Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Ny pære til Infocus X1? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
The Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 23 Marts 2007 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Hey allesammen!

Jeg går og overvejer at købe en brugt Infocus X1 projektor, men vil gerne sikre mig et lille stykke tid ind i fremtiden. Derfor vil jeg gerne investere i en ekstra pære med det samme, men ved I om disse overhovedet kan findes for penge idag? ...og i så fald hvor? Ydermere kan det passe at en sådan ekstra pære kun har en brændetid på en 500 timer?

På forhånd mange tak- jeg håber I kan hjælpe.

Mvh.
-Bo

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Marts 2007 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

Hvis det er en ny pære, skulle den helst holde tættere på 5.000 timer end 500 timer. Min første pære holdt ca. 4.400 timer. Så det håber jeg også nr. 2 gør, selvom kæresten igår aftes gjorde et forsøg på at slå den ihjel. Hun slukkede lige på stikkontakten, mens den var tændt.

Jeg købte min 2. pære i en eller anden tysk webbiks for ca 2.100,- incl fragt.

Hvor meget skal du give for den projektor? Den er efterhånden ved at være noget bedaget og der findes mange "billige" projektorer som er en del bedre. Jeg bruger min i soveværelset, efter jeg købte en Optoma H79 til hjemmebioen, og til det forbrug er den helt fin.

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted

The Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Marts 2007 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Hej Eeyore.

Tak for svaret. Den jeg har kig på har allerede kørt 2400 timer, men koster så os' kun 1600. Hvis du har andre forslag til projektorer, jeg kunne kigge efter, så sig endelig frem...jeg er ikke så meget inde i det her med projektorer.

Mit budget ligger på omkring 3.500-4.000, så det er derfor, at jeg lidt blir nødt til at gå den "brugte rute"...

Kan du forresten huske, hvad butikken, hvor du købte din ekstrapære, hed?

Mvh.
-Bo

Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Marts 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Hej Bo

Nej, jeg kan desværre ikke huske det og jeg kan ikke finde kviteringen.

I det budget er det svært at foreslå noget nyt. Det kommer selvfølgeligt anpå hvor kritisk du er. en god ny projektor kunne være Optoma HD70 til omkring 7k i Danmark. Så hvis du har tålmodigheden vil jeg foreslå at vente lidt og så spare op.

Med en brugt X1 er det ikke kun pæren du skal passe på. Motorlejet i farvehjulet er notorisk kendt for at gå i stykker og det koster omkring 1.000$ at få tilsendt et nyt, da det ikke kan købes løst, men er en del af hele den optiske konstruktion. Jeg har fået skiftet et på garantien. Desværre er det begyndt at skabe sig igen og når det dør ryger den i skraldespanden. Man kan tydeligt høre hvis det er ved at dø, det larmer helt vildt, lidt ligesom en kædesav.

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes