Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 16:23   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Projektor valg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brandt00
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 133
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Hej alle i kloge hoveder :)

Jeg har lige et hurtigt spørgsmål ang. projektor valg.

Hvilken en ville i vælge: Infocus X1, Infocus 4800, Infocus 4805, Sanyo Z2 eller Epson EMP-TW10?

Den skal bruges til at se film på i et mørktlagt rum.

Mvh Martin

Til top Vis Brandt00's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brandt00
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2359
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Infocus X1: Dataprojektor - 800x600, støjniveau 37 dB

Infocus 4800: Ditto

Infocus 4805: Hjemmebio generation 1 - 854x480 (NTSC opløsning), støjer en del, vistnok 31 dB

Epson EMP-TW10: Ditto

Sanyo Z2: Hjemmebio generation 2 - 1280x720, støjniveau 26 dB

 

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 
Brandt00
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 133
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Ja, desværre så skal den Z2 have ny pære og den koster jo lidt.

Skal lige siges at det bare skal være en udemærket begynder projektor.

Til top Vis Brandt00's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brandt00
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2359
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Tjah - de to første er helt uegnede. De larmer mere end en hårtørrer, og billedet er 4:3, ikke 16:9.

De to næste er da ok "begynder" projektorer, men larmer stadig en del, og opløsningen er for lav til at vise en PAL DVD uden at skulle skalere billedet NED. Du skal i alle fald ikke gøre billedet alt for stort, for så bliver du generet af at kunne se de enkelte pixels.

Jeg vil dog mene at man hurtigt bliver sulten efter "lidt mere", og så er Z2 ikke helt tosset. Hvad skal du give for den..?

edit: jeg henviser her til "min" rækkefølge, da de er ret ens 2 og 2, bortset fra z2'eren..!

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 
Brandt00
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 133
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Infocus X1: 1800 kr.

Infocus 4800: 2800 kr.

Infocus 4805: 5000 kr.

Epson EMP-TW10: 2800 kr.

Sanyo Z2: 2000 kr.

Til top Vis Brandt00's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brandt00
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2359
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Hmmm, er ikke lige sikker på hvad en pære til en z2 koster, men nok i nabolaget af 3000 kr..? Du skal i hvertfald glemme infocus 4805 - den er alt for dyr. En z2 med ny pære til 5000 er ikke helt tosset - men det var måske værd at kigge efter en z3 i samme prisleje der ikke behøver ny pære.

Hvis budgettet er 3000 plus/minus, så må det være Epson'en i dette felt...

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 
Brandt00
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 133
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Okay. Tak for hjælpen.
Til top Vis Brandt00's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brandt00
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes