Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 01:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: TH 37 PV 60 EH eller Toshiba 37 WLG 66? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
neonsolen80
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 03:15 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Skal have et nyt tv til stuen, og har kigget på de to overnævnte. Har kun læst rosende ord om de to herinde.

Hvilket et vil i så anbefale? Kan det passe at der er problemer med danske undertekster på Toshibas?

Til top Vis neonsolen80's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af neonsolen80

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

PV60'eren giver uden tvivl bedre billedkvalitet og er det bedste valg, såfremt brugen af dit TV minder om den måde man brugte et CRT TV på. Hvis du skal bruge skærmen som 'stor computer skærm' 50% af tiden, og kan leve med ringere kvalitet på f.eks. TV og DVD, så er det Toshiba du nok skulle vælge. Ellers, så er Panasonic'en det nemme valg.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

neonsolen80 skrev:
Kan det passe at der er problemer med danske undertekster på Toshibas?

Jeg har INGEN problemer med undertekster på Toshibaen...

Om Pana'en er meget bedre skal jeg lade være usagt - jeg synes Toshibaen er et fantastisk LCD-TV. Og til 8500,- er det næsten en foræring IMHO... 

Dongo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

Du har sikkert bemærket at det er et stærkt omdiskuteret spørgsmål herinde, med rette, for svaret er ej heller så ligetil, men læs selv:

På www.trustedreviews.com finder du en test af henholdsvis Panasonic TH-37PX600 og Toshiba 32WLT66.

Det er ikke helt de modeller du efterspørger, men næsten:

37PX600 er reelt en 37PV60 plus DVB-T tuner, bedre lydchip og bedre højtalere. (Den kommer desuden i et andet design)

32WLT66 er præcis den samme model du efterspørger, bare i 32". Den hedder blot "WLG" på denne side af Nordsøen.

Karaktererne i de to tests kan vel godt bringes her:

Panasonic:

Toshiba:

Det bedste er dog selvsagt at du selv vurderer de to apparater i virkligheden, for det er til syvende og sidst en smagssag...

Mvh
Til top Vis Dongo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dongo

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige læst anmeldelsen af Panasonic TH-37PX600 på siden der henvises til. Nu kender jeg ikke trustedreviews særlig godt, men hvordan giver de deres point? Giver de dem releativt i forhold til markedes andre fladskærme eller absolut i forhold til "perfekt billedkvalitet".

For hvis de mener, at der kun er plads til én "kasses" forbedring for billedkvalitet på de to skærme, så er de da ude på dybt vand, hva?

Desuden så bør der da ikke være tvivl om, at Panasonics model leverer det bedste overordnede billede - uanset hvad trustedreviews siger. Det er i min mening ret useriøst det der skrives om apparaterne på den side.

Dongo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2007 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen skrev:
Nu kender jeg ikke trustedreviews særlig godt, men hvordan giver de deres point? Giver de dem releativt i forhold til markedes andre fladskærme eller absolut i forhold til "perfekt billedkvalitet".

Ikke godt at vide!?

Men uanset om det er det ene eller det andet, består det samme problem, nemlig at sammenligningsgrundlaget for en given bedømmelse hele tiden rykker sig en vej: Opad.

Egenskaber, der det ene år bedømmes til 9 af 10, bedømmes måske blot til 8 af 10, eller sågar 7 af 10, et år eller to senere. Dette enten fordi man i mellemtiden forventer at få langt mere for pengene, eller fordi udviklingen ganske enkelt har gjort at den opnåelige maksimumydelse i mellemtiden er rykket en klasse eller to op. Tests bliver forældede så at sige.

Da testene i det aktuelle eksempel er lige gamle, og apparaterne endvidere ligeså, kan de dog godt læses sammenlignende; selvfølgelig med tanke på at bedømmelsen idag ville være en tand skrappere.

Mvh

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Sendt: 14 Januar 2007 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Dongo, du har fat i det essentielle for et vurderingsgrundlag der er relativt. Men hvis man vurderer det absolut, bør antallet af stjerner ikke variere fra i dag og 3 år frem. Det er klart, at man så skal have en indgående viden og en rimelig klar reference for, hvornår et billede er perfekt eller næsten perfekt; to ting som anmelderen i Panasonic anmeldelsen hvert fald ikke udviser.

Det sidste er næsten umuligt at praktisere, specielt hvis man samtidig henvender sig til den brede konsumgruppe. Af disse årsager, og dem du selv er inde på, er jeg også modstander af at give stjerner, elefanter eller point på helt tredje vis. Det er måske fordi jeg selv er anmelder, men jeg synes en konklusion skal stå med ord, for ord kan fortælle alt det point ikke kan. Erkendt, det er mere brugervenligt og let at gøre det på den anden måde, men i min mening er det misvisende.

Dongo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2007 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Brugervenligt er nemlig der, hvor skoen trykker.

Anmelderne opfinder så disse skemaer, grafer, point eller lign, som gør sammenligningen let, men problemet her er netop, at det ikke er muligt foretage en absolut sammenligning, for hvad er absolut perfekt?

Absolut perfekt er vel, "som at være der selv". Det kan det jo på den anden side aldrig blive, og der starter balladen. Anmelderen går fra start på kompromis med sit eget princip.

Det tyske blad "Audio" lagde meget ambitiøst en sådan absolut attitude for dagen i sin tid. Det højst opnåelige var 100%. Der blev efterhånden mere og mere trængt i toppen af skalaen, og i dag er denne skala for længst sprængt, og man taler ikke om procent længere men om point (punkte).

Det britiske "What Hi-Fi" går en helt tredie vej. De taler om "value for money". To produkter til henholdsvis £300 og £3000 kan således godt begge få fem stjerner, men også dette kriterie lider under at nye og ældre produkter i samme prisklasse vanskeligt kan sammenlignes helt kritikløst.

Det ærligste er en nøje beskrivelse af stærke og svage sider, hvilket dog ikke er rigtig brugervenligt. Nogle brugere synes nemlig at sådanne "døm selv" forklaringer er ubrugelige. Flertallet orker nemlig ikke at sætte sig ned og læse stribevis af tests, når de fra tid til anden står overfor anskaffe sig dette eller hint, uagtet om det er H-Fi, bil, brændeovn, lystyacht, eller hvad ved jeg.

Mvh

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Sendt: 15 Januar 2007 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Dongo, du har helt ret. Jeg er meget enig i dine synspunkter.

Jeg kan se, at der også er opstået en del diskussion her på siden, på baggrund af nogle af Hifi4alls tests. Det er ikke samme problemstilling, men set i kontekst kunne det da være sjovt at starte en tråd mellem redaktører og brugere, hvor man går i dialog om, hvad der forventes i en test. Måske ikke for at rationalisere anmeldelser fuldstændig, men mere for at samle op på feedback og kritik i almindelighed. Den anden tråd behandler emnet en smule, men stemningen er meget negativ - og så diskuteres alene ét aspekt.

Det behøver ikke at handle om Hifi4alls tests, for personligt har jeg jo ingen interesse i dette, så som sådan er det nok noget mere generelt der så skulle søges.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes