| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forstår jeg det rigtigt at du vil have den at stå ved en væg f.eks. mod øst, og så have den til at vise et billede på væggen mod nord?? i så fald kan du ikke bruge en DLP'er (der er til at betale) da den ikke har lens-shift, og derfor lyser lige fremad.. Der er du nødt til at have den centreret (i det vandrette plan) foran dit lærred.. Uden at vide det 100% ville jeg også skyde på at den har fast offset i det lodrette plan, så du skal have den at stå/hænge i en helt bestemt højde, for at få billedet i en bestemt højde på lærredet.. Det er netop (for mig) en af de store ulemper ved DLP (sammen med regnbuer, som jeg desværre også er ret overfølsom for)
Hvis du vil have alsidig opstilling skal du købe LCD.. Ex Panasonic AX-100 eller Sanyo Z5 (Eller de foregående modeller AE-900 og Z4) Her kan du nemlig rent optisk flytte billedet både i siden og i højden.. LCD's ulemper er så, hønsenet mellem pixelsne hvis man går tæt på, samt et ringere sort niveau..
Så det er en smagsag hvad man bedst kan undvære.. __________________ I know what you're thinking, 'cause right now I'm thinking the same thing. Actually, I've been thinking it ever since I got here: Why oh why didn't I take the BLUE pill?
|