Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 19:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Grønt TV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 16 December 2006 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Inden jeg dropper det helt, vil jeg lige høre om nogen har et bud på afhjælpning af følgende problem: Har et 13 år gammelt Phillips 29" tv. Var det ypperste man kunne købe dengang for penge. Har indtil for kort tid siden leveret et kanon flot billede. Men lige med et fik hele billedet et grønt skær over sig ! Mennesker er grønne i hovedet og alt andet ser mere grønt ud en naturligt er. Det er værst når tv´et lige er startet op. Jeg har rodet med diverse farve/lys/kontrast uden noget godt resultat. Det skal også nævnes at i sommer havde jeg problemer med at øverste trediedel af billedet væltede periodisk. En afstøvning indeni med trykluft fjernede stort set problemet. Har kun vist sig få gange siden.

Hvis nogen mener at have en løsning, så sig til Ellers ryger det ud. Tror ikke det kan betale sig at sende det til rep.

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 December 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Lyder som om at billedrøret er kaput

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 December 2006 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Normalt er det sidste som gaar selve billedrّret. jeg mener er de rّde og blaa farver til stede, hvis billedet skulle vوre hvidt. Hvis der blot er den mindste anelse rّdt hhv. blهt burde det vوre et justeringsspّrgsmaal.

At øverste tredjedel vælter er i hvertfald et elektronisk problem og ikke selve Røret

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey

Novicen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Sendt: 18 December 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Trykluft?? - du har muligvis skubbet til en løs ledning med al den luft. Og det lyder osse som om én af farverne er stået af. Prøv om du kan "følge farverne" og tjek lodningerne. Bank evt. på ledninger og printplader med en skruetrækker eller noget...

Mvh.

Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 22 December 2006 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Skal selvfølgelig lige følge tråden op: Umiddelbart ingen løse ledninger. Det er så også noget tid siden jeg blæste det rent. Det er selvfølgelig gjort med forsigtighed.

Jeg valgte så at lede efter et brugt crt tv, da lcd stadigvæk ikke er godt nok, efter min mening. Det endte så med at jeg fandt et Phillips PW 9605 med pixel plus 2. Præcis 2 år gammelt med 3 års ekstra forsikring. Fik det for 4500 kroner. Efter at have brugt et par dage på justering, må jeg nok sige at det leverer et billede som jeg aldrig har set mage. Det er så rent og klart i billedet og perfekt i farverne, så man næsten skulle tro det var lyv. Må sige jeg er yderst tilfreds.

Det pudsige var iøvrigt at sælger havde købt en Pioneer fladskærm og måtte indrømme at det billedmæssigt ikke hang på Phillipset ! Men de havde møbleret om i stuen, og konen..........

Slutteligt: Hvis nogen har mod på at rode med et ældre Phillips, med et svagt grønt billede, kan det afhentes for en god kasse øl, hvis det har interesse. Der er både manual og fjernbetjening og alt fungerer, pånær det grønne skær.

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 23 December 2006 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Ja crt kan skam endnu

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes