Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 23:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung LE40F71B - Fuld HD eller ej? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ottosen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 Marts 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har læst lidt om det nævnte TV, og synes det virker fint nok til mig. Jeg søgte et full hd tv, og det står der det er. Dog tænkte jeg at jeg ville læse nogle forskellige reviews inden jeg begav mig ud i et egentlig køb..og det var her jeg faldt over følgende information:

As an HD monitor, the 40F71 is a tantalising full HD option, especially given its appealingly low price. But its lack of both 1:1 1,920 x 1,080 video playback and a digital tuner, together with one or two colour inconsistencies, mean we can’t give it a completely unreserved thumbs up.

Hvorfor står der her at den ikke kan køre 1920*1080 og hvad er 1:1?

Tak på forhånd, håber i ved det :)
Til top Vis ottosen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ottosen Besøg ottosen's Websted

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Marts 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

1:1 pixelmapping går ud på at vise nøjagtigt det samme som kilden, f.eks. hvis du har tilkoblet en pc og kører clone på de 2 skærme vises nøjagtigt det samme på begge skærme hvis tv'et understøtter 1:1 pixelmapping... der er dog mere i det end det jeg lige skrev...

Der står jo også bare at det ikke understøtter 1:1 pixelmapping ved 1920x1080 og at det mangler Digital tuner... Sådan forstår jeg det i hvert fald, for det understøtter altså "Full HD" 1920x1080P

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

ottosen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006
Sendt: 20 Marts 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Okay, så det at det ikke understøtter 1:1 har ingen umiddelbar indflydelse på min afspilning af blu-ray og ps3 gaming?

Ved godt det er lidt specifikt, men vil bare så nødig lave et stort fejlkøb.
Til top Vis ottosen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ottosen Besøg ottosen's Websted

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Marts 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Det kan godt være at det understøtter 1:1 pixelmapping ved lavere opløsninger end 1920x1080...

Der må jeg være dig svar skyldig... Jeg ved ikke om det har nogen indflydelse her...

EDIT: Fandt noget om emnet her: http://en.wikipedia.org/wiki/Widescreen

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Sendt: 20 Marts 2007 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

At den ikke understøtter 1:1 pixelmapping i 1920x1080 betyder højst sandsynligt at den laver overscan som ikke kan slås fra eller at den skalerer det indkomne billede ned til en lavere opløsning ifb. deres behandling af billedet og så skalerer det tilbage til 1920x1080 bagefter.

Ikke optimalt hvis du spørg mig - men jeg har heller ikke set TV'et...
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

mattias.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2005
Sendt: 20 Marts 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

F71'eren laver overscan via HDMI og du kan kun opnå 1:1 via VGA - ikke specielt fedt

Det virker via HDMI hvis du får den opdateret med nyeste firmware, men det skal du selv gøre og du skal også selv lave kablet, da Samsung ikke vil gøre det - hvem der så vil gøre det på en fabriksny skærm er et godt spørgsmål...

Jeg fravalgte derfor F71'eren og faldt for en Sony W2000

Til top Vis mattias.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mattias.dk

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Rigtig som "mattias.dk" nævner, hvis skærmen er købt igennem en butik som handler med Samsung Danmark, går updaten ind under garantien. Ærgeligt for alle som har sparet lidt penge via nethandel/import.

Del Pede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 01 April 2007 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Mr. Anderson skrev:
Rigtig som "mattias.dk" nævner, hvis skærmen er købt igennem en butik som handler med Samsung Danmark, går updaten ind under garantien. Ærgeligt for alle som har sparet lidt penge via nethandel/import.

Vil det sige, at hvis man køber fjernsynet hos en netbutik, så skal man ikke forvente, at LE40F71B har den nyeste firmware, som giver 1:1 pixelmapping? Hellere ikke hvis man f.eks. købte det hos midt data, som også er en fysisk butik?

Hvordan kan man vide sig sikker på, at tvet man køber har det nyeste firmware, og hvis man så står hjemme med et tv, med en gammel firmware, og man gerne vil have den nyeste, hvad gør man så?

Håber nogen kan kaste lidt lys over det. Jeg er selv lidt lækkersulten på LE40F71B
Til top Vis Del Pede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Del Pede

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2007 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Du forhør dig ved den pågældende forhandler om tv'et er blevet opdateret så den understøtter 1:1 via HDMI enden du køber. Ring til samsung og se hvad de siger, men sidst jeg tjekke ville de ikke hjælpe hvis tv'et ikke hedder "xee" som det sidste i serie nummert.

Ellers er det faktisk en rigtig god skærm, som er på fuld højde med Sony 40W2000. 

hanZen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 April 2007 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Du kan jo nemt opdatere det selv - det gjorde jeg og det virker ubeklageligt! Du skal blot have fat i et kabel (eller lave det selv som jeg gjorde) og hente en firmware på nettet (avforums.com)

En virkelig en lækker skærm - blandt de bedste på markedet, synes jeg. Når du lige får slået dynamic dimming og auto kontrast mm fra i service menuen, og får det kalibreret, så har du virkelig et godt billede. ;)

Til top Vis hanZen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hanZen

thomashansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006
Sendt: 04 April 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Hej hanZen

Har et LE26R71B fjernsyn. Altså ikke 1080p men 720p. Vil du ikke forklare hvordan du opdaterede denne firmware, kunne godt tænke mig 1:1 pixelmapping når der ses hd video fra computeren via dvi-hdmi.

Til top Vis thomashansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomashansen

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Det kan du ikke på dit tv "thomashansen" denne update er kun beregnet til 40F71 tv'et.

Plus HDMI-DVI laver mange gange dårlig overførsel af opløsningen, brug evt. grafikkortes justeringer til at få optimal billede på skærmen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes