| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer an på prisen og hvad du skal bruge dem til. Og hvor brugte pærerne er - Nye pærer koster næsten lige så meget som en nyere og bedre (men stadig brugt) projektor.
Begge projektorer er dataprojektorer, ikke hjemmebioprojektorer. Det betyder flere ting:
1. De har paneler i 4:3, ikke 16:9
2. De er meget lysstærke, mere end nødvendigt til filmbrug - Infocus'en er faktisk så lysstærk at den ikke rigtig er egnet til at blive brugt i et mørkelagt rum når man skal se film (medmindre billedet er MEGET stort). Til gengæld er kontrastforholdet temmelig ringe i forhold til projektorer optimeret til filmbrug.
3. De støjer begge ganske forfærdeligt - over 35 dB. De larmer lige så meget som en dårligt dæmpet pc, og det er ikke rart når man skal se film.
Infocus projektoren er i øvrigt uforholdsmæssigt stor - ca en halv meter på hver led og vejer næsten 12 kg. Sonyen fylder ca som et a4 ark og vejer godt 2 kg.
Sonyen kan såvidt jeg ved ikke loftmonteres (kan ikke vende billedet), Infocus'en ved jeg ikke.
Jeg ville ikke give mere end max 1000-1500 for nogen af dem, men SKAL jeg vælge ville jeg nok vælge Sony'en (mest pga størrelsen og det lidt mere moderate lysniveau).
|