| Sendt: 05 December 2006 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
Måske er det hele gå i sig selv igen.
|
|
|
Nej, det tror jeg ikke du skal regne med. Heldigvis. I Amerika er der mange kanaler der sender i HD, og da flere og flere danskere køber HD-ready fjernsyn, så er det 100 % sikkert det også kommer til Danmark. Kan dog godt forstå hvis du synes udvikling går langsom i forhold til et land som USA. Men synes mange af dine indlæg har en tone hvor du ikke tror på HD. Dette forstår jeg ikke helt. Det er sandt at HD medierne ikke er blevet modtaget med kyshånd, pga. af de to kæmpende formater. Men at det bliver standard sammen med HD tv er jeg ikke i tvivl om. Når først folk har set HD kanalerne på deres fjernsyn i stedet for SD kanalerne, så vil de have HD. Og når først de har HD kanalerne, så kan de ikke leve med kvaliteten af DVD længere. Da VHS var standard, var der os mange skeptikere overfor DVD fordi at VHS var jo "godt nok" til den almindelige forbruger. Men folk vil have større og bedre hele tiden, især i USA. Os i Danmark har dog minimal indflydelse på om HD bliver standard, da vi udgår en meget lille markedsandel. Indkøringstiden på HD-kanaler og Blu-Ray/HD-DVD bliver hel sikkert længere end indkøringen af DVD, men at det bliver standard er jeg ikke i tvivl om. Canal Digital har lige nu 2 HD kanaler: Discovery HD & Cmore HD+ De regner med at have en programpakke klar med 3-6 HD kanaler i løbet af starten næste år. Så det er på vej
|