| Sendt: 03 April 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
ilfesto skrev:
|
Kort spørgsmål, er opløsningen 1366x768 p HD Ready? |
|
|
Kort sagt ja.
ilfesto skrev:
| Hvad er forskellen så lige, hvis det er med de alle steds omtalte 1280x720 p 60 Hz ? |
|
|
Jeg er ikke helt med på hvad du spørger om, kan du ikke uddybe spørgsmålet lidt?
ilfesto skrev:
| Og hvorfor WXGA, nogen der kan hjælpe lidt med det...
|
|
|
Det er til gengæld et rigtigt godt spørgsmål... Jeg har en fornemmelse af at det bunder i noget "historisk", man lavede på et tidspunkt en del 30" 1280x768 tv i 16:10 format, for at de kunne køre enten 1280x720 eller 1024x768. Det ændrede man så til 1366x768 fordi folk vil have 16:9, og så er man af en eller anden grund blevet ved dét, måske for at undgå at forklare "hr og fru danmark" kunderne hvorfor opløsningen på konkurrentens produkt er højere, måske fordi man vidste at markedet på et tidspunkt alligevel vil være hovedsageligt 1920x1080, og så har man sparet pengene til omlægning. Produktionsleddet tænker man som regel noget længere ud i fremtiden, end detailleddet, derfor tager man ofte nogle beslutninger der ikke nødvendigvis er en fordel her og nu, men som giver en gevinst på sigt.
Men det er ren spekulation, i bund og grund har jeg ikke kunnet finde et ordentligt svar på hvorfor ingen laver 1280x720 fladskærme. Som regel får man undskyldninger når man spørger, og ikke svar. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|