| Forfatter |
|
jony Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 22 Januar 2007 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Goddag.
Så er jeg så småt ved at være klar til at hoppe med på fladskærmsvognen. Mit valg står nu mellem Panasonics TH-42P*60E eller Samsungs LE-40M71B Jeg har prøvet at søge på LE-40M71B her i forummet for evt. kritik/problemer, men har ikke kunne finde noget brugbart. Jeg har kun set LE-40M71B irl, da jeg ikke har kunne finde nogen forhandlere i Odense der har TH-42P*60E stående, der er faktisk overraskende få der har Panasonic stående. Men jeg syntes der er et meget flot billede på LE-40M71B, så hvis TH-42P*60E kan vise noget der er lige så godt eller bedre så er jeg ikke bange for at købe det ubeset.
Det skal primært bruges til tv brug, da jeg har en Sanyo Z3'er der tager sig af at vise film fra DVD. Men det skal også bruges som monitor til en Mac mini. Jeg syntes bedst om LE-40M71B's design, da TH-42P*60E er en øjebæ. Men jeg vil hellere betale for noget der ser godt ud når det er tændt frem for noget der er pænest når det er slukket - hvis I forstår En anden ting er at jeg har brug for enten PIP eller PAP da jeg har en kamera (Det er sat til via Komposit) jeg har brug for at kigge på en gang i mellem. Det er kan jeg ikke rigtigt finde ud af om nogen af modellerne har.
Så jeg kan virkeligt godt bruge nogle udsagn fra folk der har eller har haft erfaringer med ovenstående modeller samt, nogen der bruger TH-42P*60E i forbindelse med mediacenter Begrund gerne jeres svar..
Jony
|
| Til top |
|
| |
troelsit Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 22 Januar 2007 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jony - jeg ville helt klart vælge 42PV60 da den har meget bedre billedekvalitet end den Samsung du henviser til, men der kører evindelige mange diskussioner om det ene og det andet. Så den eneste der kan træffe den rigtige beslutning for dit køb er dig selv  PV60'eren hånterer TV-signaler en del bedre end samsung'en, men Samsung er måske en anelse bedre til monitor-brug.
Har I ikke en El-mutanten i Odense, de har som regel 42PV60 stående.
Husk iøvrigt at søg lidt i forummet på slanger, hængende hud, plamager, pixeleringer, ghosting og andre spændende ting 
|
| Til top |
|
| |
Steen2000 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 90
|
| Sendt: 22 Januar 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også i fasen "afsøgning af fladskræmsmarkedet". Jeg var i TapeConnection i Kbh. i lørdags. Der så jeg PV60 og Samsung M61.
Jeg synes DVD står ca. lige godt. Men analogt TV signal (en båndet optagelse af en TV-Avis) stod noget bedre på Panasonic'en. Faktisk stod PV60'eren ret sublimt i mine amatør øjne, lidt bedre en Pioneer'en ved siden af.
Du har ret i at den ikke er så pæn, men der er en hjemmeside hvor folk viser deres TV i eget hjem, og der tager den sig nu ret godt ud. Sølv er pænt diskret på en hvid væg. http://www.minhembio.com/
|
| Til top |
|
| |
benj0219 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 22 Januar 2007 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
pv60 har ikke pip, så skal du have en pv600, som er dyre men også pænere. Jeg havde valgt den hvis pengene var til det.
|
| Til top |
|
| |
troelsit Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2007 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
PIP-funktionen i sig selv er ubrugelig hvis du spørger mig.
Det er da sjovt nok at prøve i starten, men hvem gider se 2 kanaler samtidig?
|
| Til top |
|
| |
jony Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Troelsit Jeg har været i Elgiganten, ElectricCity, Fona, Merlin Og KT-Radio - Ingen hits. Ang. PIP, så skal jeg bruge det til et lille trådløst kamera jeg bruger til at holde øje med min søn, så det er ikke væsenligt at kunne se 2 programmer på een gang, men at kunne se 2 signal kilder TV + en eller anden ext.
@Steen2000 Jeg er vant til den grå farve fra mit CTR-TV, det er mere monitor looket jeg kan lide, der er det bedst hvis propertionerne på rammen er nogenlunde ens hele vejen rundt.
@benj0219 Jeg har kigget på pv600, men jeg tror ikke at pris forskellen er det værd. Men du har ret, det er meget pænere.
Jony
|
| Til top |
|
| |
KimA Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jony skrev:
@Troelsit Jeg har været i Elgiganten, ElectricCity, Fona, Merlin Og KT-Radio - Ingen hits.
|
|
|
Mærkeligt ! Jeg har set det i ElGiganten, både i Kongensgade og den ved Rosenkål centeret. Kim __________________ www.KWA-Elektronik.dk
|
| Til top |
|
| |
jony Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
KimA skrev:
jony skrev:
|
@Troelsit Jeg har været i Elgiganten, ElectricCity, Fona, Merlin Og KT-Radio - Ingen hits.
|
|
|
Mærkeligt ! Jeg har set det i ElGiganten, både i Kongensgade og den ved Rosenkål centeret.
Kim
|
|
|
Her for nyligt. Det var i sidste uge jeg var i den ved RGC. Men jeg vil da prøve igen, måske har jeg ikke kigget ordenligt efter. Den inde i byen syntes jeg er lidt tvivlsom, var den forøvrigt ikke luknings truet!?
|
| Til top |
|
| |
DanniS Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
I Elgiganten hedder den pv62e
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt ville jeg vælge Samsung'en - bla. på grund af risikoen for burn-in - både som monitor og med et relativt stillestående PIP-billede på en plasma.
Hvis du har adgang til digitalt TV, kan du opnå en kvalitet tæt på DVD - selvfølgelig afhængig af leverandøren. Jeg har en kombineret DVB-T/S boks - og specielt på Canal+ filmkanalerne er kvaliteten helt i top.
Du skal være opmærksom på, at det ikke er alle signalkilder, der kan kombineres frit med PIP. På mit Samsung LE-46M51B kan DVD (HDMI) kombineres med antenne, men jeg mener f.eks. ikke, at scart (RGB) og antenne kan kombineres - så undersøg det grundigt forinden, hvis det er et must.
|
| Til top |
|
| |
jensb Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg var i den ved rosengårdsceteret i lørdags for at tjekke den ud, og de havde både 37 og 42" stående, og derudover havde de den mest ringe service jeg endnu har oplevet
mvh jens
|
| Til top |
|
| |
troelsit Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elmutanten er en skandale...
De har en elendig service og er uvidende.
Det eneste positive er deres 30-dages returrregel, som man kan udnytte lidt
|
| Til top |
|
| |
jony Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 06:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godmorgen
@Kaso, Det er ikke et must med pip, jeg har bare været vant til det på mit gamle Sony CTR, at man lige hurtigt kan åbne det lille vindue, observere og lukke igen. Så har man ikke fornemmelsen af at har mistet noget af en film eller noget andet spændende. Omvendt, hvis det er relativt hurtigt om at skifte mellem div. input gør det heller ikke så meget. Jeg havde på et tidspunkt planer om at kopiere en bruger her inde fra (Strong) ang. en lille skærm han havde, men den var ikke længere til at opdrive, for når jeg ser film på PJ har jeg ikke nogen pip funktion.
 For en god og ordens skyld får I linket til den den tråd hvorfra jeg har hapset dette billede.
@Jensb og Troelsit, det er heller ikke et sted jeg ynder at bruge mine penge. Men jeg er glad for at nogen andre gør, så har man et sted at kigge på tingene inden man køber et andet sted. 
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Istedet for ovenstående lille skærm, kunne denne eller lign. måske bruges?
Kan ovenikøbet bruges til mange andre formål...
|
| Til top |
|
| |
jony Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften
@Kaso Da jeg konstaterede at man ikke længere kunne få denne skærm hos Sony. Kiggede jeg rundt på markedet for at finde noget tilsvarende, men syntes ikke rigtigt at der var noget af interesse. Jeg syntes det var lidt overkill at købe en skærm med tuner etc. når det i virkeligheden blot var en monitor jeg skulle bruge. Så projektet er lagt lidt på is til jeg falder over noget, en dag.
Nå, bortset fra det. Så var jeg i Elgiganten i dag, de havde ganske rigtigt en PV60 hængende, ja faktisk to, en 37" og en 42". Men de kørte alle sammen på et eller andet skod signal fra antennen. Og da jeg ikke gider tale med de mennesker der er ansat der for at få smidt en dvd på som minimum, gik jeg igen. Så jeg blev ikke meget klogere.
Nå, konen har fri i næste uge, så lokker jeg sq hende med en tur op til TC i århus. Det er alligevel der jeg har besluttet at købe hvis det er, desværre kører jeg i en sedan så jeg kan ikke have det med hjem Det er jo heller ikke sikkert der er noget på lager.
Men jeg kunne godt tænke mig om der var nogle der havde haft en computer af en slags sat til deres, og om de vil dele ud af deres erfaringer. Jeg har som sagt en Mac Mini som jeg vil sætte til via hdmi. Men hvis det er lige så uholdbart som at sætte det til mit CTR via komposit, så kan det godt være at Samsung'en er at fortrække alligevel
|
| Til top |
|
| |
jony Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, nu er jeg overbevist.
Det skal være P*60'ern
Se her
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
...og lige pludselig er jeg glad for at det var noget andet, de viste, da jeg stod og så på deres 103"-version
|
| Til top |
|
| |
sheep Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
  har lige bestilt et TH42PX60 EN tror jeg nok det hedder.... må huske at tjekke tv guiden grundigt inden jeg zapper rundt på det nye tv....
|
| Til top |
|
| |
troelsit Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
sheep skrev:
 har lige bestilt et TH42PX60 EN tror jeg nok det hedder.... må huske at tjekke tv guiden grundigt inden jeg zapper rundt på det nye tv.... |
|
|
Det bliver du glad for!! Jeg har et magen til.... Glæd dig til at se den digitale tuner i action - det er smukt 
|
| Til top |
|
| |
sheep Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg glæder mig os som et lille barn til juleaften - fik lige en bekræftelse fra TC i dag hvor der stod at tv'et er på lager - så jeg regner med det kommer i næste uge  __________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
| Til top |
|
| |