Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 00:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: BeoSystem3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MartinJS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 22 November 2006 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Overvejer at anskaffe mig det nye Beosystem 3 fra B&O. Da min pung ikke kan følge med til at købe BeoVision 4 skærmen sammen med, vil jeg
høre om der er nogen der ved om det kan køre med andre skærme? -og hvilket ét ville være godt dertil. Jeg ville gerne op i 50". Er der noget man
må undvære ved ikke at bruge B&O's egne skærme eller er der enddag fordele (ud over pris). Man skal vel ha' noget der virker kun som skærm,
da BeoSystemet er tuner og lyd. Har spurgt 3 forskellige forhandlere og fået 3 forskellige svar...
Til top Vis MartinJS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinJS

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Sendt: 26 November 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

MartinJS

Se BeoSystem 3 tilslutningspanel i nær billede Tryk her.  Når billedet er åbnet, trykket så på stort billede.

Læs: BeoSystem 3 Pressemeddelelse - 10/8-06. Læs her hvad BeoSystem 3 kan.

PC'en som omdrejningspunkt.      

MartinJS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Har læst og kigget på dine links. Men jeg synes stadig ikke det giver et entydigt svar. Jeg kan se at der er DVI ud, men betyder det at man kan
sætter en hvilken som helst skærm til. Har et plasma TV DVI ind. Eller er det en monitor jeg skal lede efter? Og hvad med den funktion der tilpasser
billedet efter lyset i rummet. Får man stadig den? Og tilpasning af et 4:3 signal til skærmens 16:9 format. Får man den. Og og og. Er lidt ude på dybt
vand...

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 December 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

MartinJS

BeoSystem 3 er ennu så ny at det er svært at finde andre svar end hvad du selv kan se
på det matriale jeg har sendt. Mit foreslag: Tag en snak i et Beocenter der kan de nok
give dig svarene du mangler.

MartinJS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2006 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Det var det første jeg prøvede -3 forskellige, 3 forskellige svar. Derefter en opringning til B&O's kunde service der lovede at finde ud af det, men
aldrig ringede tilbage. Super service til den pris...

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

nogen update på denne.... kan godt li konceptet med at samle billede og surround del i et

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Januar 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Anderledes tv-koncept fra B&O

Scenemester fra Bang & Olufsen

BeoSystem 3 er Bang & Olufsen første globale tv-koncept, der stort set kan håndtere alle gængse tv-signaler i hele verden.

af Jes Schyum fredag d. 11. august 2006

Denne kasse fra B&O kan fungere som centrum for alle videokilder og andet udstyr.

Det nye BeoSystem 3 er en masterenhed til hjemmebiografens plasmaskærm, projektor og projektionsskærme.

Der skulle være kræset ekstra for både billede- og lydgengivelsen, så man får det bedst mulige billede, uanset om signalet er et traditionelt analogt signal, eller om der er tale om et High Definition signal.

Systemet fungerer som centrum for alle videokilder og andet udstyr. Det er bygget på et fuldt digitalt grundlag og har et væld af tilslutningsmuligheder, der gør det muligt for dig at anvende alle de eksterne kilder, du måtte ønske.

Designet og konstruktionen gør op med rodet af tilslutninger og kabler – alle tilslutninger er placeret foran, så de er nemme at komme til og ledes langs siderne via det aftagelige kabelcover.

Uanset om det indgående signal er terrestrisk- eller satellitbaseret, eller om lagringsmediet er en HD-DVD eller BluRay-DVD, skulle high definition-billedkvaliteten fremstå tydelig.

Der er mulighed for at dreje lydbilledet og tilpasse det til præcis den situation, du ønsker – uanset om det er med en monitor eller projektionsskærm.

Dette betyder, at det er muligt at dreje et 5.1 surround sound-lydbillede fra et sted i rummet til et andet og tilpasse det din placering og skærmopsætningen blot ved hjælp af Beo4 fjernbetjeningen.

Bang & Olufsen mener, at de sætter nye standarder for billedkvalitet, da BeoSystem 3 bygger på et fuldt digitalt grundlag, samt at både analoge og digitale signaler er optimeret digitalt.

B&O kalder BeoSystem 3 ’komplet HD’, fordi de overgå HD Ready-standardens krav. Farvegengivelsen og støjreduktionen er blevet forbedret, og vi kan nu selektivt overvåge og forstærke selve billedindholdets kontrast. Dermed forbedres opfattelsen af det virkelighedstro billede generelt.

BeoSystem 3 kan behandle én milliard farver fra det indgående signal. Tidligere generationers tv-teknologi er kun i stand til at håndtere 16 millioner farver.

BeoSystem 3 kan tilsluttes en projektor og en panelskærm på samme tid. Ofte er projektionsskærmen og plasmaskærmen ikke placeret på samme væg, men lydoplevelsen skal stadig matche skærmoplevelsen fuldstændigt.

BeoSystem 3 koster 51.000 kroner.

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2007 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

hmm, en dyr lille sag....men den opfylder jo kravene ;o)

- kan den tilsluttes alle skærme med HDMI ?    og kan den betjenes uden at man har B&O anlæg ?

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Januar 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Knoxville ja det er et godt spørgsmål, så det syntes jeg du skal stille B&O.

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

vil jeg gøre...   men det er vel bare en dyr surround processor... med HDMI

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes