| Forfatter |
|
zylo Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige modtaget min projekter med posten i dag, og det blev til en Liesegang Emotion 4100 (identisk med Optoma hd7100?). Lige et hurtigt spørgsmål: Jeg skal tilslutte min bærbare comp, og vil høre om der er umiddelbart forskel på at bruge S-VHS udgangen frem for VGA udgange...eller visaversa. Mvh Rasmus
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
VGA tilslutning er at foretrække frem for S-VHS. Hvis du har mulighed, vil jeg anbefale dig at prøve begge tilslutninger, så kan du selv se forskellen.
/Henrik
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er min erfaring at tv-out (s-video) på bærbare PC'er er så ringe at de er noget nær ubrugelige. Der er uden tvivl undtagelser til dette, men jeg vil helt klart anbefale VGA udgangen.
|
| Til top |
|
| |
zylo Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det hurtige svar  Sagen er at jeg har et s-vhs kabel, men ikke et vga kabel. Men hvis vga burde være det bedste, så vil jeg helt sikkert købe et.
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med vga kablet får du også RGB signalet med. Det gør du ikke hvis du bruger svhs. Svhs er det dårligste måde at overføre billedsignal efter composite __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
zylo Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det vist blevet slået helt fast at VGA kablet er vejen frem. Men det afleder næste spørgsmål; Er der nogle mærker som I vil anbefale? Jeg er på et økonomi budget, så det skal ikke være toppen af poppen, men derimod et kabelt med et godt performance/pris niveau. Glæder mig til solen går ned og jeg kan få slået den projekter til
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har benyttet mig af et alm. godt skærmet EDB VGA kabel med godt resultat. Jeg har ikke sammenlignet med dyrere alternativer, så jeg skal ikke sige, om man kan opnå en gevinst ved at investere i et dyrere ditto fra en "anerkendt" kabelproducent.
Et skærmet EDB VGA kabel bør ikke koste mere end et par hundrede kroner for 10 m.
Hvis din projektor har indgang for 5 x BNC kan du også anvende et kabel med "VGA" stik i den ene ende og 5 x BNC i den anden. På min gamle CRT PC skærm opnåede jeg bedre farver med denne løsning frem for et alm. VGA kabel.
/Henrik
|
| Til top |
|
| |
zylo Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kablet skal nok enten 7,5 eller 10m, men da det ikke primært bliver over comp jeg skal bruge projektoren, så bliver det et billigt kabel. Så kan jeg bruge noget mere på at koble min dvd afspiller til. Har lige set min første film, og damn det var nice at få lidt mere end de normale 21"  Tusind tak for hjælpen, imponerende så hurtigt at man kan blive lidt klogere
|
| Til top |
|
| |
Karlson Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 17 November 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
zylo skrev:
Kablet skal nok enten 7,5 eller 10m, men da det ikke primært bliver over comp jeg skal bruge projektoren, så bliver det et billigt kabel. Så kan jeg bruge noget mere på at koble min dvd afspiller til. Har lige set min første film, og damn det var nice at få lidt mere end de normale 21" Tusind tak for hjælpen, imponerende så hurtigt at man kan blive lidt klogere
|
|
|
Jeg har sendt dig en privat besked. da jeg har et vga kabel til salg hvis du skulle være intreserret ?
|
| Til top |
|
| |