Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 03:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pioneer PDP-427 XD eller XA (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Blood
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 08 November 2006 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg har stofanet og ønsker "det Digitale spejl".
Jeg bor i en andelsforening og kan ikke opsætte alm antenne eller parabol. Derfor må jeg leve med Stofanet på godt og ondt.

Skal jeg vælge PDP427XD eller PDP427XA???

På forhånd tak
Thomas

SA Front - SA1530
SA Center - SA510AV
SA Bag - SA505
SA Sub - SE175

Pioneer VSX-2014i-S
Pioneer DV-868AVi-S
Til top Vis Blood's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Blood

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 November 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Med mindre du har i sinde at flytte inden du skifter TV er det selvfølgelig XA, uden digital tuner, du skal have. Med dit spørgsmål virker det som om du allerede er klar over forskellen på de to modeller...
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 November 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Man kan ikke bruge den digitale tuner til Stofa's digitale løsning? Jeg har ikke undersøgt det, så det er et reelt spørgsmål.

L.

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2006 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Nej, det kan man ikke. Så skal man bruge DVB-C, men så kan man stadig ikke udnytte HD-halløjet som Stofa leverer.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 November 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Oki. Jeg har ikke helt fået læst på de digitale standarder, især fordi STOFA (IMO) tager røven på folk der vil have digitalt signal, bla. ved at kræve den store pakke. Men det er ikke noget der hører til her.

L.

Blood
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Med mindre du har i sinde at flytte inden du skifter TV er det selvfølgelig XA, uden digital tuner, du skal have. Med dit spørgsmål virker det som om du allerede er klar over forskellen på de to modeller...

Ja, jeg er klar over forskellen. Jeg var bare ikke sikker om jeg havde misset noget.
Bla så har XD en "Electronic Program Guide" og en "CI slot" som jeg går ud fra begge er til Digitalt TV.

Dog irreterer højtaler i bunden mig en anelse, men så må jeg jo bare op i en 50". he he

Mange tak for hjælpen.
Thomas

SA Front - SA1530
SA Center - SA510AV
SA Bag - SA505
SA Sub - SE175

Pioneer VSX-2014i-S
Pioneer DV-868AVi-S

Blood
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2006 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Sådan.

Nu her jeg bestilt min nye skærm, en Pioneer 427XA. Og tror i lige at der er en der glæder sig. Hi Hi Hi

Har også bestilt det digitale spejl hos Stofa, eller en pakke med Chanal+ til 219,- /måned med en Gratis HD resiver. Cool.

Jeg informere når setup'et køre.

Thomas

SA Front - SA1530
SA Center - SA510AV
SA Bag - SA505
SA Sub - SE175

Pioneer VSX-2014i-S
Pioneer DV-868AVi-S

Peacekeeper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 14 November 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:

Baggrund for dette indlæg: Min hustru og jeg er på nippet til at skifte vort kvart-århundrede gamle Grundig fjernsyn ud med et Pioneer PDP-427. Spørgsmålet er blot, om Pioneeren skal være med eller uden digital tuner.

Jeg bor i Nyborg Almene Antennelaugs (NAA) dækningsområde. NAA's udsendelser opereres af Dansk Kabel-TV A/S; jeg har på fornemmelsen at det er et datterselskab i Tele Danmark koncernen.

NAA skriver på deres hjemmeside:

"Nyborg Almene Antennelaug mener ikke at dets medlemmer skal ulejliges med indkøb og opsætning af antenne til denne nye tjeneste [DVB-T]. Derfor er det besluttet at nedtage DVB-T signalerne for DR1, DR2 og TV2 og udsende disse digitalt. Dette vil træde i kraft pr. 23. marts 2006.

Dette initiativ skal kun betragtes som en service / tilbud til de medlemmer der måtte ønske sig det.

For at få glæde af denne nye mulighed betinger det følgende:

• Medlemmet skal selv købe en DVB-T settop-boks, som allerede er i handelen flere steder.
  • DVB-T settop-boksen skal kunne indstilles i frekvens og båndbredde.
  • DVB-T settop-boksen indstilles på 213,5 Mhz. (kanal 10), båndbredde 8 MHz.
  • Det er et krav at settop-boksen skal kunne modtage VHF-frekvenser. Nyborg Almene Antennelaug er bekendt med, at der er bokse på markedet som ikke lever op til dette krav.
  • Endvidere skal medlemmet sikre sig at settop-boksen kan signalbehandle et DVB-T-signal som det udsendes i Danmark (sprog, lyd, tekst-tv, undertekstning, 4:3 samt 16:9 format)."

Spørgsmål: Kan Pioneerens indbyggede DVB-T tuner opfylde disse krav, dvs. kan jeg uden videre koble apparatet til antennenettet og se dansk TV i digitalt format? Eller bør jeg købe udgaven uden digital tuner og have bøvlet med en set-top box? Det bør tilføjes, at vi har mulighed for at forsænke skærmen og at udvide lyddækningen med indbygningshøjttalere (Bowers & Wilkins), alt sammen i plan med den omgivende væg, samt skjult ledningsføring, hvilket vil få hele video-anlægget til at se über-cool ud.

Håber, nogen kan hjælpe. På forhånd tak!

Til top Vis Peacekeeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peacekeeper

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Det lyder for mig som om at du/I roligt kan købe Pioneeren med DVB-T tuner indbygget.

Hvis det skulle vise sig ikke at virke, så må I jo bytte til en XA-model. Med 14 dages fuld returret fra nettet og butikker som Tape Connection burde det jo ikke være et problem.

Peacekeeper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 19 Januar 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Her er lidt flere oplysninger om digitale fællesantennesignaler via kabelnet, som kan være afgørende for hvorvidt man skal vælge et TV med eller uden indbygget digital tuner:

Nyborg Almene Antennelaug (og formodentlig andre fællesantenneforeninger ud over det ganske land) nedtager digitale DR1, DR2 og TV-2 DVB-T signaler og videresender det på det fælles kabelnet.

Men - loven siger at alle skal kunne kigge med, uanset hvor stor programpakke de har bundet an med, så derfor videresendes de digitale kanaler i et frekvensbånd som kræver særligt kompatible modtagere. Kun nogle få er testet positive i den retning.

Som frekvenserne ligger i skrivende stund, kan kun et Sony TV modtage de digitale signaler fra Antennelauget via den indbyggede digitaltuner, og det endda kun hvis man bilder TVet ind at det befinder sig i Tjekkiet! Ellers må man købe en set-top box for de penge man sparer ved at købe et fladskærmsfjernsyn uden indbygget digitaltuner. Alternativt kan man købe begge dele i håb om at Antennelauget besinder sig og senere udsender de digitale kanaler på forskellige frekvensbånd, som så vil ligge indenfor modtageområdet for de indbyggede digitale tunere; derved undgår man at have mange forskellige fjernbetjeninger liggende og rode. I mellemtiden må man enten undvære digitalt TV eller brænde inde med en set-top box man risikere ikke at kunne sælge.

Håber, dette klarlægger lidt af forvirringen omkring digitale tunere og digitale signaler over fællesantenneanlæg.

Til top Vis Peacekeeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peacekeeper

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes