Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 23:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hitachi Plasma 42PD8600? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Landsbytosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 09 Februar 2007 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Jeg er på udkik efter en fladskærm men kan ikke helt blive enig med mig selv om hvad der skal vælges efter at hve set Sharps XD1 52 " ;) Dette er pengene dog ikke til.

Jeg har derfor kik på en Hitachi 42PD8600. Men jeg kunne ikke lige finde nogle der anbeflaer den frem for Panasonic eller Pioneer... Er der en grund til dette?

Den kører med et 1024X1080 Alis panel, som alt andet end lige har en højere opløsning end mange af konkuranterne i samme pris klasse men er der noget jeg ikke har opdaget... Er der noget med billedet eller hvad gør at der ikke bliver talt om den i så stor stil som Pioneer og Panasonic Plasma? ( Ud over den ikke er super pæn ;) )
Til top Vis Landsbytosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Landsbytosse

Rahbek78
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Hitachi laver faktisk rigtig gode skærme.

De er dog ikke alle steder. Og er heller ikke over det hele på nettet. Det kan måske være derfor.

Dog vil jeg anbefale dig 9700 modellen. Rigtig god skærm.

http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?re viewid=6908

Til top Vis Rahbek78's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rahbek78

Landsbytosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Rahbek78 skrev:

Hitachi laver faktisk rigtig gode skærme.

Det er også derfor det undre mig lidt at der ikke er nogle der taler mere om dem herinde?

Kvalitet og prisen ser ud til at være i top under 12k for 42" i Dk butikker så det er ikke i den tunge ende man efter en søgning herinde finder man ikke andre anbefalinger end Pioneer og Panasonic hvilket forvirre mig lidt.

Er dette fordi folk ikke kender til Hitachis plasma skærme eller er det et ringere billede. Umiddelbart er opløsningen alle på markedet overlegne så jeg kan ikke helt forstå det, da folk herinde typisk går efter kvaliteten og ikke de store mærkere bare fordi de er alle steder....
Til top Vis Landsbytosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Landsbytosse

Rahbek78
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Husk: Opløsning er ikke alt.

Og alle Hitachi´s modeller arbejder INTERLACED hvilket giver en anelse "judder" ved panoreringer etc. (Dog vil der altid være judder pga. af framerate osv. - det kan IKKE undgås)

Men ellers er de rigtig gode mht. kontrast/farver/tuner osv.

Husk på at Pioneer og Panasonic eksempelvis kan findes rigtig billigt på nettet/tyskland osv i forhold til DK listepris. Og det påvirker rigtig mange mennesker. Da man selvfølgelig så føler man har fået et godt produkt rigtigt billigt.

Du må ud og opleve med egne øjne.

Til top Vis Rahbek78's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rahbek78

taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Har hørt alis paneler ikke er samme kvalitet som de fleste andre paneler i samme prisklasse. Men søg på det herinde. Der står vist en del om dem

aalborg23
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg har fået tilbudt at købe et 2 år gammelt 42" plasma "Thomson Wysius", hvor TV tuneren er ekstern. Nypris dengang: 30.000 ca. Er der nogen der kender den model? Kan ikke finde noget på nettet om den....???  Help plz...

Og dette burn-in - hvis man får det på sin skærm - kan det så aldrig fjernes????

Til top Vis aalborg23's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aalborg23

Landsbytosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

aalborg23 skrev:

Hej, jeg har fået tilbudt at købe et 2 år gammelt 42" plasma "Thomson Wysius", hvor TV tuneren er ekstern. Nypris dengang: 30.000 ca. Er der nogen der kender den model? Kan ikke finde noget på nettet om den....???  Help plz...

Og dette burn-in - hvis man får det på sin skærm - kan det så aldrig fjernes????

hvis du kan få det for en 5.000 kr er det vel ok, kender ikke thomson selfigt meget men de skulle lave nogle ok produkter.

Burn in er det ikke altid muligt at fjerne når det først er der.

Mon ikke du skulle have lavet en ny tråd til dette spørgsmål?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes