Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 16:39   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Parallelimport af plasma - et problem?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Steen2000
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 90
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Flere at udbyderne på nettet at Panasonic PV60 sælger tilsyneladende produkter der er prallelimporteret.

Skal man holde sig fra det, eller er det fløjtende ligegyldigt - service, garanti etc.

Laptops påstår at det for PV60 / PV600 ikke har betydning for undertekstningen

 

Til top Vis Steen2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steen2000
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Steen2000 skrev:

Flere at udbyderne på nettet at Panasonic PV60 sælger tilsyneladende produkter der er prallelimporteret.

Skal man holde sig fra det, eller er det fløjtende ligegyldigt - service, garanti etc.

Som forbruger burde du kunne være fløjtende ligeglad. Dit retsforhold er til sælger og ikke til producent. At nogle sælgere så lader evt. længere afhjælpningstid gå ud over kunden, er så en anden sag.  



__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Det har ingen betydning hverken for undertekster på PX'erne eller for service generelt. Min PV60'er er parallel-importeret af Tape Connection og er i skrivende stund til reparation i Odense.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
fabigold
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 April 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Det har ingen betydning hverken for undertekster på PX'erne eller for service generelt. Min PV60'er er parallel-importeret at Tape Connection og er i skrivende stund til reparation i Odense.

Hvad er der galt med dit tv, Naiera?

Men hvorfor købe paralelimporteret hos Tape Connection? F.eks. koster Panasonic TH-42PV600 22.000 kr. hos Tape Connection men flere Panasonic Centre sælger det for under 20.000 kr.

Til top Vis fabigold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fabigold
 
KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

>>fabigold

Velkommen til

Nu koster 42pv600 kun 18000 hos tc Var der inde sidste weekend med svigerfar...



__________________
Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
Til top Vis KaZZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KaZZ
 
Pallenaldo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
Steen2000 skrev:

Flere at udbyderne på nettet at Panasonic PV60 sælger tilsyneladende produkter der er prallelimporteret.

Skal man holde sig fra det, eller er det fløjtende ligegyldigt - service, garanti etc.

Som forbruger burde du kunne være fløjtende ligeglad. Dit retsforhold er til sælger og ikke til producent. At nogle sælgere så lader evt. længere afhjælpningstid gå ud over kunden, er så en anden sag.  

Den længere afhjælpningstid er pga at fx TC skal sende tv'et til en anden forhandler i udlandet, og så står den forhandler for reklamationen? I teorien burde det vel alligevel kun max give 3-4 dages længere afhjælpningstid - alt efter hvor i verden, at firmaet har importeret fra.

Kan der være andre problemstillinger, at man skal tage højde for? Digital tuner? Eller virker en DVB-T tuner overalt/er de ens worldwide?
Til top Vis Pallenaldo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pallenaldo Besøg Pallenaldo's Websted
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

TC sender ikke til nogen som helst forhandler i udlandet! Som sagt er mit parallel-importerede TV købt hos TC i Århus og det befinder sig nu på et værksted i Odense, hvor de er pænt langsomme om at komme igang med at reparere det...

Og som jeg også skrev tidligere, så virker den digitale tuner i de europæiske PX'ere fint her i landet.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
Pallenaldo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
TC sender ikke til nogen som helst forhandler i udlandet! Som sagt er mit parallel-importerede TV købt hos TC i Århus og det befinder sig nu på et værksted i Odense, hvor de er pænt langsomme om at komme igang med at reparere det...

Og som jeg også skrev tidligere, så virker den digitale tuner i de europæiske PX'ere fint her i landet.
Nu snakker jeg generelt om digitale tunere ikke lige i et "PX" tv.

Men så er der ikke rigtigt nogen ulemper ved at købe en billigt parallel importeret tv?
Til top Vis Pallenaldo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pallenaldo Besøg Pallenaldo's Websted
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Pallenaldo skrev:
Den længere afhjælpningstid er pga at fx TC skal sende tv'et til en anden forhandler i udlandet, og så står den forhandler for reklamationen? I teorien burde det vel alligevel kun max give 3-4 dages længere afhjælpningstid - alt efter hvor i verden, at firmaet har importeret fra.

For en god ordens skyld vil jeg lige nævne, at min kommentar ikke er myntet på TC. Jeg ved ikke, hvorledes TC ordner reklamtioner på deres parallelimpoterede varer. 



__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Pallenaldo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:

Pallenaldo skrev:
Den længere afhjælpningstid er pga at fx TC skal sende tv'et til en anden forhandler i udlandet, og så står den forhandler for reklamationen? I teorien burde det vel alligevel kun max give 3-4 dages længere afhjælpningstid - alt efter hvor i verden, at firmaet har importeret fra.

For en god ordens skyld vil jeg lige nævne, at min kommentar ikke er myntet på TC. Jeg ved ikke, hvorledes TC ordner reklamtioner på deres parallelimpoterede varer. 

Det er min heller ikke. Skrev fx, da  jeg ikke lige er inde i hvilke firmaer, der importerer fjernsyn - men TC blev nævnt i den sammenhæng.
Til top Vis Pallenaldo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pallenaldo Besøg Pallenaldo's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes