| Forfatter |
|
Aagaard1000 Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal have et lærred til en Optoma HD 70. Det er nok begrænset hvor mange tommer jeg kan få (der er kun under 3 m. fra projektor til lærred) men jeg vil helst have det så stort som muligt.
Det skal være et billigt lærred.
Hvilket?
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aagaard1000 skrev:
Skal have et lærred til en Optoma HD 70. Det er nok begrænset hvor mange tommer jeg kan få (der er kun under 3 m. fra projektor til lærred) men jeg vil helst have det så stort som muligt.
Det skal være et billigt lærred.
Hvilket?
|
|
|
Jeg synes 12k for et 82" Stewart fastrammelærred er billigt, henset til lærredets kvaliteter. Hvad er billigt for dig? __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Aagaard1000 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg vil i hvert fald ikke give mere end hvad projektoren har kostet 
Ved godt at jeg på ingen måde vil kunne få mirakler for den pris men for mig er billigt ca. 1000 kroner.
Måske noget hjemmefusk?
|
| Til top |
|
| |
Aagaard1000 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror i stedet jeg ændrer spørgsmålet til: Hvilken farve skal screen goo'en være? Grå/hvid?
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvid den matcher jo bedst til Optomaén som er dejlig hvid ;)
Det kommer vel i bund og grund an på hele dit setup, det idielle ville være en lille farveprøve af hver som du kunne smøre på en plade og så kaste et testbillede op på. Ved ikke om de sælger små "smagsprøver".
Ellers knald et rullegardin fra IKEA på en fastramme, de fåes i hvid og grå, se om det ikke kan dække dit behov i første omgang. Materialeudgifter til 60" lærred ca. kr. 250-300,-.
|
| Til top |
|
| |
Aagaard1000 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Hvid den matcher jo bedst til Optomaén som er dejlig hvid ;)
Det kommer vel i bund og grund an på hele dit setup, det idielle ville være en lille farveprøve af hver som du kunne smøre på en plade og så kaste et testbillede op på. Ved ikke om de sælger små "smagsprøver".
Ellers knald et rullegardin fra IKEA på en fastramme, de fåes i hvid og grå, se om det ikke kan dække dit behov i første omgang. Materialeudgifter til 60" lærred ca. kr. 250-300,-.
|
|
|
Men kan man så ikke få mere end op til 60" hvis man vælger den løsning?
|
| Til top |
|
| |
Filur999 Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Tupplur" hedder mørklægningsgardinet fra IKEA.. Det fås op til 200x195cm ~ 78" i bredden, hvilket igen giver et 16:9 billede på ca 89" diagonalt.. Så det kan sagtens fås større..
Du skal selvfølgelig vælge det hvide gardin, og så kan du selv skære det til i ønsket bredde.. Eller endda klæbe det på en (grundet på begge sider) MDF plade og banke et par sorte lister på i kanterne til et billigt fastrammelærred..
Jeg kører selv på tredje måned nu med et gardin som lærred, og er fint tilfreds med det, og selvom jeg har lærredsdug og ligge jeg har fået engang skal jeg lave tests for at se hvad der leverer det bedste billede når jeg skal have banket et fastrammelærred sammen engang.. skal lige have sat en skillevæg op i stuen først  __________________ I know what you're thinking, 'cause right now I'm thinking the same thing. Actually, I've been thinking it ever since I got here: Why oh why didn't I take the BLUE pill?
|
| Til top |
|
| |
Feeble Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 671
|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undersøg først hvor stort det skal være. Optoma'ens zoom funktion er ikke særlig god.
|
| Til top |
|
| |
kaizer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 437
|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|