Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Projektor for 5000. Ikke brugt. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Aagaard1000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 27 December 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Hej Alle.

Vil lige høre om det er muligt at finde en god projektor for ca. 5000 som ikke er brugt.
Tjener ikke voldsomt mange penge så det ville være rart med en der ikke kostede mere end 5000.
Mit værelse er meget lille (3 x 3 m) og jeg vil gerne kunne have et stort billede. Hvor mange tommer vil det ca. være muligt at få hvis afstanden på lærred og projektor er ca. 3 m?

Håber i vil hjælpe
- Anders.
Til top Vis Aagaard1000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aagaard1000 Besøg Aagaard1000's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 27 December 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Aagaard1000 skrev:
Hej Alle.

Vil lige høre om det er muligt at finde en god projektor for ca. 5000 som ikke er brugt.
Tjener ikke voldsomt mange penge så det ville være rart med en der ikke kostede mere end 5000.
Mit værelse er meget lille (3 x 3 m) og jeg vil gerne kunne have et stort billede. Hvor mange tommer vil det ca. være muligt at få hvis afstanden på lærred og projektor er ca. 3 m?

Håber i vil hjælpe
- Anders.

Af ren nysgerrighed: hvorfor må den ikke være brugt?

Du kommer ikke langt for 5.000 kr. hvis den skal være ny.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Aagaard1000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2006 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Pæren er jo ikke billig at skifte og de fleste brugte har en godt brugt pære.
Til top Vis Aagaard1000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aagaard1000 Besøg Aagaard1000's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 December 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Til 5.000 kr. ender du alligevel op med en projektor (ny) som har håbløst dårlige specs - det er svært at finde sensationer til den pris. Så hellere vente og spare lidt mere sammen - der er en del ting som man skal passe på med at købe for billigt, heriblandt projektorer!

Makrelsalat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005
Sendt: 27 December 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Ellers så søg lidt på de tyske elektronik hjemmesider. De må have en Sanyo Z3 for lidt over dit beløb! 

pukindk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 December 2006 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Til top Vis pukindk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pukindk

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 December 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Den her må være lige det du leder efter.

http://www.hifi4all.dk/Tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=2294

Men som Ronin er inde på, skal du nok ikke forvente mirakler. Hvis jeg var dig ville jeg spare 5k mere sammen. Så begynder det at blive nogle ok projektorer når man når op i 10k kr klassen.

Iøvrigt kan man sagtens finde en brugt projektor der ikke har kørt nævneværdigt mange timer.

MVH WRONG

Juri
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2006
Sendt: 27 December 2006 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

En Optoma HD70 kan fås i tyskland fra ny af for lige omkring 6.500 inkl. fragt - det vil jeg mene er dit bedste bud.

Ellers er det ikke så farligt at købe brugt. Mange der køber projektor bruger dem ikke særligt meget og derfor er det ikke det store problem at finde projektorer som har kørt 500 timer eller under, selvom de har 1-1½ på bagen. Du har under alle omstændigheder kun garanti på pæren de første 90 dage i langt de fleste tilfælde så hvis der er garanti på mekanikken burde du være rimeligt stillet så længe du får den demonstreret først.

På 3 meters afstand kan de fleste projektorer lave billeder op til 100", omend 72" (16:9) vil være at foretrække på den afstand hvis man skal holde ud at se på det.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 December 2006 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

På EDB-priser annonceres der med en Infocus SP-4805 til Kr. 5055,-  Det er faktisk en rigtig fin projektor. Bortset fra den lave opløsning, har den fine specs! Den vil jeg klart anbefale hvis man har et budget på 5000 Kr.

Jeg forstår godt du vil undgå at købe brugt. De fleste brugte projektorer, der er til salg er jo alt alt for dyre. I køb/salg/bytte sektionen er der f.eks. en der har en 1½ år gammel SP4805 til salg for Kr. 7000,- En ny koster som sagt Kr. 5055,- + fragt. Det hænger ganske enkelt ikke sammen. Det er en skam at man ikke kan sætte sin gamle bil til salg her på hifi4all. Jeg har en Golf 2 fra 1984, og den må da være mindst en ½ million værd

Juri
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2006
Sendt: 27 December 2006 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Jeg kan heller ikke forestille mig at der er nogle af de mennesker der rent faktisk får solgt deres ting, og hvis der er nogen der køber dem ... ja så er de sku' også selv ude om det.

Folk og deres brugtprisfastsættelser er generelt til hampen i Danmark, men det er ikke alle der lider af sygdommen - ligesom der er gode og dårlige tilbud i detailhandlen er der det skam også på brugtbørsen.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 December 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

pukindk skrev:

Infous X2 og 4805 kan varmt anbefales

Hvad gør X2 anbefalelsesværdig? Det vil være en stor fejl at tro at X2 er en forbedret X1!

Jeg er ikke specielt gode venner med SP4805, men skal det koste 5000,-, er det nok ikke det dummeste man kan sætte sine penge på.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

pukindk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 December 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Ville også hellere anbefale X1, men mener, men det ved du måske, ikke den forhandles mere. Er den ikke helt udskiftet med X2?

4805 er også mit bud i den prisklasse.

Til top Vis pukindk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pukindk

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 27 December 2006 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

pukindk skrev:

Ville også hellere anbefale X1, men mener, men det ved du måske, ikke den forhandles mere. Er den ikke helt udskiftet med X2?

X1 er udgået forlængst, ja. X2 er _ikke_ en direkte afløser til X1. X1 var en "cross-over", en blanding mellem business-projektor og hjemmebio-projektor. Den havde Faroudja de-interlacer, video-mode hvor det hvide segment i farvehjulet blev slået fra, og væsentligt lavere lysstyrke end X2. Efter X1 blev modellen "delt i to", en hjemmebio-model SP 4805, og en business-model X2. I X2 er _alt_ hvad der gjorde X1 interessant for hjemmebio-brugeren skrællet væk, og den har fået en kraftigere lampe som generer mere end den gavner i hjemmebio'en. Desuden er tiden godt og grundigt løbet fra 2-speed farvehjul i hjemmebio'en. X2 er bedre til business, men langt ringere til hjemmebio, end X1. Hvis man vil have opgraderet X1-ydelse i hjemmebio'en, så er det SP4805 man skal gå efter.

At jeg personligt hellere ville eje en Sanyo Z1 er så en helt anden ting.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Aagaard1000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg nu siger 10.000 i stedet hvilken projektor skulle det så være?

Makrelsalat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005
Sendt: 29 December 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Stadigvæk en Optoma HD70 ville være mit bud... 

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 December 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Makrelsalat skrev:
Stadigvæk en Optoma HD70 ville være mit bud... 

Også mit!

puggie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2006
Sendt: 30 December 2006 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Z3 er også en fin projektor. Jeg gav 7000.- for den i Januar så den er nok faldet til 5000 i dag et år efter. Jeg kan ikke rigtig se en grund til at give mere, har set dyrere setups, men synes ikke merprisen er det værd. Z3eren understøtter High Definition (720p/1080i) og DHCP via HDMI, den har lens shift og silent mode (22 dB).

Hvis du beslutter dig for at handle dyrere så må det være et krav med en 1080p projektor og så længe de ikke fåes til menneskepenge (SU-penge ;) ..) så hold dig til de billigere projektorer.

Udover selve projektoren skal du også bruge et lærred og der kan jeg anbefale screen goo det er virkeligt godt og ligeledes billigt. Lidt kabler skal der også til.

Til top Vis puggie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af puggie

Aagaard1000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2006 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har også kigget en del efter Sanyo Z3 men kan simpelthen ikke finde nogen danske forhandlere længere. Vil helst undgå at købe i tyskland.

StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 21 Januar 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Aagaard1000 skrev:
Jeg har også kigget en del efter Sanyo Z3 men kan simpelthen ikke finde nogen danske forhandlere længere. Vil helst undgå at købe i tyskland.

Sanyo har garanti i DK selvom du køber i DE

Har selv z3, og er MEGET glad for den

hasselstream
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Januar 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

hva med en infocus IN 72 på pixmania.com til 5600kr, det er efter min mening en rigtif god projektor, havde selv købt en hvis det ikke var fordi min kæreste ikke ville have en. Men kunne nu godt finde på at købe den alligevel, hehe, for når først den er her er der ikke nogen vej tilbage.

Der er også en dansk forhandler der har den til ca samme pris, prøv at kigge på edbpriser.dk.

Men loft beslag er billigere hos pixmania.

Mvh. morten.

Til top Vis hasselstream's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselstream

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes