Efter at ha set på Panasonic bud på en god plasma skærm. Slog jeg til på det, som blev et PV600.
Det skal jeg nu redegør hvorfor, så andre kan tag det med på vejen i deres valg. Om de vil.
I min interesse i ikke at kunne få det stort nok, til min store stue. Var kursen stilet på et 50" I enten Samsung PS50C7 eller Panasonic PV60-50" Samsungét valgte jeg fra pga. Forsat ret store leverings problemer. Og ingen tv i hjemmet på treje uge.
Tog til min lokale Panasonic forretning. Hvor en betroet kammerat arbejder. Fik vist PV60. 50" i action. Jow jow fint billede ! For sjovt spurgte jeg om ikke PV60. 42" & PV600 42" kunne blive tændt, der også stod side om side.
Det blev gjort. Der blev jeg noget overrasket. For skærmene viste samme HDMI pana demo dvd. Med mange flotte farver, af alt muligt. MEN ! billedet var ikke helt ens. Selv om menu indstillingerne var stille på samme måde. Og selv om forlyden er at de skulle være det på billede teknik. Var dette ikke tilfældet. Hvorfor hmm....
Vi gjorde en nærmere gennemgang samme dag, af tyske/andre forums. Forums der alle havde testet nævnte modeller på nettet. Vidste det sig at PV600. Har noget som PV60.- 42/50" Ikke har. Når vi snakker om billede.
Der er tale om 3D Farvemanagement System. Og et andet tysk beskrevet system. Som vi ikke kunne oversætte. Som jo også må siges at retfærdiggøre mere prisen bedre. Systemer hvilket gjorde deres til at farverne tog sig endnu flottere ud. Der var mere knald på. Det hele så mere overbevisende. Ik alene var rød mere rød og blå mere blå osv.... Hvid var meget mere skarp. Ja hvid kunne man fristes til at sige. Sort var der ikke noget at se på. Som jo er særdeles godt på de nye modeller, over hele linjen.
Forskellene var rimelig store på 42" kontra 50" Hvor den store var noget mere bleg i det hele. Nok mest grundet den større skærm. Denne effækt havde PV60. 42" slet ik. Men ikke samme boost på farverne som PV600. Hvilket lige skal siges ikke tog sig unaturlig ud. Men imponerende.
Så nej. De er bare ikke helt ens. Dertil kommer Højttalerene - Finish/Design - Kort læser....