Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 12:05   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvordan ser jeg TV på min projektor? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Benqw100
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Hej Allesammen

Jeg har lige købt en projektor (Benqw100)

Jeg ved ikke så meget om signal, kabler, tv tuner osv.

Derfor vil jeg gerne bede om hjælp til, min spørgsmål

Hvordan får jeg min projektor til at vise TV?

( Er det noget med at bruge en gammel VHS sammen med projektoren)
I så fald - Hvilke kabler skal der bruges? - Gerne bedste mulige kvalitet.

Den har følgende Videoindgang: (S-Video , Composite video , Komponent , DVI )

Mange tak.
Til top Vis Benqw100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Benqw100
 
mich1352
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 544
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

En mulighed kan være at købe en digital tuner, som har mulighed for at overføre et component signal via scart udgang.

Så er du sikret bedst mulig billedkvalitet.
Til top Vis mich1352's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mich1352
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Brug en DVD-optager
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2359
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

En digital tuner eller DVD-optager (specielt hvis den har HDMI ud, så kan du vha. en adapter sætte den i DVI-indgangen) er nok de bedste bud som foreslået.

Ellers kan en VHS video (eller lidt bedre, en Super VHS med S-video out) bruges. Er det en standard VHS skal du bruge composite indgangen.

Har du en PC med tv-tuner ka denne også sættes til.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 
ThueVT
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Den har vist ikke scart indgang den projector?

Så er der composit indgangen tilbage - det går nok(hvis du har alm. kabel tv er kvaliteten ret ringe uanset hvilken indgang du bruger)

Du får nok brug for et kabel der kan lave din scartudgang på videoen om til komposit (du kender måske det omvendte - til spillekonsoller og karaokeanlæg er der et stik med et rødt, hvidt og gult stik på den ene side og scart på den anden) - det gule stik skal til projektoren og de rød/hvide er lyd, som du kan proppe i anlægget eller et par PC højttalere og lignende

Til top Vis ThueVT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ThueVT
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes