Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 23:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: VPL-VW50 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 04 November 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Har nu læst en udemærket og ganske detaljeret test af VPL-VW50 fra Sony (52 sider lang helt nøjagtig) Men hvor i landet kunne man tænke sig at se dette tilsyneladende vidunder af en PJ med billede på? Er selv lidt i tvivl omkring det lave ansilumen tal den har (900 i high mode), og da jeg tidligere har prøvet en HS-60 med 1200 ansilumen og fundet den meget lyssvag generelt, så undrer det mig lidt de endnu lavere tal på denne model?

Ejer selv en Infocus IN76 og den er væsentlig mere lysstærk (1000 ansi) end en HS-60 der på papiret (1200 ansi)  ellers er mere lysstærk, og med det som erfaring stoler jeg ikke meget på tal på papiret længere

Nogen der har set en VPL-VW50 i aktion og med hvilken kilde evt.?

M.v.h. Strong

Til top Vis strong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strong

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 November 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

strong skrev:

Men hvor i landet kunne man tænke sig at se dette tilsyneladende vidunder af en PJ med billede på?

En kendt butik i Århus har den stående til demonstration. Her kan den opleves sammen med Samsung 710.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 November 2006 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

strong skrev:
Ejer selv en Infocus IN76 og den er væsentlig mere lysstærk (1000 ansi) end en HS-60 der på papiret (1200 ansi)  ellers er mere lysstærk, og med det som erfaring stoler jeg ikke meget på tal på papiret længere

Hold bare fast i det... Samsung SPH 710 er opgivet til 700 ansi, hvilket i sig selv i praksis er en overdrivelse - ikke desto mindre er det i praksis den klart mest lysstærke projektor jeg har haft i stuen... Der er _meget_ stor forskel på hvor meget lys en projektor kan skyde ud når den er på "fuld skrue", og hvor meget lys der er hvis billedkvaliteten samtidigt skal være god (korrekt farvegengivelse osv) EDIT: Infocus er traditionelt set dog kendt for at være meget lysstærke.

Hvis du slår auto-IRIS'en på VW50 fra (hvilket jeg personligt ville gøre, men det er en smagssag) kan du justere lysstyrken på VW50 temmeligt meget, så du burde kunne ramme noget tilfredsstillende - og i modsætning til stort set alle andre projektorer, så er high-mode rent faktisk brugbar, da den støjer MEGET lidt i high-mode i forhold til andre projektorer. Det koster selvfølgelig lidt mere på lampen, men den er vist ikke specielt dyr på netop VW50 (jeg har dog ikke lige set den præcise pris). Derfor bør du i praksis have rigeligt lys.

Hvor stort et lærred, og hvilken type?

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Hej Otto.

Lærredet er et tab tension mathvid 1.0 gain og 92" fra Lissau. Har du selv set vw50 i aktion? Og i så fald hvad er din mening om den?

M.v.h. Strong

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 November 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

strong skrev:

Lærredet er et tab tension mathvid 1.0 gain og 92" fra Lissau.

Så burde du have rigeligt lys, medmindre du vil bruge den til solarie...

strong skrev:
Har du selv set vw50 i aktion? Og i så fald hvad er din mening om den?

Vi har den i butikken. Jeg synes den er MAX fed. Lige ud af kassen var jeg lidt skuffet, måske fordi jeg er forvænt med min Samsung der er forrygendee sat op out-of-the-box, men brug lidt tid på justeringen, og så rykker den altså. Den er ubehageligt tæt på VW100, selve den grundlæggende fornemmelse af billedet er den samme, CRT-agtige, eller rettere 75 mm-agtige gengivelse (minus sort-niveau, hvor CRT er og bliver kongen), meget fri for generende artifacts (ingen screen-door, ingen regnbuer, ingen synlig dithering...) Farvegengivelsen er umiskendeligt "Sony", med lidt mere kraftige farver end en "korrekt-farve-hystade" som mig går efter, men overall kunne jeg stadig godt finde på at skifte Samsung'en ud. Og som sagt, så er high mode reelt brugbar. Da iris'en umiddelbart fungerer bedre end på VW100, gør det VW50 lidt nemmere at sætte op uden at man nødvendigvis skal vælge lærred efter projektoren. Til prisen skulle man have et alvorligt spark over skinnebenene hvis man tillader sig at brokke sig over noget som helst - jeg vil tro at flertallet af selv entusiasterne vil have svært ved at skelne den fra VW100, hvis man ikke lige har en A/B opstilling - og VW100 er som bekendt betragtet som en af markedets absolut bedste projektorer, så det er en ualmindeligt stor anbefaling af en projektor under 40k.

For nu at slå "jyde-terminologien" fra: VW50 er den direkte årsag til at vi har droppet projektorer i 20k klassen fuldstændigt. Har man først set en VW50, så bliver alle billigere projektorer bare inderligt ligegyldige. Thumbs up! Samsung'en er en konkurrent, men det er "noget andet" - bedre på enkelte punkter, men også med ulemper. Sony'en er også en meget "komplet pakke" - lavt støjniveau, lækker finish/design, 2 HDMI-indgange. Og så er der ingen der kan undskylde sig med opløsningen længere...

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
strong skrev:

Lærredet er et tab tension mathvid 1.0 gain og 92" fra Lissau.

Så burde du have rigeligt lys, medmindre du vil bruge den til solarie...

strong skrev:
Har du selv set vw50 i aktion? Og i så fald hvad er din mening om den?

Vi har den i butikken. Jeg synes den er MAX fed. Lige ud af kassen var jeg lidt skuffet, måske fordi jeg er forvænt med min Samsung der er forrygendee sat op out-of-the-box, men brug lidt tid på justeringen, og så rykker den altså. Den er ubehageligt tæt på VW100, selve den grundlæggende fornemmelse af billedet er den samme, CRT-agtige, eller rettere 75 mm-agtige gengivelse (minus sort-niveau, hvor CRT er og bliver kongen), meget fri for generende artifacts (ingen screen-door, ingen regnbuer, ingen synlig dithering...) Farvegengivelsen er umiskendeligt "Sony", med lidt mere kraftige farver end en "korrekt-farve-hystade" som mig går efter, men overall kunne jeg stadig godt finde på at skifte Samsung'en ud. Og som sagt, så er high mode reelt brugbar. Da iris'en umiddelbart fungerer bedre end på VW100, gør det VW50 lidt nemmere at sætte op uden at man nødvendigvis skal vælge lærred efter projektoren. Til prisen skulle man have et alvorligt spark over skinnebenene hvis man tillader sig at brokke sig over noget som helst - jeg vil tro at flertallet af selv entusiasterne vil have svært ved at skelne den fra VW100, hvis man ikke lige har en A/B opstilling - og VW100 er som bekendt betragtet som en af markedets absolut bedste projektorer, så det er en ualmindeligt stor anbefaling af en projektor under 40k.

For nu at slå "jyde-terminologien" fra: VW50 er den direkte årsag til at vi har droppet projektorer i 20k klassen fuldstændigt. Har man først set en VW50, så bliver alle billigere projektorer bare inderligt ligegyldige. Thumbs up! Samsung'en er en konkurrent, men det er "noget andet" - bedre på enkelte punkter, men også med ulemper. Sony'en er også en meget "komplet pakke" - lavt støjniveau, lækker finish/design, 2 HDMI-indgange. Og så er der ingen der kan undskylde sig med opløsningen længere...

Det lyder som om jeg skal gribe knoglen imorgen og bestille sådan en fætter Du plejer at vide hvad du skriver om så jeg satser butikken og bestiller den Takker for info...

M.v.h. Strong

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 November 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Samsung'en er en konkurrent, men det er "noget andet" - bedre på enkelte punkter, men også med ulemper.

Nu vi snakker VW50 vs. Samsung 710, hvordan er kvaliteten af billedebehandlingen i VW50? Du har tidligere nævnt, at Samsung 710 skal have et kvalitetssignal i input.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 November 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
Otto, TC skrev:

Samsung'en er en konkurrent, men det er "noget andet" - bedre på enkelte punkter, men også med ulemper.

Nu vi snakker VW50 vs. Samsung 710, hvordan er kvaliteten af billedebehandlingen i VW50? Du har tidligere nævnt, at Samsung 710 skal have et kvalitetssignal i input.

Pas - jeg har simpelthen ikke haft tid til at kigge på det, jeg har kun brugt HDMI-indgangen indtil videre, og ikke testet de-interlacing specifikt. Jeg så dog ikke noget der fik mig til at betvivle kvaliteten, og ifølge hvad jeg har ladet mig fortælle skulle den foretage 1080i de-interlacing ganske udmærket. Dét der skal testes er om den kan fjerne 2-3 pulldown selv, eller om der skal ekstern scaler til. Men ligesom med Samsung'en, så synes jeg personligt at den analoge signalbehandling bliver af mindre betydning i denne prisklasse, end i de lavere prisklasser, da det må formodes at man har en ordentlig signalkilde, hvis man vil bruge 36k på en projektor. Man kan selvfølgelig godt argumentere for det modsatte - at hvis man bruger mange penge på projektoren, så er der måske ikke så mange penge til resten, men helt ærligt - om billedet er lidt eller meget ringe fra en VHS video, det gider jeg altså ikke rigtigt beskæftige mig med, hvis man investerer i en VW50, så er det for at få sparke-røv billeder fra minimum DVD og helst HDTV. Og noget helt andet er, at projektorens grundlæggende egenskaber er af en kvalitet så om den analoge signalbehandling så er på Hitachi PJTX-200 niveau (hvilket er min negative reference hvad projektorer angår...), så er den samlede billedkvalitet stadig langt højere end billigere projektorer.

Bortset fra det, så vil jeg sige at med det kendskab jeg har til tidligere Sony produkter, så er jeg ret tryg ved at den analoge signalbehandling nok skal være tilfredsstillende.

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Sendt: 08 November 2006 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Jeg får sandeligt også lyst til at besøge TP og tjekke VW50'eren ud. Jeg er begejstret for de VW100 demoer jeg har set dernede, men den var for dyr til mit budget.

- Otto:

Hvilke kilder udover standard DVD har i hooket op på VW50? HD-DVD/720p/1080p via PC?

Eftersom i har Mitsubishi i sortimentet, har i så planer om at få den nye HC5000 på programmet og i så fald, er der en ca. leveringsdato og pris?

Det kunne være skønt at kunne demo disse to pragtmaskiner imod hinanden hos jer, eftersom det formodentligt bliver en af dem som løber med mine penge til næste år. Julen bliver god i år. 

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 November 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Agent Cooper skrev:
Hvilke kilder udover standard DVD har i hooket op på VW50? HD-DVD/720p/1080p via PC?

Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt PC'en spiller lige for øjeblikket, men det burde den gøre - men ellers ja.

Agent Cooper skrev:
Eftersom i har Mitsubishi i sortimentet, har i så planer om at få den nye HC5000 på programmet og i så fald, er der en ca. leveringsdato og pris?

Jeg har umiddelbart valgt ikke at føre Mitsubishi'en, og fokusere på Sony'en - hvis man er oppe i den klasse, bør man finde de ekstra kroner til Sony'en imho. Jeg har svært ved at se andre argumenter end pris for at vælge Mitsu'en.

Med andre ord: Mitsubishi er ikke længere en del af vores sortiment, lige så lidt som Sanyo og Panasonic LCD-projektorer. Vores fokus på projektor-området vil fremover ligge i den tungere ende.

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 08 November 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
For nu at slå "jyde-terminologien" fra: VW50 er den direkte årsag til at vi har droppet projektorer i 20k klassen fuldstændigt. Har man først set en VW50, så bliver alle billigere projektorer bare inderligt ligegyldige. Thumbs up!

Den bemærkning har jeg gået og tygget på et stykke tid. Mest fordi jeg blev så overrasket over den. Vil det sige man ikke skal regne med at kunne finde Sanyo Z5 eller Panasonic AX100 i butikken?

Der må da være andre end mig der omvendt synes at projectorer til 36k og deromkring, bliver inderligt ligegyldige, når man alligevel ikke har råd til dem?

Addendum: Okay, så var svaret alligevel kommet mens jeg skrev. Tak for det.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 November 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

lpm76 skrev:
Den bemærkning har jeg gået og tygget på et stykke tid. Mest fordi jeg blev så overrasket over den. Vil det sige man ikke skal regne med at kunne finde Sanyo Z5 eller Panasonic AX100 i butikken?

Det er korrekt.

lpm76 skrev:
Der må da være andre end mig der omvendt synes at projectorer til 36k og deromkring, bliver inderligt ligegyldige, når man alligevel ikke har råd til dem?

Helt sikkert - vi er bare i en situation p.t. hvor vi må prioritere hvilke ting vi bruger tid på og hvilke vi ikke bruger tid på. Billige projektorer koster ekstremt meget tid i forhold til gevinsten, bl.a. fordi mange vælger at få demonstrationen hos os og handle et andet sted. Vi ønsker så ikke at tage mindre konkurrencedygtige produkter ind "bare" for at hæve dækningsgraden, så vi har ganske enkelt valgt at sige: Kan vi ikke tjene penge på at sælge det bedste i dén prisklasse, så lader vi hellere helt være. Det udelukker ikke at vi kan finde på at lave nogle hurtige tilbud ind imellem på vores hjemmeside, men føler man behov for at sammenligne 3 projektorer i 15k-klassen, vil det fremover ikke være hos os man skal kigge.

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
Agent Cooper skrev:

Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt PC'en spiller lige for øjeblikket, men det burde den gøre - men ellers ja.

Agent Cooper skrev:

Jeg har umiddelbart valgt ikke at føre Mitsubishi'en, og fokusere på Sony'en - hvis man er oppe i den klasse, bør man finde de ekstra kroner til Sony'en imho. Jeg har svært ved at se andre argumenter end pris for at vælge Mitsu'en.

Med andre ord: Mitsubishi er ikke længere en del af vores sortiment, lige så lidt som Sanyo og Panasonic LCD-projektorer. Vores fokus på projektor-området vil fremover ligge i den tungere ende.

OK - tak for svaret.

Til forsvar for HC5000 vil jeg så sige, at det ikke kun er den lavere pris der gør den attraktiv, men også i særdeleshed den indbyggede scaler der efter anmeldelserne at dømme, formår at få det absolut allerbedste ud af at opskalere standard dvd til Full HD. Derudover skulle den have et lidt skarpere billede end SXRD'erne hvilket kunne være interessant at se, selvom jeg pt. godt kan lide 'film' looket fra Ruby'en.

Trist at høre at i 'nedskærer' jeres sortiment - specielt lige de nævnte modeller, men jeg kan godt se din argumentation.

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 November 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Agent Cooper skrev:
Trist at høre at i 'nedskærer' jeres sortiment

Det er godt at du nåede at få anførselstegn omkring, jeg synes jo det er et fremskridt...

bird
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Sendt: 09 November 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Det er beklageligt hvis det er TC's indtryk at der er folk der udnytter deres ekspertise og showroom faciliteter for at lave deres indkøb et andet sted. Den risiko er der i enhver branche, men at bruge det som argument for at fjerne en del af det billigste sortiment er efter min mening svagt.

Spørgsmål 1: Hvad forhindrer folk i at se de dyrere modeller og så foretage indkøbet andetsteds? - forholdsmæssigt burde prisgevinsten ved at handle andetsteds være større på dyrere modeller. Eks. kan den dyre sony VPL-VW 100købes til ca. 65000 i tyskland, dvs. ca. 20.000 under TC pris. Prisen på Samsyn 710 er også 20% billigere i tyskland.

Spørgsmål 2: Bliver de billigste fladskærme og recievere, højtaler og hvad ved jeg også sorteret fra, for at forhindre at folk bruger ekspertise og så køber andetsteds?

Spørgsmål 3: Hvad er TC's forretningskoncept? - Er det kun de dyre produkter (Musical Fidelity o.lign ) der nu er attraktive nok, eller er salg af billigere produkter fortsat en del af TC's sortiment og koncept?

Spørgsmål 4: Tror TC ikke at der er en betydelig markedsføring i at yde den fantastiske service som i har gjort i gennem lang tid, herunder mulighed for at se diverse projectorer i sammenligning

Spørgsmål 5: Tror TC ikke at der kunne være mersalg i at have en z5 hængende og sammenligne denne med en sony VPL-VW 50? Når folk først har set det gode billede, så kan det være at pengene til den gode projektor kan findes?

Spørgsmål 6: Kunne det tænkes at en person ser en projektor i funktion hos TC, køber andetsteds, men kommer til TC for at købe reciever, DVD, højtaler og lignende? Hvis jeg har DKK 50.000 til en god hjemmebio, så er TC nu ikke stedet jeg skal gå, da hele budgettet bruges på projektor. Du får ingen højtaler, DVD, reciever for de resterende 10.000. I sorterere da et stort kundesegment fra med jeres udmelding.

Mvh

En der faktisk har foretaget sit køb i TC, har set projektor i aktion og købt hele baduljen hos jer.

Til top Vis bird's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bird

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 November 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg læser det, handler det ikke om billige vs dyre produkter generelt, men kun projektorer, hvor priskonkurrencen på de billigste åbenbart er blevet så hård, at det ikke lønner sig at demonstrere dem.

nu kan de sikkert også svare for sig selv, men jeg går næppe ud fra, at de ikke har tænkt over de punkter, du rejser, men hvis demonstration af een produktgruppe, som oven i købet ikke indbringer ret meget, tager uforholdsmæssigt meget mandskabstid fra salg og vejledning i andre produkter, så er det da meget naturligt at tage det ud, synes jeg.

Lige nu har man indtryk af, at 80% af butikkens aktiviteter handler om fladskærme, og det betyder på samme måde, at tilbud og nyheder ikke direkte lokker fx lydinteresserede derned.
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

bird
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Sendt: 09 November 2006 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Jeg kan forstå at man ikke vil have både sanyo, panasonic osv. billige modeller der konkurrerer inden for samme prisgruppe. Man kunne eksempelvis udvælge den der performer best i prisklassen og sælge denne. Jeg kan ikke forstå at man ikke ønsker at have produkter i hele prissegmentet, hvor pris og kvalitet står mål med hinanden. Der er trods alt forskel for menigmand i at bruge 15000 eller 35000 på en projektor.

Naturligvis tjenes der ikke så meget på en projektor til 15.000 som en til 35.000, specielt ikke hvis bruttoavancen på den billige projektor er lavere end på den dyre. Med dette argument, skal man også fjerne de billigste fladskærme, recievere osv.

Jeg synes bare argumentet er dårligt.
Til top Vis bird's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bird

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 November 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

bird skrev:
Det er beklageligt hvis det er TC's indtryk at der er folk der udnytter deres ekspertise og showroom faciliteter for at lave deres indkøb et andet sted. Den risiko er der i enhver branche, men at bruge det som argument for at fjerne en del af det billigste sortiment er efter min mening svagt.

Nu er det kun en del af begrundelsen for at vi har taget de beslutninger vi har, der er mange grunde der hver for sig nok ikke ville få os til at tage en så drastisk beslutning, men når alt lægges sammen er det en dårlig forretning for os at demonstrere billige projektorer i butikken.

bird skrev:
Spørgsmål 1: Hvad forhindrer folk i at se de dyrere modeller og så foretage indkøbet andetsteds?

Intet - men der er forskel på at demonstrere en projektor 2 gange om dagen og sælge til hver femte, eller demonstrere en projektor 2 gange om ugen og sælge til hver anden.

bird skrev:
Spørgsmål 2: Bliver de billigste fladskærme og recievere, højtaler og hvad ved jeg også sorteret fra, for at forhindre at folk bruger ekspertise og så køber andetsteds?

Som sagt, så er det ikke dét i sig selv der er hovedargumentet, men: Reelt ja, vi sorterer lidt ud i den billigste ende af skalaen. De billigste fladskærme har vi aldrig rørt ved alligevel, dér vælger vi nok at holde fokus i det segment vi allerede bevæger os i.

bird skrev:
Spørgsmål 3: Hvad er TC's forretningskoncept? - Er det kun de dyre produkter (Musical Fidelity o.lign ) der nu er attraktive nok, eller er salg af billigere produkter fortsat en del af TC's sortiment og koncept?

Vores koncept er at levere kvalitetsprodukter til gode priser, og med en kvalitativ rådgivning og service. Der er en bundgrænse for hvor billige produkter vi vil have med at gøre. I tidligere år har vi været tvunget til at udvidde vores sortiment nedad, simpelthen for at have kundegennemstrømning nok til at butikken hænger sammen. Som det er nu, er det nærmest omvendt - den store gennemstrømning af kunder der køber billige varer vi ikke har den store fortjeneste på, og som vi egentlig ikke selv brænder for, går ud over vores service overfor de kunder der køber de produkter vi selv synes er spændende. Vi sorterer mini-anlæg og helt billige surround-systemer som f.eks. komplette surround-systemer til 4999,- som vi tidligere har solgt en del af fra, for at vi kan yde dén service vi ønsker på det lidt sjovere udstyr. Vi har en målsætning om at vi skal tjene penge, men ikke for enhver pris - det skal være sjovt at være penge, og det skal ske på en måde hvor vi synes at vi kan være os selv bekendt. Vi kunne selvfølgelig vælge at fortsætte med det meget brede sortiment, også i den billigere ende, men hvorfor skulle vi løbe stærkere og stærkere for at sælge nogle produkter som vi ikke selv brænder for, og som kræver et meget stort arbejde at leve af, når vi i stedet for kan koncentrere os om udstyr vi selv kunne finde på at købe, levere bedre service til den enkelte kunde, have det sjovere selv, og stadig tjene penge? Når den sjove løsning ligger lige foran os og venter på at blive sparket i mål, hvorfor så vælge den kedelige løsning?

Mht. prisniveauet på produkterne, så er det på ingen måde sådan at det skal være i Musical Fidelity prisklassen før vi gider beskæftige os med det. Bortset fra projektor-sortimentet, så er det reelt kun den allerbilligste prisklasse der er skåret væk. Udvalget af surround-receivere under 3000,- vil være til at overse, men vi ønsker stadig absolut at være konkurrencedygtige på surroundreceivere over 3-4.000,-, og vi vil absolut meget gerne tale med en kunde der vil købe en CD-afspiller til 3000 kroner. Du vil ikke opleve ringere service end før når du skal købe et 3000,-s apparat, blot fordi vi sorterer 1500,-s apparatet fra - tværtimod.

Mht. projektorer, så har vi taget en beslutning der kan virke lidt drastisk, ud fra den ganske simple vurdering at projektorer er dén varegruppe som kræver det største stykke arbejde, både i forberedelse og i den enkelte demonstrations-situation, og samtidig er det et område hvor avancen er ekstremt lav. Vi har ikke noget imod at sælge produkter med lav avance, det gør vi f.eks. med stor succes på fladskærme, men når avancen og tidsforbruget ikke hænger sammen, så er det en dårlig forretning.

bird skrev:
Spørgsmål 4: Tror TC ikke at der er en betydelig markedsføring i at yde den fantastiske service som i har gjort i gennem lang tid, herunder mulighed for at se diverse projectorer i sammenligning

Selvfølgelig er det dét, men vi kan ikke investere i samtlige former for markedsføring som vil give en effekt - vi må "nøjes" med de former der giver os størst udbytte i forhold til investeringen. Vi har vurderet at tidsforbruget på billige projektorer er for stort i forhold til afkastet, inklusive reklameværdien. Jeg er meget glad og beæret over at der er kunder der er skuffede over at de må handle et andet sted, men vi kan ikke være gode til alt på én gang. Vi er gode til at sælge billige projektorer, men det kan vi bare ikke bruge til noget når vi nu engang hellere vil lege med de dyre, og samtidig tjener flere penge på at sælge noget helt andet.

En væsentlig del af vores koncept, som jeg ikke lige fik nævnt, er at vi ønsker at den enkelte varegruppe skal kunne løbe rundt i sig selv. Hvis du køber f.eks. et fladskærms-tv hos os, så skal du kunne regne med at vi sælger det til dig fordi vi er interesserede i at give dig det bedste fladskærms-tv med hjem, og ikke fordi vi bare skal have dig lokket til at købe et surround-anlæg. Det er samme bevæggrund der gør at vi f.eks. ikke gør særligt meget ud af at sælge tillægsforsikringer, selv om man kan tjene styrtende på dét hvis man vil. På grund af dette vil vi ikke bare sælge billige projektorer for at lokke folk til, hvis det ikke er noget vi reelt kan tjene penge nok på i forhold til indsatsen.

bird skrev:
Spørgsmål 5: Tror TC ikke at der kunne være mersalg i at have en z5 hængende og sammenligne denne med en sony VPL-VW 50? Når folk først har set det gode billede, så kan det være at pengene til den gode projektor kan findes?

Spørgsmål 6: Kunne det tænkes at en person ser en projektor i funktion hos TC, køber andetsteds, men kommer til TC for at købe reciever, DVD, højtaler og lignende? Hvis jeg har DKK 50.000 til en god hjemmebio, så er TC nu ikke stedet jeg skal gå, da hele budgettet bruges på projektor. Du får ingen højtaler, DVD, reciever for de resterende 10.000. I sorterere da et stort kundesegment fra med jeres udmelding.
[/QUOTE]

Sandsynligvis, men vi er tilbage til tidsforbrug kontra udbytte. Og jeg er udmærket klar over at det betyder at vi mister nogle kunder - det er bare vores vurdering at det kan betale sig, både økonomisk og fagligt, at skære ned på antallet af kunder, men til gengæld kunne tilbyde de kunder der så er der bedre produkter, bedre rådgivning og bedre service. Og iøvrigt håber jeg da at hvis folk køber for 35.000,- surround-anlæg hos os, så gør de det fordi de synes vi leverer den bedste lyd for 35.000,-, og ikke fordi vi leverer den bedste demonstration af en Sanyo projektor?

Med andre ord: JA, vi sorterer et kundesegment fra. Det er en helt bevidst kalkulation, lige så vel som at vi sorterer et stort kundesegment fra ved kun at sælge fladskærme fra 32" og opefter, eller ved ikke at sælge kombi-surroundanlæg. Disse produkter er der jo også et kæmpe marked for, som vi kunne mæske os i - det har vi bare ganske enkelt ikke lyst til.

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2006 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Har nu haft vw50 nogle dage og kan kun sige at det er kram M.h.t. finjustering/dve skive osv. finder jeg det dog svært at lave forbedringer. Der er så mange parametre at flytte med i selve projektoren (iris, gamma, rcp osv.), det lidt uoverskueligt og jeg får ikke helt ramt de rigtige indstillinger måske? Nogen der har et godt udgangspunkt for justering? Netop nu kører den i high mode med iris på auto1, kontrast på 80 (fabriks indstilling), cinema mode og varm 2. Har prøvet med DVE et par gange, men mener ikke det gi'r den store forskel fra den nuværende instilling... Det må kunne lade sig gøre at lære kunsten et eller andet sted måske?

M.v.h. Strong

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2006 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

strong skrev:

Har nu haft vw50 nogle dage og kan kun sige at det er kram M.h.t. finjustering/dve skive osv. finder jeg det dog svært at lave forbedringer. Der er så mange parametre at flytte med i selve projektoren (iris, gamma, rcp osv.), det lidt uoverskueligt og jeg får ikke helt ramt de rigtige indstillinger måske? Nogen der har et godt udgangspunkt for justering? Netop nu kører den i high mode med iris på auto1, kontrast på 80 (fabriks indstilling), cinema mode og varm 2. Har prøvet med DVE et par gange, men mener ikke det gi'r den store forskel fra den nuværende instilling... Det må kunne lade sig gøre at lære kunsten et eller andet sted måske?

M.v.h. Strong

Du kan bare putte den i en kasse og sende den til Århus - så skal jeg nok fin-tune den. Det kan godt være det kommer til at tage et par måneder...

Seriøst - har du brugt DVE m.m. og ellers synes du har et rigtigt godt billede, så bør du måske bare læne dig tilbage i sofaen og nyde film og så lade være med at spekulere over, hvorvidt det er muligt lige at klemme 1,3% bedre ydelse ud af den med dit setup. Ellers kan jeg bare sige, at noget der kan være svært at ramme uden de rigtige værktøjer er farverne/farvetemperaturen, hvis man går efter 65K. Jeg er ikke ekspert i hvilke værktøjer der er gode til at indstille bl.a. dette efter...

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes