| Sendt: 24 December 2006 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Forum Så fik jeg brugt det meste af dagen på det nye Aldi TV. Jeg har besluttet at returnere det, men jeg mener faktisk det på mange måder er et udemærket TV. Fjernbetjeningen er grim, klodset og meget retningsfølsom - jeg er ligeglad for jeg betjener alt med min Logitech Harmony 885 alligevel. Lyden er heller ikke special god, men det kan jo siges om de fleste TV - igen betyder det ikke meget, for jeg sender lyden via forstærkeren til de "rigtige" højttalere. Reaktionstiden er lidt lang, men ikke meget galt. Text TV er også lidt sløvt og lettere uintilligent, f.eks. kan det ikke gætte at næste side ikke findes (det kan mit > 10 år gamle Samsung 28" CRT).
Hvorfor så returnere det? Sortniveauet er ikke så godt, der er mere lys i venstre siden end højre, så baggrundslyset er ikke højkvalitet. Via TDC kabelTV (ej selector, blot analogt) står de fleste kanaler udemærket, dette vil naturligvis svinge meget afhængig af hvor godt signal man har, men det kan jo løses med forstærkere. Man kan ikke give TV'et hel skylden for dette, men de bedre TV kan præstere et flottere billede. Via HDMI 720p (opskaleret DVD) går det galt. Det er svært at få et ordentligt billed på skærmen. Via HDMI 576p (opskaleret analog TV) går det også galt, de fleste kanaler var bedre med TV'ets analoge tuner. Det er sært for min JVC DR-MH300 plejer at være god, det var den med en Sanyo Z4 projektor. Min mistanke går derfor på at TV'et har en skidt HDMI indgang og det er ikke til at leve med i længden. Jeg havde desværre ingen component-kabel, det ville ellers være interessant at prøve. Man kommer til at justere på biledet afhængig af kanal/ext. indgang - det ville være smart om indstillingerne blev gemt pr. kanal/indgang.
Jeg vil sige at TV'et er overraskende godt størrelse og pris taget i betragtning, mit er gråt (næsten sort) og det er nydeligt at se på.
Hvis du er interesseret i det kan det afhents for 7.900,- (så slipper jeg for at bakse det til Aldi :-) - bor i postnummer 2800. Jeg hentede det den 22. december og satte det til idag øh igår 23. december - god Jul forresten...
/Peter __________________ /Peter
|