Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 01:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung 40" lcd.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
m@dsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer at købe et 40" lcd af mærket Samsung, men er kommet i tvivl om hvilken model jeg skal gå efter. Skulle der mon være lidt hjælp at hente

m@dsen

m@dsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2007 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Kan det virklig passe at der ikke er nogen der kan hjælpe her

m@dsen

Mollovic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Det normale svar ville jo nok være at du slet ikke skal gå efter en Samsung :) Men jeg synes nu at deres N, M og F serier ser fornuftige ud... det skal dog være 71-modellerne eller højere!

Det afhænger meget af dig budget! Det hjælper som regel hvis man skriver hvad man er villig til at ofre på en skærm når man smider et indlæg...

Panasonic 37PV60EH
Pioneer VSX-1016-S
Pioneer DV-696AV-S
Pioneer S-SP410
Pioneer S-W90S
Playstation 3, 160GB, Slim
Til top Vis Mollovic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mollovic Besøg Mollovic's Websted

m@dsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2007 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Budgetet er ikke fastlagt, men som alle ved hænger kvalitet og pris sammen. Kan jeg gå ud fra at de dyreste skærme også er de bedste?

m@dsen

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Du skal vælge efter dit behov, men jeg mener du skal vælge mellem M71 og F71 og sådan som jeg ser det skal du vælge M71 hvis du ser meget TV, men er du rigtig film og spil freak og regner med at købe PS3 og/eller Bluray bør du nok købe F71 så du kan udnytte dens fulde opløsning, dog skal du være opmærksom på at hvis du vil bruge PC på F71 bliver internet siderne lidt svære at læse pga. den høje opløsning (også selvom man kan sætte DPi lidt højere) derudover får du heller ikke 100Hz billedforbedringen som er i M71

Jeg har personligt valgt M71 fordi jeg ser meget TV og bruger min PC på skærmen også.

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

Mollovic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Du kan gå ud fra at dine øjne kan fortælle dig hvilken skærm du skal ha'... tag ud og se dem 'in action' det er den eneste måde du finder det rigtige tv... men self. er der lidt til det med at jo højere pris jo bedre tv...

Panasonic 37PV60EH
Pioneer VSX-1016-S
Pioneer DV-696AV-S
Pioneer S-SP410
Pioneer S-W90S
Playstation 3, 160GB, Slim
Til top Vis Mollovic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mollovic Besøg Mollovic's Websted

m@dsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2007 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Så er der handlet, det blev et LE40F71B, et flot tv. Valget faldt på denne model pga. den høje opløsning (1080p) og kortlæsere til stort set alle formater.

m@dsen

troelsit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Hvad er det lige du vil bruge 1080p til?
Til top Vis troelsit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af troelsit

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

troelsit skrev:

lidt sent at komme med indput

men jeg er enig med dit spørgsmål. jeg vil tro man skal vel over 40" eller sidde meget tæt på tv'et før 1080 gavner noget som helst, andet end at tømme ens pengebeholdning.

skulle jeg ud og købe en samsung (har 32M51 og 40M51) ville det klart være en LE40N71. da den har det flotte kabinet. et 720 panel. og ikke det hæslige 100Hz
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena

m@dsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2007 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

troelsit skrev:

Svaret giver vel sig selv..... jeg regner ikke med at udviklingen er stoppet fra og med idag, der sker vel et eller andet mht. opløsningen der er tilgængeligt idag og i fremtiden, det være sig både tv-signal og dvd (blu-ray) der er faktisk dvd´er på market idag som kan spilles i 1080p.

Når man skal have nyt tv til de priser synes jeg det er klogt at tænke lidt fremad, istedet for at ævre sig om 1år eller 2.

Det er såment det jeg skal bruge 1080p til.

m@dsen

troelsit
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2007 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

jeg er ikke enig...

Udfra en generel betragtning synes jeg mange glemmer at tænke lidt mere kortsigtet når de investerer i teknologi. Alle taler om at TV'et skal være forberedt til dit og dat, og mange egenskaber er bestemt også brugbare.

Jeg synes bare ikke man skal købe et TV der først bliver reelt brugbart om 3-4 år. Det er så lidt 1080p materiale som er på markedet i DK, og ingen TV-kanaler har planer om at transmitere i 1080p.
Noget helt andet er den praktiske forskel på 720p og 1080p der kun er relevant hvis man sidder 2 meter fra sit TV - hvilket langt de færreste gør. Øjet kan bare ikke se forskel hvis man sidder længere væk.

Så for at gøre en lang historie kort så synes jeg folk skal fokusere lidt mere på hvad deres behov er her og nu samt et par år ude i fremtiden. Køb så herefter og skift skidtet ud igen om 3 år. Køb udfra billedekvaliteten set med egne øjne udfra de kilder der til rådighed idag og 2-3 år frem. Køb ikke pga en høj opløsning som sælgerne påstår er altafgørende.

Teknologien forbedres i lynende fart og priserne rasler ned. Når så engang det bliver aktuelt at have en 1080p skærm - så koster de måske 1/3 af hvad de gør idag og er meget bedre kvalitet.

m@dsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

andersena skrev:
troelsit skrev:

men jeg er enig med dit spørgsmål. jeg vil tro man skal vel over 40" eller sidde meget tæt på tv'et før 1080 gavner noget som helst, andet end at tømme ens pengebeholdning.

Jeg er ikke helt enig med dig der. Jeg mener helt klart der er forskel på 720p og 1080p, ellers er der vel ingen idé i at lave materiale i 1080p opløsning. samtidig er der jo heller ikke nogen der ved om det endelige HD-format bliver 720 eller 1080.

m@dsen

skulle jeg ud og købe en samsung (har 32M51 og 40M51) ville det klart være en LE40N71. da den har det flotte kabinet. et 720 panel. og ikke det hæslige 100Hz

troelsit
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

m@dsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2007 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

troelsit skrev:

jeg er ikke enig...

Det er der heller ikke nogen der siger at du skal være hvis vi alle var enige kunne vi ligeså godt lukke dette forum.

Udfra en generel betragtning synes jeg mange glemmer at tænke lidt mere kortsigtet når de investerer i teknologi. Alle taler om at TV'et skal være forberedt til dit og dat, og mange egenskaber er bestemt også brugbare.

Hvis du mener at ALLE taler om at et tv skal være forberedt til fremtiden, er din betraktning vel næppe general.

Jeg synes bare ikke man skal købe et TV der først bliver reelt brugbart om 3-4 år. Det er så lidt 1080p materiale som er på markedet i DK, og ingen TV-kanaler har planer om at transmitere i 1080p.

Vil du dermed sige at den udvikling der sker inden for de næste år bare bliver smidt i skrallespanden? 
Noget helt andet er den praktiske forskel på 720p og 1080p der kun er relevant hvis man sidder 2 meter fra sit TV - hvilket langt de færreste gør. Øjet kan bare ikke se forskel hvis man sidder længere væk.

Det er så din betrakning, og den har jeg fuld respekt for, jeg siger ikke den er forkert, men jeg mener bare noget andet.

Så for at gøre en lang historie kort så synes jeg folk skal fokusere lidt mere på hvad deres behov er her og nu samt et par år ude i fremtiden. Køb så herefter og skift skidtet ud igen om 3 år. Køb udfra billedekvaliteten set med egne øjne udfra de kilder der til rådighed idag og 2-3 år frem. Køb ikke pga en høj opløsning som sælgerne påstår er altafgørende.

Jeg har ikke købt mit tv ud fra at en smart sælger siger at det er fremtiden, men fordi jeg mener at kvalliteten på lcdpaneller er så god idag at de kan holde i mere end 2 eller 3år, og fordi jeg mener der kommer meget mere i 1080p.

Teknologien forbedres i lynende fart og priserne rasler ned. Når så engang det bliver aktuelt at have en 1080p skærm - så koster de måske 1/3 af hvad de gør idag og er meget bedre kvalitet.

Det kan meget vel være at du har ret når du siger at de kommer til at koste 1/3 af hvad de koster idag.

troelsit
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2007 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

m@dsen skrev:
troelsit skrev:

Hvis du mener at ALLE taler om at et tv skal være forberedt til fremtiden, er din betraktning vel næppe general.

Pointen er at 9/10 ikke har eller får 1080p material i hænderne de næste 3 år. Derfor er det irrationelt når så mange lige p.t. leder efter FULL HD fordi en sælger har sagt at det er ægte HD opløsning.

Vil du dermed sige at den udvikling der sker inden for de næste år bare bliver smidt i skrallespanden? 

Nej, der skal bare være mening i galskaben. Der er så mange andre parametre der er LANGT mere vigtig end opløsningen. Men fordi opløsningen er noget folk kan forholde sig til er det desværre også tit det folk går efter. Lidt ligesom digitale kameraer hvor folk går efter et højt antal MPixel istedet for at fokusere lidt mere på objektivets kvalitet.

Det er så din betrakning, og den har jeg fuld respekt for, jeg siger ikke den er forkert, men jeg mener bare noget andet.

Fair nok - som du selv siger behøver vi ikke være enige, men at man ikke kan se forskel over en vis afstand er matematisk dokumenteret

Jeg har ikke købt mit tv ud fra at en smart sælger siger at det er fremtiden, men fordi jeg mener at kvalliteten på lcdpaneller er så god idag at de kan holde i mere end 2 eller 3år, og fordi jeg mener der kommer meget mere i 1080p.

Fair nok! Det er også rent gætteri fra min side. Jeg tror bare at der er sket så meget om 3-4 år at man allerede begynder at kigge efter sit næste TV. Men det er jo individuelt. Mht. 1080p så mener jeg stadig ikke der kommer TV-transmition indenfor 3-4 år.

Det kan meget vel være at du har ret når du siger at de kommer til at koste 1/3 af hvad de koster idag.

Så set over tid er det mere rationelt at købe et tidsvarende TV som viser et godt billede med nutidens kilder + 2-3 år selvfølgelig.

Mortus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005
Sendt: 27 Februar 2007 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

m@dsen skrev:

andersena skrev:
troelsit skrev:

men jeg er enig med dit sp�rgsm�l. jeg vil tro man skal vel over 40" eller sidde meget t�t p� tv'et f�r 1080 gavner noget som helst, andet end at t�mme ens pengebeholdning.

Jeg er ikke helt enig med dig der. Jeg mener helt klart der er forskel p� 720p og 1080p, ellers er der vel ingen id� i at lave materiale i 1080p opl�sning. samtidig er der jo heller ikke nogen der ved om det endelige HD-format bliver 720 eller 1080.

m@dsen

skulle jeg ud og k�be en samsung (har 32M51 og 40M51) ville det klart v�re en LE40N71. da den har det flotte kabinet. et 720 panel. og ikke det h�slige 100Hz

Undskyld jeg blander mig, men er EU ikke nået frem til en standard på 720p? Eller subsidiært, er det i det mindste ikke den vedtagede standard herhjemme? Det mener jeg bestemt at have hørt.. Jeg tror ikke at 1080p bliver specielt aktuelt de næste 10 år!
Til top Vis Mortus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mortus

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes