke udelukkes. At farverne generelt er skæve, det kan du ikke gøre noget ved.

Hanga skrev:

Et kabel-tv signal er bare et antennesignal der er distribueret i kabler i jorden. Der er ingen teknisk forskel fra tv'ets synspunkt. Hvorfor?

Grunden til at jeg spørger er, at jeg ikke helt ved om jeg skal købe sådan en DVB-T tuner, og så har jeg læst at det ikke er det værd, hvis man har kabel tv imodsætning til alm. antennesignal. Men det er måske ikke tilfældet?

Jeg skal forsøge at tage et billede af det på et tidspunkt.

torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

Hvis du køber en DVB-T tuner vil du kun have mulighed for at modtage de luftbårne signaler digitalt, så her vil udvalget være begrænset til de nationale stationer. Det optimale vil være hvis Dansk Kabel TV giver mulighed for at anvende en DVB-C tuner/box (ala Selector hos TDC), så vil du have mulighed for at modtage alle dine kanaler digitalt.

Du kan læse om forskellene på DVB-T, DVB-S og DVD-C her: http://dvb.perch.dk/DVB-C.php

Til top Vis torpedo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torpedo

Hanga
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Billed 1

Billed 2

Her ses de orange pletter.

cosmosdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006
Lokalitet: København
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Du skal have dine penge retur.

Jeg har netop gennemgået 2 måneders helvede... med præcis samme model. Det endte med, at jeg fik mine dadler tilbage.

Ellers, så skal du sørge for, at de skifter mainboardet og ikke panelet, for det er det eneste der kan fjerne problemet.

Good luck, det får du brug for.

Den model er også hevet af hylderne i mange forretninger.

Til top Vis cosmosdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cosmosdk

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Hanga skrev:

Det ER en fejl - der har været en fejlbehæftet serie af M61´ere, som alle har haft denne fejl. Samsung havde af den grund (blandt flere af hvad jeg fik at vide), droppet at tage M61 med som messetilbud på KT messen.

Hanga
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Arh l**t... Sjovt hvis det er så stort et problem, for den samsung supportmedarbejder jeg snakkede med idag, havde aldrig hørt om det før. Jeg har derefter sendt dem en mail med billeder og links til denne forumtråd, og det har de så ikke svaret på.

Har også haft snakket med befro A/S, som er sælgeren, og ham jeg fik fat i der var rigtig god til at hjælpe, og i modsætning til Samsung virkede det rent faktisk som om at han lyttede efter hvad jeg sagde. Så jeg opretter nu en RMA sag, hvor jeg beskriver problemet så godt som muligt, samt linker til denne tråd. Gider ikke have den sendt til rep hvis de kun skifter panelet, og det så ikke virker.

cosmosdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Sjovt, for Samsung "havde heller ikke hørt om det", da jeg gjorde dem opmærksom om problemet for godt og vel ½ år siden.

Edit: Ham supporteren du snakkede med, havde han en underlig accent?

Hanga
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

ja nu synes jeg at tjøvenhavnsk er en sjov accent, så ja

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

De pletter skal du da aldrig finde dig i, og se lige hende der, hun er lilla i panden. Det er klart en ommer.

Ps. på mit Samsung plasma er der fint billede.

vh. Henrik

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Ifølge Samsung er der tale om en softwarefejl på enkelte modeller.

Denne skulle åbenbart kunne rettes ved skift af Mainboardet.

Om fejlen herefter ophører, kan jeg ikke udtale mig om, da jeg ganske enkelt ikke ved det med sikkerhed, men det skulle den jo helst

Til top Vis Feeble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feeble

Hanga
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Feeble, hvor ved du det fra, er det noget du har læst et sted? For det ville jo være rart at kunne dokumentere overfor Samsungs supportmedarbejdere, at de rent faktisk ER klar over fejlen i deres firma, i modsætning til det de siger.

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Hanga skrev:
Feeble, hvor ved du det fra, er det noget du har læst et sted? For det ville jo være rart at kunne dokumentere overfor Samsungs supportmedarbejdere, at de rent faktisk ER klar over fejlen i deres firma, i modsætning til det de siger.

En Samsung konsulent.

Om dette er fakta eller fiktion kan jeg ikke stå ved, da jeg som førnævnt ikke står sikker i min sag.

Dette er blot noget han kendte som en software fejl.

Hanga
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Befro A/S kender til problemet, og de vil sørge for at motherboardet bliver skiftet, hvis jeg sender det ind til dem, hvilket jeg selvfølgelig har tænkt mig. Nu mangler jeg så bare lige at finde ud af, hvordan jeg får pakket så stort et fjernsyn ned i sikker tilstand.

cosmosdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Jeg pakkede det først ind som det skulle, og så lagde jeg nogle lagner/tæpper ind for at isolere det ekstra godt, så det ikke kunne rykke rundt i kassen.

:)

Hanga
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

cosmosdk skrev:

Jeg pakkede det først ind som det skulle, og så lagde jeg nogle lagner/tæpper ind for at isolere det ekstra godt, så det ikke kunne rykke rundt i kassen.

Jeg har bare det problem, at jeg ikke har originalkassen og alt det... Det havde jo gjort livet noget nemmere. Nu skal jeg på jagt efter en kasse der passer i størelsen, samt finde ud af, hvordan jeg får det pakket ned uden det bliver beskadiget.

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Hanga skrev:
cosmosdk skrev:

Jeg har bare det problem, at jeg ikke har originalkassen og alt det... Det havde jo gjort livet noget nemmere. Nu skal jeg på jagt efter en kasse der passer i størelsen, samt finde ud af, hvordan jeg får det pakket ned uden det bliver beskadiget.

Kan værkstedet eventuelt hente skærmen hos dig?

Hvis de kan, har de højst sandsynligt indpakning med.

Hanga
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Det er jeg ved at operere i lige nu. Befro siger at det ikke er deres ansvar at sørge for transporten, men det er jeg nu ikke helt enig i. Forbrugerråddet har desværre ikke åbent lige nu, men ringer til dem mandag, for at høre om det virkelig være sandt, at de ikke har et større ansvar.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes