Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 09:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sony KDL-40X2000. Dårlig opbygget menu? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bigbird
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Har lige lavet en anden tråd med et opløsningsproblem, og blev lidt ekstra sur på mit LCD tv :)

Også ville jeg lige hører om jeg var den eneste, som havde meget dårlige erfarringer med det menu system, og selve softwaren i det TV....

Her er nogle af de "Fejl" som jeg mener at TVet har, men det kan også blot være mig som ikke kan finde ud af at bruger menuerne korrekt :)

• Zoom funktion som 4:3, 16:9, Bred, Smart og Zoom er globale !! Dvs at hvis jeg vælger DR1 skal vises i 16:9, så bliver ALT vist i 16:9, på trods af at nogle andre kanaler ser bedre ud i 4:3, og andre igen bør være i smart. Dette gælder også de andre indgange som HDMI og Komponent.. MEGET MEGET MEGET belastende. Selv mit gamle Dantax kunne huske forskel på kanalerne. HÅBER at det er en brugerfejl fra min side, men jeg syntes at jeg har været alt igennem.
  • Lyd typen kan ikke fastlåses... Så jeg kan ikke tvinge den i stereo uanset signalet.. Problemet opstår typisk på TV3 eller også er det TV3+,  at lyden står og svinger lidt (Måske pga lidt dårligt signal). Så den står og skifter imellem mono og stereo (Tror jeg at det er). Der kommer et lille logo til højre med 2 små højtalere, når problemmer opstår. Og der er meget forskel i lydstyrken :(
  • Ligeledes så er styring af f.eks Skarphed, Støjreduktion globale igen.. Således at de gælder både ved det analoge billede fra tuneren, og via HDMI signal fra DVDen...

Andre der har samme oplevelser, eller er det mig der ikke kan finde ud af det ? :) Og det STØRSTE kritik punkt er helt klar nr 1, de andre kan jeg dog lige leve med..

Til top Vis bigbird's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bigbird

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Der er ikke særligt mange TV der kan huske fra kanal til kanal hvordan Zoom funktionen skal stå typisk vil det være sådan at hvis du skifter station så skifter TV'et til Smart Zoom (eller hvad det nu hedder på de forskellige mærker) men jeg kan faktisk ikke komme i tanke om et mærke der kan gemme forskelligt fra kanal til kanal i Zoom funktion. Dog vil jeg mene at dit TV skulle skifte selv til 16:9 Zoom på DR1 og andre stationer hvis stationen bruger WSS systemet, hvilket jeg har lagt mærke til at TV2 ikke bruger og derfor er man nødt til at skifte selv til 16:9 Zoom.

Stereo lyden vil tv'et altid vælge medmindre signalet er dårligt, nu skriver du ikke noget om hvilke antenne forhold du har, om det er TDC kabel TV, Satelit eller et andet antennesystem.

Mht. til billed indstilling så plejer den også at være generel for alle stationer på de fleste mærker, så kan man sige at på et tv af den kaliber du har burde man kunne indstille forskelligt fra kanal til kanal.

Mvh.

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

bigbird
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

bøje skrev:

Der er ikke særligt mange TV der kan huske fra kanal til kanal hvordan Zoom funktionen skal stå typisk vil det være sådan at hvis du skifter station så skifter TV'et til Smart Zoom (eller hvad det nu hedder på de forskellige mærker) men jeg kan faktisk ikke komme i tanke om et mærke der kan gemme forskelligt fra kanal til kanal i Zoom funktion. Dog vil jeg mene at dit TV skulle skifte selv til 16:9 Zoom på DR1 og andre stationer hvis stationen bruger WSS systemet, hvilket jeg har lagt mærke til at TV2 ikke bruger og derfor er man nødt til at skifte selv til 16:9 Zoom.

Problemet er at det ikke er alle kanaler der sender dette signal ud, eller også sender de et forkert signal. Det bevirker så at nogle af kanalerne, der kan man se at toppen mangler, fordi at man kun kan se halvdelen af deres logo...
Okay... Så er jeg pludseligt blevet meget mere glad for Dantax, fordi de vidste da hvordan at man skulle gøre det så :)

Det er jo ikke fordi at der fylder helt vildt meget i TVets hukommelse, at huske at denne kanal altid skal vises i 16:9, og en anden kanal altid i Smart....

Fordi det MEGET irriterende at have givet så mange penge for et fjernsyn, som ikke kan meget simple ting... Nu kørter jeg lige igennem kanalerne, og f.eks DR2 sender så et signal der kræver zoom.. Når jeg så har kigget lidt der, og zapper videre, så skal jeg sætte TVet tilbage til 16:9... Nu kom jeg til mediacenteret, og det kræver så zoom... :( 

bøje skrev:

Stereo lyden vil tv'et altid vælge medmindre signalet er dårligt, nu skriver du ikke noget om hvilke antenne forhold du har, om det er TDC kabel TV, Satelit eller et andet antennesystem.

Det er TDC Kabel TV... Det er kun på 1 eller 2 kanaler at den gør det... Men ville så bare ønske at man kunne fastfryse den kanal, således at den ikke skiftede hele tiden, da det er irriterende at høre på...

Skulle have brugt noget mere tid i SonyCenteret, og selv prøvet at stå og skifte rundt i kanalerne, og ikke ladet mig imponere af en sælger :(

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Da du har TDC Kabel TV bør du købe dig en Selector så får du det rigtige 16:9 signal på dit tv, fordi når du ser 16:9 analogt mister du faktisk billed information/linier, der hvor der er sort i top og bund på analog tv (dit tv bruger 16:9 zoom her så du ser ikke disse sorte bjælker) men på Digital TV selector der vises alle linier i ægte 16:9 (her bruger dit TV "Widescreen") unden at der går billed informationer/linier tabt dette er den eneste rigtige måde at se ægte 16:9 på.

Og med en selector ville du formentlig også slippe for lyd problemerne.

Derudover skal du ikke være ked af dit TV det er jo et af de ypperste TV på markedet i top 5, og det havde ikke været meget anderledes hvis du havde valgt et andet mærke mht. de ting du beskriver.

Men det er da rigtigt at sådanne små finesser bare burde være der. men da fladskærmene kom var det ligesom om at de startede forfra med funktioner i starten var det jo bare en fladskærm og så kom der lidt hurtigere tekst-tv i billed forbedrings chip osv. så det kommer vel en dag, men end til da skal du nyde dit meget fine tv (og købe en selctor).

mvh. 

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

bigbird
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2007 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Ja, du har nok ret...

Jeg forventede nok bare lidt mere, da jeg havde givet en del mere for det, end for mit gamle Dantax 32" badebar fra midt 90´erne

Angående selector, så havde jeg overvejet det, men da jeg har mediacenter, så er det ikke en videre god løsning...
Men har dog overvejet 2 x digital tuner til mit mediacenter, desværre skal jo så også ud og have 2 x Selector SmartCard fra TDC eller have en halvdyr box, som kan dele det kort imellem 2 digital TV tuner...

Men okay, det forhindre mig jo ikke at have en selector stående, også kører analogt på mediacenteret indtil videre....

Men HADER bare selectoren, da den jo er lige som en sat boks, således at man skal skifte kanaler på den, istedet for på tvet...

Er der ikke noget med at der var kommet en ny selector æske, hvor der var enten noget DVI eller noget HDMI ? Eller blev den trukket tilbage igen...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes