Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 08:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung PS42Q7H (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
maxxx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Marts 2007 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Hejsa !

Nu har Jeg fået fingerne i et Samsung 9.500 kr.

Jeg må sige at, jeg er utrolig godt tilfreds. Både hvis man kikker på pris, men også hvis jeg skal være helt ærlig (ikk´fordi det nu er denne skærm jeg købte ) men fordi jeg syntes den står rigtig flot i opløsningen. Køre med digitalreciver og Tv2 terristisk... alt Ok ingen skygger ikke noget med at hakke i billedet F.eks. håndbold/ fodbold.

MEN

Har har bemærket at den ligesom toner frem og tilbage med lys og mørk kontrast ??? nogen gange mere end andre. Tit er det ved mørke secener i film.

Er der nogen som ved om det er noget man kan slå fra, eller har en idé til hvad det kan være

Har selv en ide om at de kunne være reflekssion fra stort glas billede eller vinduesparti. Kan det have noget at sige,,,eller det ganske enkelt noget plasma skærme gør!!!

Venlig hilsen Maxx

Til top Vis maxxx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af maxxx

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 01 Marts 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

det lyder som dynamisk kontrast. hvilket efter min mening er til at de kan skrive nogle bedre specifikationer, man kan intet bruge det til reelt. find det i menuen og slå det fra 
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena

maxxx
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2007 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Det vil jeg prøve at finde i menuen tak for svaret

Hilsen Maxxx

maxxx
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2007 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

Kan ikke finde dynamisk kontrast i menuen ?

Hvad kan det ellers hedde / være.

Er der ikke andre med samme skærm der har dette problem ? Jeg er rigtigt godt tilfreds med skærmen ellers. Der kommer ikke meget støj fra den heller... Hilsen Maxxx

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

maxxx skrev:

Kan ikke finde dynamisk kontrast i menuen ?

Ud fra det du beskriver er jeg heller ikke i tvivl om, at det er virkningen af dynamisk kontrast du har observeret.

Prøv ændre picture mode til custom. Det burde give dig mulighed for at slå dynamisk kontrast fra. Jeg har dog ingen personlige erfaringer med dit Samsung tv. 

maxxx
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2007 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Er det også det samme som "Brugertilpasset"

For selv om den står i Brugertilpasset eller Standard. Kommer den til at tone frem og tilbage.

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2007 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

maxxx skrev:

Er det også det samme som "Brugertilpasset"

For selv om den står i Brugertilpasset eller Standard. Kommer den til at tone frem og tilbage.

Ja, custom er det samme som brugertilpasset. Det kan være du skal ind i servicemenuen for at deaktivere dynamisk kontrast. Hvordan du får adgang til servicemenuen ved jeg ikke.

EDIT: Har du prøvet de øvrige picture mode for at se om dynamisk kontrast kunne være slået fra?

maxxx
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2007 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Ja jeg prøvet de forskellige picture modes. Det er der ved dem alle sammen

Lige et spørgsmål du måske også kunne svare på. Det har ikke noget med DNIE at gøre Vel´

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2007 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

maxxx skrev:

Lige et spørgsmål du måske også kunne svare på. Det har ikke noget med DNIE at gøre Vel´

Jeg ved ikke om dynamisk kontrast er integreret i DNIe, men slå det fra du skal.

Ivanovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Leverede mit samsung tilbage netop pga. det du beskriver og så fordi jeg synes der var for meget støj i billedet selv på en HK DVD37 med et hdmi kabel til 500kr. Der var ligesom en masse grønne pixels der blinkede rundtom i billedet.
Hvis du har samme model som mig (der er stor forskel på menuerne på PS42Q7h alt efter hvornår de er lavet) så kan du kun komme af med det ved at slå DNIe fra fuldstændig. Det betyder at du ikke får nogen fordele i deres billedforbedringsmetoder og det system der beskytter dit TV mod burn-in. Du kan vælge enten eller. Du kan heller ikke bare gøre det i den almindelige menu, men du skal ind i det der hedder service menuen
OBS: det er et brud på garantien, men det skal siges at jeg ikke havde problem med at levere det tilbage, jeg slog bare indstillingerne til igen, så man ikke kunne se det.
Service menuen får du ved, når du har slukket fjernsynet at trykke på disse taster efter hinanden og så tænde tvet: menu, info og mute... eller også er det info, menu, mute. Når fjernsynet er startet op igen har du en menu. Der skal du gå ind i den der vistnok hedder "option block" nr 5. på listen. Derefter vælge samsung-micronas og gå ned og vælge "full bypass" slå den over til 00H istedet for 01H. Så har du slået alt det førnævnte fra inklusiv den irriterende blinken.

Men hvis jeg var dig ville jeg levere det tilbage og købe den nye Panasonic :D Det gør jeg.
Til top Vis Ivanovich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ivanovich

maxxx
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2007 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Hey jeg prøvet at komme ind i service menuen, som du skrev men det kan jeg ikke ! Slukkede fjernsynet og trykkede på "fjernbetjeningen" den rækkefølge som du skrev der sker bare ikke noget.

Har haft kontakt til Samsung DK forklarede dem problemet. De sagde at jeg skulle prøve "filmode" for der bruger skærmen ikke nogen Dynamiskkontrast ! Det hjalp heller ikke. Så skulle jeg prøve at køre DVD men der gør den det også  Selv hvis det er et playstationspil...

Han sagde fra Samsung at det ikke skulle være sådan og at jeg kunne få den byttede inden for 14 dage  Håber kun det var i denne model

Ivanovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2007 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Ja, det lyder i hvert fald akkurat som mit problem. Også grunden til at jeg ikke vil have en ombytter, for man mister jo tilliden til det. Fik også at vide der ikke skulle være noget når man satte den til film, men det var der alligevel, og det var p***e irriterende. Har på fornemmelsen det er en serie-fejl...

Mht. service menuen, kan ikke helt huske rækkefølgen men det er de taster. De skal tastes lige efter hinanden og så tænde for fjernsynet. Men jeg kan huske rækkefølgen på fjernbetjeningen, du starter med den der sidder længst nede i midten, så lidt op til venstre, og derefter mute.

Milca15
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

De fleste billige LCD skærme er ikke gode til at vise sort. Så hvis det irritere dine øjne allerede nu, ummmm. Hvis det var mig ville jeg skynde mig at bytte det til noget bedre!

Good luck

Til top Vis Milca15's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milca15

maxxx
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2007 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Godaften Milca15

Nu er det en Plasma. Men "anyway" er det noget der er træls at se på.

Jeg talte med forhandleren fra Tyskland idag. Han var meget venlig og sagde, at det skulle selvføldig byttes !

Det er dog lidt af en køretur, men jeg har da ogå sparet ca. 5.5000 ved at købe det der  

Jeg vil bytte det og prøve igen. Men er det samme problem med det næste Samsung vil jeg se mig om efter noget andet !

I sammme prisklasse og design hvad kunne det evt. være ???

Jeg har brugt ca. 10.000 kr. for dette... Og designet er skú da flot

Hilsen Maxxx 

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Netop problemet ! Et af markedets pæneste - når den er slukket ! Vi er en del, der har leveret tilbage under returretsperioden .

De nye Panasonic  er lige på trapperne, og kommer åbenbart til at koste ca 10K i Tyskland. Og Panasonic er altså normalt i en helt anden liga .   

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Milca15
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Også godaften til dig Maxx!

Det fremgik ikke af dit indlæg hvilken type skærm der var tale om, blot at det var en Samsung. Så for mig lød det som et LCD... Sory!

Til top Vis Milca15's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milca15

Ivanovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2007 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

En god tommelfingerregel, fladskærm med P i modelnummeret er for det meste plasma ;) Har endnu ikke set nogen der afkræfter reglen. Desuden er det ikke fordi han synes den viser dårlig kontrast, men derimod at den blinker ret ofte, nogle gange flere gange efter hinanden, for at "forbedre" billedet, men det virker lige stik modsat.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes