Forfatter |
|
Soffe Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
Sendt: 01 April 2007 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har besluttet mig for at købe et Pioneer PDP-507XA som jeg har set til 25.000 kr hos Tape Connection. Men der har været en del snak inde på forum om at man kunne spare mange penge ved at købe det i tyskland, og hvis jeg kigger på den her side, så koster den samme skærm kun 20.000 i tyskland. http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?suchea ll=Pioneer%3A+PDP-507XA&min=&max=&image1.x=0& ;image1.y=0 Derfor vil jeg gerne høre fra andre som har erfaringer med at købe over nettet fra tyskland: 1) Kan det virkelig passe, at jeg kan spare 5.000 kr ved at købe det fra Tyskland ? eller er der nogen former for moms eller andre afgifter der bliver lagt oven i, hvis det skal sendes til Danmark ? 2) Hvor meget skal jeg regne med at betale i fragt ? 3) Pioneer har jo international garrenti, betyder det så at jeg skal sende det ind til Pioneer i Danmark hvis det er problemer ? 4) Er der stadig 2 års garrenti ? eller hvordan er jeg stillet der ? 5) Nogen der kan anbefale en god webshop i tyskland (gerne en som har deres side på engelsk)
|
Til top |
|
|
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
Sendt: 01 April 2007 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Soffe
1) Ja.
2) Det er forskelligt. Det kan være alt fra 200 kr - 1000 kr, måske dyrere.
3) Jeg mener Pioneer har 1 års international garanti. Det plejer at betyde at du - for egen regning - kan sende det til et af Pioneers serviceværksteder (eller indlevere det). Muligvis skal forretningen i Tyskland stemple et garanti-bevis (kan ordnes per post bagefter).
4) Reklamationsret er noget forretningen yder. Du har 2 år, men dette er overfor forretningen i Tyskland. Så den del der ikke er dækket af Pioneer, skal ordnes i Tyskland.
5) Jeg kender ikke lige en god forretning, men hvem du end vælger så undgå kontooverførsel (vorkasse). Og de allerbilligste vil som regel kun sende til Danmark mod forudbetaling. Men lad dig ikke lokke - find en forhandler der tager kreditkort. Læs evt. denne blog.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
Sendt: 01 April 2007 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Soffe Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
Sendt: 01 April 2007 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du fortælle om hvorfor du valgte at give 5.000 kr ekstra for det ?
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger

|
Sendt: 01 April 2007 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soffe skrev:
Kan du fortælle om hvorfor du valgte at give 5.000 kr ekstra for det ? |
|
|
Det var mest fordi jeg tænkte meget over min garanti og også transporten, men også klart fordi jeg kunne køre ned og hente det med det samme...
Men indrømmet... Jeg overvejede det meget
|
Til top |
|
|
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
Sendt: 01 April 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det står til 26k hos tc lige nu på hjemmesiden.
Tommy __________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
Til top |
|
|
Tommy21 Forum Bruger

|
Sendt: 01 April 2007 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
tc er jo også fra tyskland, hvorfor betate 4-5k for at få dem til at hente det for dig???
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger

|
Sendt: 01 April 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bedre garanti, fysisk butik du kan komme og kigge i og få tingene demonstreret, mere sikkerhed... osv osv
|
Til top |
|
|
Tommy21 Forum Bruger

|
Sendt: 01 April 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer har international garanti om de vil det eller ej SKAL de jo repere det, men har du haft brug for det garanti???? jeg har endnu aldrig haft brug for garanti på noget af mit grej (og jeg har meget), få tingene demonstreret, du er jo klar over det er den du vil have og har vel ikke brug for en demonstration?!? eller??
Jeg vill også selv hente det hos tc hvis det var 1k vi snakkede om men ikke 4k eller hvad det nu bliver.
prøv lige at omregn til %.
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
Sendt: 01 April 2007 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
Det står til 26k hos tc lige nu på hjemmesiden.
Tommy
|
|
|
Inden vi får blandet modellerne sammen er priserne hos TC lige nu
507XA 24k
507XD 26k __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
Tommy21 Forum Bruger

|
Sendt: 01 April 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå ja det er da rigtigt.
xa står pt til knap 20k i tyskland + transport.
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

|
Sendt: 01 April 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
tc er jo også fra tyskland, hvorfor betate 4-5k for at få dem til at hente det for dig???
Tommy
|
|
|
Måske også fordi TC henter det hos kunden, hvis det skal til reperation.
TC køber Pioneer plasma hjem fra udlandet, ikke nødvendigvis kun fra Tyskland (bare til orientering) __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger

|
Sendt: 01 April 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
Pioneer har international garanti om de vil det eller ej SKAL de jo repere det
Så let og firkantet er det nu ikke, det skal stadig igennem forhandleren... Du kan ikke bare troppe op og sige du har købt tv'et i england og du vil have det repareret...
men har du haft brug for det garanti????
Ja... flere gange, dog ikke på mine tv...
jeg har endnu aldrig haft brug for garanti på noget af mit grej (og jeg har meget)
Tillykke med det.. Det er vi flere der har...
...få tingene demonstreret, du er jo klar over det er den du vil have og har vel ikke brug for en demonstration?!? eller??
Ja jeg var ret sikker på at det var det jeg ville have, men det gør ikke noget at sammenligne med andre vel, og det er ikke alle der er lige så sikker på hvad de vil have som jeg for det meste er...
Jeg vill også selv hente det hos tc hvis det var 1k vi snakkede om men ikke 4k eller hvad det nu bliver.
prøv lige at omregn til %.
Ikke nødvendigt... Jeg vidste hvad priserne var rundt omkring, og valgte at købe hos TC... Det fortryder jeg stadig ikke... |
|
|
|
Til top |
|
|
Tommy21 Forum Bruger

|
Sendt: 01 April 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men på den anden side så kan man købe det i ktradio for 24.900 og så er det IKKE parrelel import.
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger

|
Sendt: 01 April 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
Men på den anden side så kan man købe det i ktradio for 24.900 og så er det IKKE parrelel import.
Tommy
|
|
|
Og så tror du at du får et bedre tv eller hvad??? De kunne have stået op hinanden på transportbåndet... 
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

|
Sendt: 01 April 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Og så tror du at du får et bedre tv eller hvad???
|
|
|
Nu er der jo forhandlere af "danske" Pioneer tv som i markedsføringen positivt omtaler, at tv'ene ikke er parrallelimporteret. En forhandler skriver eksempelvis på sin hjemmeside "I en tid med internethandel og parallel-import vil (forhandler, navn fjernet) gerne gå forrest og vise forbrugerne, at det er muligt at levere skærme fra Pioneer Danmark til favorable priser". Så hvis nogle forbrugere tror, at de er bedre stillet (på en eller anden måde) med ikke-parallelimporterede tv, så har det sin årsag. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
Tommy21 Forum Bruger

|
Sendt: 01 April 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men så er vi tilbage til hvor jeg siger at man lige så godt selv kan købe det i udlandet som at man kan putte et ekstra led på i form at eks. tc, de skal jo også levere tvet tilbage til "forhandleren" i tilfælde af defekter, men selvfølgelig hvis man gerne vil have et ekstra led til at putte penge i lommen er det jo op til en selv.
Og jo de kommer og henter det osv, så det handler vel om om man vil betale for det, det er jo ikke somom du køber et tv uden garanti hvis du SELV køber i udlandet.
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger

|
Sendt: 01 April 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Exxtreme skrev:
Og så tror du at du får et bedre tv eller hvad???
|
|
|
Nu er der jo forhandlere af "danske" Pioneer tv som i markedsføringen positivt omtaler, at tv'ene ikke er parrallelimporteret. En forhandler skriver eksempelvis på sin hjemmeside "I en tid med internethandel og parallel-import vil (forhandler, navn fjernet) gerne gå forrest og vise forbrugerne, at det er muligt at levere skærme fra Pioneer Danmark til favorable priser". Så hvis nogle forbrugere tror, at de er bedre stillet (på en eller anden måde) med ikke-parallelimporterede tv, så har det sin årsag.
|
|
|
Kender til flere forhandlere der skriver noget lignende, men det er stadig nøjagtigt det samme tv de sælger som man kan købe i tyskland...
Noget andet er når vi f.eks. snakker Samsung, de har en speciel pixelfejl garanti ved deres LCD TV som er købt gennem Samsung DK...
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger

|
Sendt: 01 April 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
Men så er vi tilbage til hvor jeg siger at man lige så godt selv kan købe det i udlandet som at man kan putte et ekstra led på i form at eks. tc, de skal jo også levere tvet tilbage til "forhandleren" i tilfælde af defekter, men selvfølgelig hvis man gerne vil have et ekstra led til at putte penge i lommen er det jo op til en selv.
Og jo de kommer og henter det osv, så det handler vel om om man vil betale for det, det er jo ikke somom du køber et tv uden garanti hvis du SELV køber i udlandet.
Tommy
|
|
|
Nu modsiger du jo så bare dig selv... Først siger du at det ikke kan betale sig at købe i danmark pga. de billige priser i tyskland, derefter siger du at det er bedre at købe i KT radio kontra TC fordi deres tv ikke er parallelimporterede...
Og nej de køber ikke deres tv ved en forhandler i tyskland, de får det fra en stor grossist... De er selv forhandleren i denne sammenhæng, og er der noget med dit tv så bytter de det og sender det defekte retur til ombytning...
Nej man køber ikke uden garanti hvis man køber i udlandet, det er bare en ringere garanti man får i udlandet... I den engelske netbutik jeg overvejede at handle i gav de 1 års garanti på tv, hvor de i TC giver fuld 2 års garanti... Man skal lige huske at læse det der står med småt...
|
Til top |
|
|
Mads Priess Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 01 April 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Jeg har nok nogle lidt dårlige nyheder (-: men vil da også godt dele lidt ud af nogle gode oplevelser jeg har haft, Har lige (lørdag 31.03) været i Tyskland og hente et par B&W CM7 Højttalere, som jeg sparede 2500 kr. på - 'Da forhandleren i danmark jo aldrig giver rabat.
Så jeg vil ikke have nogen tvivl med at købe i Tyskland. og dertil skal lige siges at man i Tyskland for 5 års garanti hvor man i DK kun for 2 års. (-: på B&W
Nå men de dårlige nyheder er at du desværre nok kommer til at betale ca 400 Euro i porto. Det er hvad div. forretninger på Ebay. tager for at sende et 42" til Dk.-
Men skriv et brev til forretningen. og spørg hvad det koster at få det sendt il DK. Er du ikke så stærk til Tysk, hjælper jer gerne med at skrive til dem. Du kan bare skrive til mig på Mads@misti.dk - Skriv lige HIFi4All.dk i overskriften, Ellers ryger den sku sikkert bare ud med spam mailen.
Hen skriv endelig - hjælper gerne
Mads
__________________ Philips 32PFL9632
|
Til top |
|
|