Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 23:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: "Forkert" opløsning på plasma-tv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Hej!

Hvis man har et plasma tv med en opløsning på 852 x 480, hvad vil der så ske, hvis man sender et 1280x720 signal til det? Vil kvaliteten være virkelig dårlig eller vil det bare være en smule grumset? Eller vil den slet ikke kunne vise billedet?

Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

det afhænge jo at tv'et

De fleste tv kan sagtens modtage højre opløsning end selve panelet

Men et plasma tv med den lille opløsning er jo ved at være et par år gamle

Hvilken model er der tale om

Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Sendt: 01 Januar 2007 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Ja ved godt det ikke er det helt nyeste, men er studerende og er lige flyttet i lejlighed, så har ikke ligefrem mange ppenge at gøre godt med.

http://www.ciao.co.uk/Panasonic_TH_42_PWD_7__6317919

Det er denne model. Men lige nu, er det perfekt med den opløsning da jeg har en Panasonic AE200 som har samme opløsning. Men det skal jo nok snart udskiftes med en projektor med 1280x720 og så opstår problemet.

Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Jonas_h skrev:

Ja ved godt det ikke er det helt nyeste, men er studerende og er lige flyttet i lejlighed, så har ikke ligefrem mange ppenge at gøre godt med.

http://www.ciao.co.uk/Panasonic_TH_42_PWD_7__6317919

Det er denne model. Men lige nu, er det perfekt med den opløsning da jeg har en Panasonic AE200 som har samme opløsning. Men det skal jo nok snart udskiftes med en projektor med 1280x720 og så opstår problemet.

Plasma-tv´et har intet til fælles med projektoren, så hvor opstår problemet?? Og hvorfor er det perfekt at de har samme opløsning?

Opløsningen er bare for lav på skærmen - så simpelt er det. Så hellere vent, og køb en med 1024x768 istedet.

Her er et godt bud : http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?emne=produkt& amp; amp;gruppenr=Panasonic%20TH%2037%20PV%2060%20EH

Den fåes i 42" til ikke ret meget mere - typisk kan den findes til omkring 12500,00 kr.

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Sendt: 01 Januar 2007 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Problemet opstår, da man jo ikke kan klone skærmen i to forskellige opløsninger. Og jeg gider ikke en løsning hvor man skal have mus osv frem og skifte opløsning alt efter om man ser på projektor eller tv. (Kører med MCE).

Men mht. billed er jeg ikke så kritisk igen. Så længe skærmen er stor og har god kontrast så går det nok.

Og det tv du viser er altså næsten dobbelt pris af hvad jeg har set...

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Jonas_h skrev:

Problemet opstår, da man jo ikke kan klone skærmen i to forskellige opløsninger. Og jeg gider ikke en løsning hvor man skal have mus osv frem og skifte opløsning alt efter om man ser på projektor eller tv. (Kører med MCE).

Men mht. billed er jeg ikke så kritisk igen. Så længe skærmen er stor og har god kontrast så går det nok.

Og det tv du viser er altså næsten dobbelt pris af hvad jeg har set...

Hvad er grunden til at du vil klone skærmen? Der er vel ingen ide at se det samme  steder på én gang?

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Sendt: 01 Januar 2007 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Nej, men hvis jeg ser tv osv vil jeg bruge mit tv og hvis jeg skal se film, vil jeg tæænde projektoren. Så er man jo også nødt til at klone skærmen?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes