| Forfatter |
|
Franni Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, ved at se mig omkring herinde og se lidt i butik har jeg besluttet jeg skal have panasonic. Desværre er der kun plads til 37", men der er jo 3 at vælge mellem:
TH-37PV60E
http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1056435_l14/index.ht ml
Da jeg intet aner om de forskellige ting er det lidt svært for at vælge. Egentlig skal jeg bare se tv og dvd, og ikke alt muligt smart. Men derfor behøver jeg vel ikke gå på kompromis og købe det billigste hvis billedet ikke er det bedste?
På forhånd tak for hjælpen
Frans Schmidt
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
PA50 har lav opløsning, så det kan nok ikke anbefales, specielt når man tænker på, hvor lav prisen er på de andre.
PV60 og PV600 har samme billed, men sidstnævnte har et smartere design, bedre lyd, kortlæser og et par andre funktioner. Ofte er prisforskellen dog ret markant, så de fleste køber vist PV60, som fås helt ned til under 10.000, fx i Tape Connection.
Uden for Danmark findes også modeller med indbygget DVB-T-tuner (de hedder PX i stedet for PV)
|
| Til top |
|
| |
Steen2000 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 90
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kommer nye Panasonic modeller om et par måneder.
Jeg venter på dem
|
| Til top |
|
| |
Franni Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
vanderlay> mange tak, præcis hvad jeg manglede at vide.
Steen> Ja det har jeg set, men jeg ved ikke om jeg vil vente flere måneder, når vi når den tid, så er der nok noget andet smart/flot/godt som er lige på trapperne jeg så bør vente på istedet.
|
| Til top |
|
| |
Steen2000 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sandt. Årsag til at jeg venter er at jeg ikke er helt pjattet med PAna's nuværende design, og det er Pana der giver value for money som jeg ser det. Derfor vil jeg gerne lige vente og se de nye
|
| Til top |
|
| |
Franni Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deri er jeg enig, har ikke den store forstand men har da læst lidt rundt omkring. Kæresten er heller ikke helt tilfreds med udseendet, ville hellere have pioneers design, de fås vist ikke under 42". problemet er lidt at TVet skal være mellem 2 døre hvor der kun er 95cm at gøre godt med. Derfor ville jeg gerne have et højt design med meget smal ramme om i siden, altså ret store krav jeg stiller
Men, nu er forvirringen total, for når jeg så søger rundt for at finde priser, evt også tyske priser, ja så fås de jo i endnu flere udgaver med endnu flere bogstaver som er umulige for mig at gennemskue.
|
| Til top |
|
| |
Steen2000 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK. Vedr. modeller:
Du skal gå efter dem der hedder 60 (eller 600 for et dyrere design men samme indmad). PV er med analog tuner. PX med både analog og digital tuner. Hvis der er et E som fx. 60E betyder det blot at det er den europæiske model. Så det er ikke vigtigt om der står E eller ej, hvis bare du køber den i Europa.
Ovenstående er naturligvis vedr. Panasonics
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
I 600 er der også et meget bedre lydsytem, så hvis du ikke har noget anlæg er det et godt valg.
og vedrøenede de nye skærme kommer de ca. om et måned, og de er helt sorte.
de er med dvb-t tuner indbygget. og med 3 hdmi stik. __________________ Get HIFI or die trying c",
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
De nye skærme kommer ikke om en måned. De kommer senere, og man skal være hurtigt ude, hvis man vil have den i løbet af sommeren. Fabrikkerne kan slet ikke følge med efterspørgslen i starten.
I øvrigt er lyd ikke et vanvittigt godt argument for at købe PV/PX600. Prisforskellen ville være meget bedre brugt på noget ekstern lyd.
|
| Til top |
|
| |
Steen2000 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov!! Ved du at de allerede kommer om en måned, eller er det bare et kvalificeret gæt????
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har fået at vide af en lokal panasonic forhandler, at de ville kunne begynde at bestille dem om ca. et måned
Vil give Naiera ret i at det er bedre at bruge pengene på ekstern lyd, men hvis man ikke har pladsen er det jo godt med gode tvhøjtaler __________________ Get HIFI or die trying c",
|
| Til top |
|
| |
Franni Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker endnu engang for inputs, tror jeg har besluttet mig til bare at se at få bestilt den 60er, og så er det bare ærgerligt at designet ikke er helt i top, når det nu ikke rigtig kan blive et andet mærke. Ligemeget hvad er jeg dødtræt af den oldgamle kæmpe kasse som står og fylder. Tror jeg sparer pengene og dropper den 600 model, selvom det er lidt mere liret... Egentlig ville jeg betale hvad som helst for at få det flotteste og smarteste 37", men jeg ser jeg skal slippe ca 4000kr for lidt ekstra design (det er jo stadig ikke SUPER anderledes) og en anelse lyd. 50% af tiden jeg ser tv er aften/nat hvor man ikke kan skrue op anyway
Hvad angår de nye modeller, tjo, som sagt, tror ikke jeg orker at vente, så må jeg jo købe en nyny model om et par år igen ik?
|
| Til top |
|
| |
Franni Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2007 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu et uddybende spørgsmål. Fundet en tysker til 1068€ men det er en Plasma-TV TH-37 PV 60 EH inkl. Tischfuß.
EH?
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 15 Februar 2007 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
E = Europa og H = H-foden følger med. Det burde de alle hedde efterhånden.
|
| Til top |
|
| |
Steen2000 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2007 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk at købe hvor de modtager kreditkort i Tyskland. Og check fragtudgiften, den kan svinge MEGET!!
|
| Til top |
|
| |
Mollovic Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 15 Februar 2007 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det overhovedet betale sig at få det send fra tyskland når et 37PV60EH koster 9688,- her hjemme... i forhold til risici, reklametionsret og fragt er det så ikke de sidste 16-1700 værd at få det her i DK?? og så har du endda 2års garanti hos TC, hvis du vælger at købe det der....
__________________ Det er efterhånden ret old-school:
Panasonic 37PV60EH
Pioneer VSX-1016-S
Pioneer DV-696AV-S
Pioneer S-SP410
Pioneer S-W90S
Playstation 3, 160GB, Slim
|
| Til top |
|
| |