| Forfatter |
|
ottosen Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har læst lidt om det nævnte TV, og synes det virker fint nok til mig. Jeg søgte et full hd tv, og det står der det er. Dog tænkte jeg at jeg ville læse nogle forskellige reviews inden jeg begav mig ud i et egentlig køb..og det var her jeg faldt over følgende information:
As an HD monitor, the 40F71 is a tantalising full HD option, especially
given its appealingly low price. But its lack of both 1:1 1,920 x 1,080
video playback and a digital tuner, together with one or two colour
inconsistencies, mean we can’t give it a completely unreserved thumbs
up.
Hvorfor står der her at den ikke kan køre 1920*1080 og hvad er 1:1?
Tak på forhånd, håber i ved det :)
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
1:1 pixelmapping går ud på at vise nøjagtigt det samme som kilden, f.eks. hvis du har tilkoblet en pc og kører clone på de 2 skærme vises nøjagtigt det samme på begge skærme hvis tv'et understøtter 1:1 pixelmapping... der er dog mere i det end det jeg lige skrev...
Der står jo også bare at det ikke understøtter 1:1 pixelmapping ved 1920x1080 og at det mangler Digital tuner... Sådan forstår jeg det i hvert fald, for det understøtter altså "Full HD" 1920x1080P
|
| Til top |
|
| |
ottosen Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, så det at det ikke understøtter 1:1 har ingen umiddelbar indflydelse på min afspilning af blu-ray og ps3 gaming?
Ved godt det er lidt specifikt, men vil bare så nødig lave et stort fejlkøb.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan godt være at det understøtter 1:1 pixelmapping ved lavere opløsninger end 1920x1080...
Der må jeg være dig svar skyldig... Jeg ved ikke om det har nogen indflydelse her...
EDIT: Fandt noget om emnet her: http://en.wikipedia.org/wiki/Widescreen
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
At den ikke understøtter 1:1 pixelmapping i 1920x1080 betyder højst sandsynligt at den laver overscan som ikke kan slås fra eller at den skalerer det indkomne billede ned til en lavere opløsning ifb. deres behandling af billedet og så skalerer det tilbage til 1920x1080 bagefter. Ikke optimalt hvis du spørg mig - men jeg har heller ikke set TV'et...
|
| Til top |
|
| |
mattias.dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 77
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
F71'eren laver overscan via HDMI og du kan kun opnå 1:1 via VGA - ikke specielt fedt
Det virker via HDMI hvis du får den opdateret med nyeste firmware, men det skal du selv gøre og du skal også selv lave kablet, da Samsung ikke vil gøre det - hvem der så vil gøre det på en fabriksny skærm er et godt spørgsmål...
Jeg fravalgte derfor F71'eren og faldt for en Sony W2000
|
| Til top |
|
| |
Mr. Anderson Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 21 Marts 2007 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig som "mattias.dk" nævner, hvis skærmen er købt igennem en butik som handler med Samsung Danmark, går updaten ind under garantien. Ærgeligt for alle som har sparet lidt penge via nethandel/import. __________________ Min Bio
|
| Til top |
|
| |
Del Pede Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 01 April 2007 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. Anderson skrev:
| Rigtig som "mattias.dk" nævner, hvis skærmen er købt igennem en butik som handler med Samsung Danmark, går updaten ind under garantien. Ærgeligt for alle som har sparet lidt penge via nethandel/import. |
|
|
Vil det sige, at hvis man køber fjernsynet hos en netbutik, så skal man ikke forvente, at LE40F71B har den nyeste firmware, som giver 1:1 pixelmapping? Hellere ikke hvis man f.eks. købte det hos midt data, som også er en fysisk butik? Hvordan kan man vide sig sikker på, at tvet man køber har det nyeste firmware, og hvis man så står hjemme med et tv, med en gammel firmware, og man gerne vil have den nyeste, hvad gør man så? Håber nogen kan kaste lidt lys over det. Jeg er selv lidt lækkersulten på LE40F71B
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du forhør dig ved den pågældende forhandler om tv'et er blevet opdateret så den understøtter 1:1 via HDMI enden du køber. Ring til samsung og se hvad de siger, men sidst jeg tjekke ville de ikke hjælpe hvis tv'et ikke hedder "xee" som det sidste i serie nummert.
Ellers er det faktisk en rigtig god skærm, som er på fuld højde med Sony 40W2000. __________________ Min Bio
|
| Til top |
|
| |
hanZen Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan jo nemt opdatere det selv - det gjorde jeg og det virker ubeklageligt! Du skal blot have fat i et kabel (eller lave det selv som jeg gjorde) og hente en firmware på nettet (avforums.com)
En virkelig en lækker skærm - blandt de bedste på markedet, synes jeg. Når du lige får slået dynamic dimming og auto kontrast mm fra i service menuen, og får det kalibreret, så har du virkelig et godt billede. ;)
|
| Til top |
|
| |
thomashansen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hanZen
Har et LE26R71B fjernsyn. Altså ikke 1080p men 720p. Vil du ikke forklare hvordan du opdaterede denne firmware, kunne godt tænke mig 1:1 pixelmapping når der ses hd video fra computeren via dvi-hdmi.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 April 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan du ikke på dit tv "thomashansen" denne update er kun beregnet til 40F71 tv'et.
Plus HDMI-DVI laver mange gange dårlig overførsel af opløsningen, brug evt. grafikkortes justeringer til at få optimal billede på skærmen. __________________ Min Bio
|
| Til top |
|
| |