Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 17:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Optoma HD73 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Nogen som ved hvornår denne projektor kommer i butikkerne og hvilke butikker der sælger den - klubben måske?

Samt hvor meget den løber op i i pris?

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

The Elite skrev:

Nogen som ved hvornår denne projektor kommer i butikkerne og hvilke butikker der sælger den - klubben måske?

Samt hvor meget den løber op i i pris?

Ifølge denne artikel her på webstedet, så kommer den til at koste det samme som Optoma HD72i, som den jo afløser. Det vil sige Kr. 14.995,-

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1501&zoneid=1

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Sendt: 22 Februar 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Okay fedt.

Det er jeg spændt på. jeg står nemlig og skal til at købe projektor for første gang. Men bliver den forhandlet i klubben så? Hvornår kommer den i handlen?

På forhånd tak..

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Sendt: 23 Februar 2007 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Nogen som ved noget???

kreagpoeth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Februar 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Har faktisk lige været nede i klubben i  Århus for at se på HD72i og der forhørte jeg  mig om 73 og fik svaret at når den kom gik han stærkt ud fra at de også ville forhandle den... ellers er jeg sikker på at du kan få den i lydbutikken... hvor du også kan se hd72i (i kØbenhavn) skal selv over og se på den her på mandag....

Til top Vis kreagpoeth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kreagpoeth

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Sendt: 23 Februar 2007 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Okay. Det er jeg spændt på. Det bliver spændende og sammenligne den med infocus IN78! Men mon ikke den slår den - om end ikke, så hvert fald til prisen!

kreagpoeth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2007 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

præcis det jeg skal... lige hurtig ind i klubben og lure infocus og så videre til lydbutikken ;]

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Sendt: 23 Februar 2007 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Hehe ja men de har ikke fået HD73 endnu i lydbutikken, så det venter jeg lige med. Mon ikke den kommer inden for de næste par måneder..?

Rahbek78
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Hifi-Klubben's side er blevet opdateret med HD73 og de er på lager.

Til top Vis Rahbek78's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rahbek78

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Sendt: 09 Marts 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Ja har set det - og endda til samme pris som hd72i - klasse. Sådan en fyr tror jeg jeg køber, skal dog lige se den først.

Nu lige en anden ting. Nogen som har testet optomas op mod infocus in78. Den har jeg nemlig set og synes den var rigtig god. Optoma har nu også fået darkchip3, så det kunne være spændende at høre om i har set de to? Nogen?

kreagpoeth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2007 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

hey the elite som jeg jeg skrev tidligere har jeg være over og se hd72i i lydbutikken... og har set infocus in78... og 72i er så vildere meget bedre... der er en verden til forskel plus det er seriøst den bedste projekter jeg har set til film til under 30k.. og det samme kunne de kun sige inde i lydbutikken hvor de før har kun har solgt  infocus men efter de nye modeller fra optoma helt har skiftet... og han fortalte også hvordan de har haft den op mod projektere i 50kilo klassen hvor sælgeren bare pakkede sin projekter ned og gik :D men han sagde også at den eneste forskel på de to projektere 72i og 73 ville være sort niveauet som ville blive en anelse bedre men ikke noget man kunne se med mindre man satte dem op mod hinaden - og fortalte at de havde lavet det samme nummer før i tiden med deres gamle modeller.... men hvis prisen er den samme så skal jeg også have en 73...

ps: var faktisk lige ved at bestille 72i så skal da lige høre dem om hvad de så kan give af tilbud på 72i :D

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Sendt: 10 Marts 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Okay jeg troede faktisk hd72i var på højde med in76 - trods den er lidt dyrere. Men du siger den p***er på in78 også, det er jo bare super, men det kunne jeg nu godt tænke at undersøge lidt nærmere. men jeg glæder mig meget til at se optoma hd73 og tror også det ender med jeg køber den. Var som sagt inde og se in78 og synes den var rigtig god, så mon ikke det ender med jeg køber 73.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2007 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

The Elite skrev:
Okay jeg troede faktisk hd72i var på højde med in76 - trods den er lidt dyrere. Men du siger den p***er på in78 også, det er jo bare super, men det kunne jeg nu godt tænke at undersøge lidt nærmere.

Ja, det synes jeg lyder som en god idé.

Jeg har iøvrigt selv en Optoma HD72i. Da jeg købte den, så jeg også på Infocus in76, og jeg synes faktisk at de to projektorer var lige gode. Jeg synes begge projektorer er fremragende til prisen, og uanset hvilken man vælger, får man helt sikkert et godt produkt.

Grunden til jeg valgte Optoma´en var dens større offset, som passer perfekt ind i min opstilling.

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Sendt: 11 Marts 2007 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Ja det var også min mening. Men in76 er jo trods alt 2k dyrere. Men jeg synes der var et kæmpe spring fra in76 til in78. og hvad er forskellen på de to egentlig - udover in78 har den kostbare darkchip3. For synes den var så meget bedre at jeg godt kunne finde på at ofre de 8k mere. hvad vil det sige at den har et større offset?

kreagpoeth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

Jeg har iøvrigt selv en Optoma HD72i. Da jeg købte den, så jeg også på Infocus in76, og jeg synes faktisk at de to projektorer var lige gode. Jeg synes begge projektorer er fremragende til prisen, og uanset hvilken man vælger, får man helt sikkert et godt produkt.

er ked af at sige det men jeg har set dem begge og man kan se tydelig forskel på billedet... det er jo som dag og nat.... på en 76 72i og der er jo også en grund til at der er en del forhandlere der er gået over til optoma i stedet for infocus...

ved selv ikke hvem du har set den ved men jeg har set infocus 76 2 steder og det ene sted som jeg har set 72i slår den langt infocus'en og jeg har set det med den samme film plus nogle de havde....

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2007 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

The Elite skrev:

hvad vil det sige at den har et større offset?

Offset indikerer hvor meget billedet "forskydes" i forhold til projektorens linse. Forestil dig at projektoren hænger i loftet. Hvis projektoren har et offset på nul, vil billedets overkant være ud for linsens midtpunkt. Jo større offset projektoren har, jo længere nede vil overkanten af billedet være. På HD72i er overkanten af billedet ca. 35 - 40 cm. under linsens midtpunkt når billedet er 2 meter bredt, og det passede som sagt perfekt til mig.

kreagpoeth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2007 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

hey perejvind.... bruger du din hd72i til at se tv på.. og i så fald hvad benytter du som tuner?? og har du ellers hørt om noget som du i vil råde en til/fra... ??

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Sendt: 12 Marts 2007 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Nå okay sådan. Så det er lidt ala lens shift. Står til at skal købe projektor inden for de næste par måneder, og så er det lidt spændende hvad nyt der er derude. Men optoma hd73 lyder bestemt som fornuftigt bud. kører med en denon dvd2200 som signal kilde, og vil derfor bruge komponent indtil hd formaterne for alvor går i luften og investere i en hd-dvd/blurayafspiller, eller en som æder det hele.

Men har forhørt mig lidt rundt omkring ang. lærrede til en optoma - nogen foreslår et gråt mens de fleste foreslår et hvidt "hifiklubben". Men da jeg har hvide vægge ville et gråt måske være at foretrække??? I klubben sagde de at jeg aldrig nogensinde måtte bruge en grå dug til en infocus projektor, da det ville kunne ødelægge den forudindstillede kalibrering af maskinen...  Passer det?

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Sendt: 12 Marts 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

The Elite skrev:
Men har forhørt mig lidt rundt omkring ang. lærrede til en optoma - nogen foreslår et gråt mens de fleste foreslår et hvidt "hifiklubben". Men da jeg har hvide vægge ville et gråt måske være at foretrække???

Umiddelbart burde der være lys nok i sådan en fætter, og du har helt ret i din tanke mht. dine hvide vægge - en grå dug vil hjælpe kraftigt på sort-niveauet. Jeg skiftede for noget tid siden fra hvid til grå (jeg har også hvide vægge, lidt endnu i hvert fald...), og det gjorde MEGET for oplevelsen af kontrast. Men det stiller lidt større krav til lysstyrken i projektoren, man skal passe på at man ikke dræber lysstyrken i jagten på sort-niveau.

The Elite skrev:
I klubben sagde de at jeg aldrig nogensinde måtte bruge en grå dug til en infocus projektor, da det ville kunne ødelægge den forudindstillede kalibrering af maskinen...  Passer det?

Mnja... Hvis dugen er lavet ordentligt, så nej - forskellen på hvid og grå dug bør principielt kun være lysstyrken, og "kalibreringen" af projektoren fra fabrikken har kun noget med farver at gøre - lysstyrken afhænger bl.a. af billedstørrelsen, så det kan man ikke bare sådan "kalibrere" fra fabrikken.

Når jeg skriver "kalibrering" i anførselstegn, så er det for det første fordi netop projektorer kræver en del mere tweaking alt efter opstilling og rum, end fladskærme, og fabriksjusteringen kan derfor aldrig garanteres at være korrekt i praksis. For det andet, så er Infocus faktisk (ifølge de anmeldelser jeg har set) ikke bedre kalibreret til D65 end flertallet af konkurrenterne i dag er det i standard-indstillingerne, de praler bare mere med det end de fleste. Det er lidt nemt at sige "kalibreret til D65", når man ikke siger noget om hvor præcis en kalibrering der er tale om. Samsung siger også "kalibreret til D65" om nogle af deres LCD-tv - jo tak, plus/minus 20%, cirka...

Edit: Ups, f**kups med quotingen...

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Sendt: 12 Marts 2007 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

kreagpoeth skrev:
hey perejvind.... bruger du din hd72i til at se tv på.. og i så fald hvad benytter du som tuner?? og har du ellers hørt om noget som du i vil råde en til/fra... ??

Jeg svarer lige selv om du ikke spørger mig... Mine erfaringer med separate TV-tunere er ikke særligt positive. Jeg har opnået væsentligt bedre billedkvalitet med et S-video kabel fra en HD-optager, eller sågar composite fra en gammel VHS. Men når dét er sagt, så bør du med djævlens vold og magt få hevet noget digital-tv indenbords. Især på 16:9 udsendelserne er der milevid forskel, specielt når du er oppe i store billedstørrelser.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes